slug orm

Imorgon kommer jag bege mig ut på stan som en vanlig man och leta julklappar. Ska smyga mig på presenterna som en slug orm. Studera länge och väl för att sedan dyka mot betet med öppen plånbok.
Ska träffa gamle Hunkriksson över en lunch i något obskyrt industriområde, därefter in mot stadens puls.
Inofficiellt är det klart med julshoppingen 20/12, ingen är meddelad men vi räknar med full styrka exklusive Sthlm-Glenn. Han har helt fattat grejjen, tillverka barnet i huvudstaden men föda i Fotbollenshuvudstad.

Tack för tipsen, ska vidarebefodra till berörd part.

Om allt går enligt planerna har jag ett bra upplägg inför nästa inlägg, men det hänger inte på mig.

Kommentarer
Postat av: overallt

har du sett arenan hela sverige kommer avundas? läs, tyck till och bevaka på www.overallt.blogg.se!

2008-12-09 @ 23:47:25
URL: http://overallt.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://johanna.blog.mtgnewmedia.se/wp-admin/edit-comments.php

2008-12-10 @ 00:06:26
Postat av: Cinna

Hej på dig Alexander!



Du ville visst att jag skulle skriva på din sida så det gör jag nu. Mitt senaste svar på era inlägg publicerades visst inte då Johanna "sprungit till storebror och skvallrat" (TV3) och kan inte ta andras åsikter och ingen kritik alls tydligen utan hjälp av "mamma och pappa". Tydligen inte du heller. Där skiner det igenom direkt med er omognad och okunskap. Alltså är jag väl blockerad på TV3 och jag måste säga att då har jag ju faktiskt lyckats i mitt arbete och budskap jag ville få fram.



Trodde att du som säljare och Johanna som frisör som möter mycket folk och kunder vet hur man ska möta sånt här "trubbel". Denna test har jag gjort på flera personer i olika varianter och situationer och använder sedan dessa exempel i mitt arbete som "konsult" i bemötandefrågor som man ställs inför dagligen. Ni föll i fällan direkt. Jag trodde 3 hade utbildningar hur man bemöter en "besvärlig kund" eller missnöjd. Jag trodde även att frisörerna gick sådana utbildningar. Dessa utbildningar brukar ju prioriteras väldigt mycket på just den privata sidan. Ni får nog påminna era chefer om detta.



Själv jobbar jag halvtid i vården och halvtid med mitt konsultuppdrag "Bemötande i vården", beömötande av både den sjuka patienten och de anhöriga. Detta område har ju inte varit så prioriterat just inom vården, då det kostar en del, samt att "vi får ju kunder ändå". De privata företagen satsar ju mer på såna här utbildningar och så kallade "charmkurser" och coaching för de har inte råd att förlora en kund.



Tydligen har väl ni missat detta. Så detta får ni jobba mer på då ni ligger ute så här på nätet med egna bloggar (det är ju trots allt ett bevis på att man gillar sig själv och är ego när man har en sån här sida) eller hur? Då får man ju också tåla att folk både hissar och dissar. Eller hur? Glöm inte "hur besvärlig kunden än är så har "kunden alltid rätt". Du känner igen det eller? Har man vänt den negativa och arga kunden till att bli nöjd då har man lyckats. Det första man får lära sig är att man inte ska komma i "försvarsställning". Det är det sämsta man kan göra och detta var det första ni gjore med att kasta skit tillbaka. Då är man inte så himla "positiv och glad och perfekt hela tiden som man vill framhäva" utan man ska hämnas som Johanna gjorde med att blocka mig på TV3. Även solen har sina fläckar. Såg även ett inlägg i J blogg där en tyckte att Matrix var bättre än J Joico och det kunde hon inte ta heller, sedan att hon dissade den personen helt för att hon inte visste vad "silverschampo" var är väl ändå att ta i. Hur oproffsigt som helst. Det är väl inte alla människor som använder det eller? Det är brist på respekt, gör hon så när kunderna kommer in till henne i butiken också, då är man väldigt illa ute.



