Alex bokslut 2008, part 1

Nu när det är en massa årskrönikor med olika teman i varenda tv-kanal, känner jag att det är dags för mig att också göra en årskrönika, lämna en rapport över det gågna året.

Minnet är i en del situationer inte helt glasklart men jag gör som vanligt så gott jag kan. Året började på en balkong på Redbergsplatsen, med en flaska fejk-champange dvs en billigt överkommen flaska. Eller jag tror fasen att jag lade lite extra blodspengar på en flaska, hur som helst. Där och då kommer jag ihåg att jag tänkte i mitt fejk-champangerus att "detta ska bli ett speciellt år", föga anade jag hur rätt jag skulle få.
1 mars var jag 30år och en dag och jag hade riggat en fest på Bliss (jäkla tjat om det stället..ingen spons Krycko). Kvällen blev helt fantastisk tack vare alla vänner som kom dit. Hade inte väntat mig att typ 40 personer skulle komma och festa som bara den, fick nästan släpa ut dom sista hårdingarna.

Sedan var det den där dagen i maj då jag och Johan jobbade och jag tyckte det var konstigt att han kollade upp mig på hitta.se. Vad ville han veta om mig som han inte visste.....? Jag pressade honom lite och då kom det fram att han anmält mig till Ensam Mamma Söker. Naturligtvis trodde jag inte honom men han bara skrattade. Efter någon vecka eller två ringde i alla fall någon från ett produktionbolag och undrade om jag fortfarande var intresserad av att vara med och jag fattade inte förrän efter ett tag att det var allvar. Jag tackade iaf artigt nej men han tyckte att jag skulle kolla in tjejen och så kunde han återkomma. Jag trodde inte han skulle ringa igen så jag tänkte inte mycket mer på det.

Men jag kollade Johannas presentationsfilm för jag blev nyfiken på vad det var för tjej "jag" sökt till. Men jag kände verkligen jättemycket att vara med i ett tv-program inte var min grej. Jag såg ett avsnitt av 2007 års program och fick inte någon bra känsla men Mathias lovade att det skulle bli bättre iår.
Jag tog mig ett snack med nära, kära och inte så nära och den övervägande åsikten var "var med och kolla vad som händer, se det som en kul grej är det inte det är det väl bara att hoppa av..". Lätt för dom att säga. Jag lovade att komma upp den 2 Juni. Finns som jag kanske skrivit om tidigare ett väldigt roligt och halvt skräckslaget samtal mellan mig och en vän på vägen upp till Skövde.
Resten av första besöket i Skövde har ju kunnat setts och läsas om.

Hem igen för jobb och en resa med blandat tema, lugn och ro OCH en jäkla massa vandrande. 13juni hoppade jag på tåget till Stockholm och vidare upp till Abisko tillsammans med Pär. Vi hade bestämt tidigt på året att göra något lite ovanligare. Det bestämdes att vi skulle gå kungsleden, 12mil på 10dagar, eller 6 effektiva dagar.

Oj vad långt detta blev, inlägget alltså, får nog köra minst en del 2.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott nytt år =D

2009-01-01 @ 14:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0