mer gnäll

Många som läser bloggen kanske tror att jag är en gnällgubbe, må så vara isåfall. Bryr mig inte jättemycket för jag skriver om saker jag inte gillar och ibland sånt jag gillar. Ni kan använda uteslutningsmetoden, det jag inte skriver om gillar jag. På ett ungefär, eller så gör jag det bara väldigt enkelt för mig. Lättare att dissa än hissa.

Så, surgubben fortsätter. Idag var jag och Jimmy på Condeco vid kompasen. Jättebra att allt dom gör är rättvisemärkt MEN i övrigt finns det inget som är särsklt rättvist. När vi kom var det 3pers före oss i kön och det tog nästan 10 min att beställa en kaffe, alla bord var fyllda. Inte med folk utan med lämningar efter folk, koppar, tallrikar och servetter överallt. Vi dukade undan ett bord och satte oss bredvid en hög med disk. Vi satt och delade livets goda och dåliga ting under 1.5h, precis när vi är klara kommer en kille och börjar småplocka.
Jaja, dom hade säkert jättemycket att göra och var väl underbemannade. Fast det konstiga är att jag inte såg att dom hade så mycket att göra eller att dom skulle vara få.

Det är mer städat hemma hos mig när det är som värst än det var på Condeco. Nog om detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

var oxå och där och fikade häromdagen, och jisses vad disk det var överallt! på fröken olsson var det tvärt om, där hann jag knappt dricka o äta upp innan de började plocka bort från bordet....



har förresten jobbat ihop med din fantastiska mor, hon har lärt mig allt jag kan inom mitt yrke. hon är grym!



ha d!/ sandra

2008-12-08 @ 20:29:03
Postat av: Stefan

Nejdååå tror absolut inte du är någon surgubbe eller "kille"

utan ibland undrar hur sådana ställen tänker!! dom lär ju knappast få ett bra ryckte samt minskar givetvis kundunderlaget och inte så trevligt att fika där heller- eller vet dom inte vad känsla för bra service är. hoppas du inte behandlar era kunder så på 3 om man nån gång byter telefon.

Föresten vilken telefon tycker du är bäst på marknaden just för dagen kommer ju nya så ofta så det ändras ju snabbt???

Hade gott och fortsätt skriva vad du känner ris eller ros//

2008-12-08 @ 20:43:27
Postat av: Daniela

Särskillt den condeco vid kompassen är sådan, lång kötid, dåligt städat och mycket saker på borden. Ta den längst ner på Avenyn nästa gång, bättre där.

Och du, du får gnälla bäst du vill, detta är trots allt din blogg och du skriver vad du vill...

Kram.

2008-12-08 @ 21:03:14
URL: http://neliz.se
Postat av: Ellebelle

Äntligen ett nytt inlägg! Saknat dina berättelser.

2008-12-08 @ 21:05:22
Postat av: f.d condeco-arbetare.

jag kan hålla med om att det ibland kan se kaotiskt ut; mycket disk servetter på golvet etc.

men ska tilläggas att även om det inte är gäster i kassan att ta hand om finns det väldigt många ting "där bakom" som alltid måste göras. och de är första prioritet eftersom diskplockarna alltid varit ute och plockat disken och diskat, tills för några månader sedan då även dom drogs in och endast arbetar ett par timmar på kvällarna.

sjukt underbemannade skulle jag vilja kalla dem, med tanke på allt som ska göras.



hoppas iallfall att du fick gott kaffe!

2008-12-08 @ 21:19:17
Postat av: Leolina

Vi får ta o köra en drivevy nästa gång det händer...fuckers!

2008-12-08 @ 22:50:27
Postat av: -

Jag är ju förvisso tekniskt inkompetent, men det går inte att svara på ditt "låttips"-inlägg, så jag får helt enkelt svara här istället; fantastiskt bra länkar!

Hade nästan förväntat mig Dimmu Borgir, men man kan ju inte få allt här i världen, och tur är väl det. :)

Som en instickare till detta inlägg:

Ja, Alex, du är en gammal gnällgubbe som är cynisk, sarkastisk och bitter. För det måste man vara då och då. Och det, herr Sideby, är fenomenalt fantastiskt./ Lina L

2008-12-08 @ 22:52:53
Postat av: Bettan

Hej Alex! Du får gnälla hur mycket du vill! Det är ju det som är bra med att ha en egen blogg, tycker jag. Passar det inte så behöver man ju inte läsa! Eller?

2008-12-09 @ 00:55:44
URL: http://bettan82.blogspot.com
Postat av: Alex

Hej Sandra!

Vad kul att du oxå gillar min mor, visst är hon härlig! Hon läser säkert detta.

2008-12-09 @ 10:04:07
Postat av: Alex

Hej Stefan!

Visst kan jag även en så komplett människa som jag ha dåliga dagar i boutiqen ;-)

Mobil-tips är lurigt, man måste fråga sig två saker; vad behöver jag, vad kommer jag verkligen att använda min mobil till och, vad kan jag tänka mig att betala. Lura lite på det så ska jag tipsa dig.

2008-12-09 @ 10:07:25
Postat av: Stefan

Så klart att vi alla har våra d dagar har nog alla, ska fundera lite så återkommer jag!

have a nice day on work//stefan

2008-12-09 @ 10:15:01
Postat av: Marie

Vad alla skall gnälla på Alex...han har väl rätt att ha sin egen åsikt? Så fort man har det i Sverige blir man tydligen gnällig... men tänk om Alex inte hade sin egen åsikt och skrev om den, då hade vi inte haft denna grymma blogg att läsa! Så låt Alex köra sitt race, han e ju grym!

2008-12-09 @ 10:17:08
Postat av: Alex

Hej Fröken Lande!

Dimmu Borgir kommer under finnas som tips på klappar under min kommande julspecial. Vi är bra lika du och jag ;-)

2008-12-09 @ 13:19:32
Postat av: Katatonia

äntligen folk som gillar samma musik som jag, wehoo :D Dimmu borgir =)

2008-12-10 @ 12:40:22
URL: http://looveandpeace.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0