Smartast var väl jag eftersom ni gick igång direkt på detta och tyckte jag var osmart, ful etc. Men jag kan tala om för dig, jag är en helt normal mamma med 2 underbara tonårsbarn och en liten hund. Har då 2 arbeten som jag stormtrivs med och som ger så mycket. Att jobba med "sjuka" människor ger så mycket för de är oftast så tacksamma och glada för den hjälp man ger dem. Jag tränar också på min fritid och då blir det spinning och bodypump 4 gånger i veckan, endast för att må bra och ha bra kondition för att orka med mitt arbete och livet i sin helthet. Är inte skönhetsopererad och tänker inte så heller göra. För det jag kommit fram till under mina 40 år är att skönheten kommer faktiskt inifrån och alla människor är fina och vackra, var och en på sitt vis. Beror på vilken synsätt och vilken mognad man har. En människa som har ett "snyggt yttre" kan bli fruktansvärt ful, ytlig om man uppträder på ett visst sätt t ex väldigt egotrippad och bara älskar sig själv och tar "för" stor plats så inte andra människor får någon chans att komma till tals eller synas. Då blir man raskt väldigt ful och man tappar intresset fort för denna människa. Finns många såna personer i media som gör allt för att media inte ska glömma dem, för de vill stå i centrum och synas för det ger dem en kick. Då är man farligt ute när man får en kick av det och det blir som ett missbruk, man kan inte vara utan det.



Jag får tacka er så hjärtligt för all hjälp jag fick av er trots att ni inte visste om att ni hjälpte mig. Detta lilla "projekt" blir kanonbra och ett kanonbra exempel.



Ni får ha det så bra och lycka till. Hoppas något av mina råd går in och att man får jobba med sig själv så man inte intar försvarsställning direkt när man får kritik. Man får både ris odh ros dagligen från olika håll och det får man lära sig att leva med.

Lycka till!



Kram Cinna

2008-12-10 @ 01:00:31
Postat av: linda

Huh?

2008-12-10 @ 02:33:04
URL: http://trehundrasjuttiofem.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej har precis varit och läst i Johannas blogg hur orkar denna människa....

Glöm henne både du och Johanna och kör på ni verkar vara hur härliga som helst och ni skriver jättebra!!

2008-12-10 @ 11:04:50
Postat av: Malin Andersson

Hej

Håller med föregående inlägg. Hur orkar denna människan engagera sig så mycket?? Och skriva inlägg i olika namn!!! Fan va lågt. Först kritisera och sen diskutera shampoo. Fan va pisamt. Stor Kram till Alex och Johanna. Ni är superbra.. Läser era bloggar varje dag. Piggar upp tillvaron en aning.

2008-12-10 @ 11:59:57
Postat av: Fia-Mia

Oj,Oj vilket inlägg... den kalibern kommer jag inte upp i.



Jag såg i ett annat inlägg att du kommer att ha lite jul special med julklapps tips. Om det är OK så önskar jag fler tips på bra musik, gärna några alternativ. Det skulle vara kul att överaska mannen med en skiva på julafton!



Tack på förhand.

Fia-Mia.

2008-12-10 @ 12:37:55
Postat av: Annika

Hej Alex!

Det är sorgligt att se hur andra människor inte har ett eget liv utan dom måste förstöra för er.

Jag tror denna person är väldigt avundsjuk eller?

Jag tycker att det är så roligt att läsa både din och Johannas blogg och jag hoppas fortsätter att blogga på länge till

Hälsningar en trogen läsare

2008-12-10 @ 12:50:46
Postat av: Alex

Cinna!

Kolla Johannas blogg, avslöjad! Du utger dig för att vara annika, maria och cinna. Kryp tillbaka under stenen du kom ifrån.

2008-12-10 @ 13:30:09
Postat av: Nina

Till Cinna!

Eftersom du under dina 40 levnadsår lärt dig att alla är lika vackra, undrar jag hur i hela friden man kan vara så inskränkt att man tror att man känner en person man sett på TV eller ibland läst några rader om i tidningen? Snacka om förutfattade meningar. Hur kan du mena att Johanna tar fokus ifrån sina barn? Du kanske aldrig förstod att "Ensam mamma söker" inte handlade om i första hand barnen, utan mammorna? Själv bor jag i Skövde och mina barn går på samma skola som Johannas, jag kan däremot inte påstå att jag känner henne, men jag tycker mig se och veta att hon har gulliga och fina barn, som hon har lyckats uppfostra tämligen själv. Då jag själv också uppfostrat mina barn själv,så vet jag vilket arbete som ligger bakom!

Blir däremot lite skrämd när du skriver att du har barn, vad kommer de att ha för inskränkt synsätt när de är vuxna?



Till Johanna och Alex: Kör så det ryker!!

God Jul

2008-12-10 @ 13:33:13
Postat av: Alex

Fia-Mia:

Tips och ideér kring julens måsten kommer. Ska kolla på musik-tips oxå.

2008-12-10 @ 13:55:30
Postat av: Den som lyckades

Tack allihop för hjälpen med era inlägg. Kul att ni ödslar så mycket tid på denna störda och sjuka människa. Vi sitter kanske i samma båt då! Vad går gränser för "normal" för er? Det kan ni ju skapa ett forum för här så har ni något vettigt att diskutera. Vem bestämmer vad som är normalt och inte? Det är era åsikter eller hur? Finns det en grundmall för normal? Då kan ni fixa den så får jag se, skulle vara intressant att läsa. Ni kan ju börja med att kontakta psykiatrin och se om de har en mall för sånt. Kan tala om att det finns ingen, men ni kan ju försöka. Den som söker han finner heter det ju. Ni var ju inte heller sena att döma folk som ni inte känner, blir lite dubbla budskap. Bra om man föregår med gott exempel då man nu är så "himla duktig och bra själv då" eller?

Som sagt nu har jag ännu mer att jobba med framöver, jag har uppnåt mitt mål. Tog lite tid innan poletten trillade ner. Skrattar först som skrattar sist brukar man ju säga. Jag är inte bortgjord utan jag visste faktiskt att IT-avdelningen kollar IP-adressen när någon gör en anmälan och jag väntade på detta men det tog lite tid. Kul att ni har ork att sitta och glo på inlägges och även gå till Johannas. Har ni inte bättre för er heller? Eftersom ni sitter här flera gånger om dagen och glor och skriver inlägg så har ni ju inget liv heller, eller hur? Själv har jag varit inne här under 3 dagar och kommer inte heller att bli mer för mitt arbete är klart nu. Har ju många exempel att ta upp nu.

Kul inlägg Alex, hade du inget mer intelligent att komma med? Fast du är ju bara 30 år och är väl knappt torr bakom öronen än.



Lycka till med din tråkiga blogg och din brist på ett liv. Skaffa dig ett liv så har du kanske lite mer intelligenta saker att skriva om i din blogg.

2008-12-10 @ 14:19:52
Postat av: Tina

Kära Cinna! Är det inte lite lustigt att du klagar på folks bloggar för att sedan själv använda dom som din egna privata blogg? vem är intresserad av vad du tränar med osv. Ta ett gott råd, gå och kamma dig för tusan!

2008-12-10 @ 14:23:49
Postat av: Lillan

Jaså minsann "Cinna"! Du har varit här och skrivit också? Ja ingen blir väl förvånad. Vadå kunden har alltid rätt? Du är väl ingen kund i detta fallet överhuvudtaget så vad har det med saken att göra. Jag tror inte ens du har det jobbet du utger dej för att ha. Jag håller också med Nina om att man kan undra hur dina stackars barn kommer att må i framtiden när du är sådan. Johanna och Alex, ni är bäst och låt ingen tuta i er något annat. Den svenska avundsjukan är hemsk. Kram på er.

2008-12-10 @ 14:35:55
Postat av: Sofia

OMG!!! Snacka om att gilla sig själv. Hur i hela världen orkar hon/han/det eller vad det nu är...??



BTW, ni är grymma och lycka till med julklapparna. :)

2008-12-10 @ 14:53:39
Postat av: Hanna

Jisses, jag saknar ord.... Otäcka, otäcka lilla troll. Du hör defenitivt hemma under den sten som Alex så bra påpekade.

//Hanna

2008-12-10 @ 15:13:38
Postat av: P.TALLROTH.O

Vill nog bara säga en sak om allt som diskuteras här på min kära Alex(Lövgren)blogg. Att ÄRLIGHET vara ALLTID längst,och du vid namn( Cinna) vad du än heter, faen ta å stila dig å ring någon som kan hjälpa dig...

Mvh: Tallen

2008-12-10 @ 15:14:01
Postat av: Jessica i Skövde

Jag kan verkligen inte sluta förundras över "Cinna´s" diverse intressanta inlägg. Det finns mycket här att analysera. Jag tycker det verkar som att "Cinna" har missat att analysera sig själv innan hon börjat utföra "tester" på andra.. Har du, "Cinna", nån gång tänkt på att det är sånna som du, vanliga "svensson" som gör Alex och Johanna till det vi kallar kändisar. Inte dom, utan vi som tittar på tv, läser tidningar osv. Visst, de har valt att söka till programmet, men det är alla vi som tittar som sedan kallar dem för kändisar. Alltså, det "Cinna" uppenbarligen ser som ett problem ligger inte hos Er, Johanna och Alex, utan hos henne själv, eller de som har svårt att acceptera hur ni väljer att leva era liv.



Bekymmer och irritation uppstår när andra människor tillåter sig att göra saker du inte tillåter dig själv att göra.

-Något jag tycker att "Cinna" kanske skulle sätta sig ner och tänka på. Jag kan skratta åt mig själv många gånger när jag funderat över mina handlingar i diverse situationer. Jag, precis som ni andra som läser är människa, med fel och brister.



Mera självinsikt åt folket!!



Det verkar även som att "Cinna" tror att Ni, Johanna och Alex, är de enda i vårt avlånga land som bloggar, kära nån(!!), var och varannan människa har en blogg nu för tiden där man delar med sig av sin vardag, intressen osv, det man själv väljer att publicera! Man kan få känslan av att "Cinna" tycker att Era bloggar är "värda" (tolkningsfråga) än övriga bloggare. Kan inte du "Cinna" förklara det för mig?



Förövrigt vill jag återigen säga att jag varken hissar eller dissar dig och Johanna, ni är inte mer människa än jag, på gott och ont ;), MEN jag vill däremot tacka er för att ha delat med er (delar) av ert liv samt tacka tv3 för att de lyckats göra underhållning som faller så många i smaken! Toppen!!



Förresten!! Jag vill nog passa på att hissa Alex och Johanna lite i alla fall!! ;) Alex eftersom han har ett hjärta för IFK, med andra ord har grabben mycket innanför pannbenet, utan att känna honom personligen! Samt Johanna eftersom hon är ifrån vår lilla idyll Skövde. Hon ger vår lilla stad lite publicitet, vilket är toppen för alla!

2008-12-10 @ 16:31:29
Postat av: Marie

Ja jösses...där ser man ju hur lågt folk kan sjunka som denna lilla "Cinna" eller vad hon nu heter...eller ska vi kalla henne "fröken som vet o kan bäst"!! Vet ju inte om jag ska ska skratta eller gråta åt hennes otroligt löjliga inlägg...vem fan bryr sig om hon har två helt underbara tonåringar eller om vilket schampoo hon använder..smaken är väl som baken..delad!! Ja jag håller med ovanstående hälsningar...KÖR PÅ SÅ DET RYKER...Alex o Johanna...jag diggar er skarpt..så enkelt är det...punkt slut...kram på er!!!

2008-12-10 @ 17:05:26
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Ellebelle

Men Cinna... annika eller maria eller vad du heter. Varför lägga såååå mkt tid och energi på nåt som INTE påverkar dig eller ens handlar om dig det minsta? Det fattar inte jag. Då har man då sjukt mkt tid över.

2008-12-10 @ 18:33:27
Postat av: Katatonia

OMG vilket folk det finns..man blir ju galen!



2008-12-10 @ 19:35:32
URL: http://looveandpeace.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Alex!

Fattar inte hur vissa orkar bry sig. Läser både din och Johannas blogg varje dag, lite kul läsning.

Hur ska du fira julen då? Ska du fira den med Johanna?

Här uppe i jämtland är det mycket snö och - 20 grader kallt, träden är alldeles vita så här upe finns det julkänsla.



Ha det bra och lycka till med Johanna.



Ps. Ni är så söta och gulliga ihop.



Många kramar Jenny

2008-12-10 @ 20:02:36
Postat av: Moster

Hej Alex

När jag nu läste på din blogg att du ska ut och handla julklappar i morgon, ville jag höra av mig med några rader. Hoppas du hittar bra klappar till hela klanen och till gamla och nya utvidgade klaner, som du nu har omkring dig.

Själv har jag hittat en julklapp till dig - ganska slugt tror jag. Mitt problem är bara att jag i år inte riktigt vet vart den ska sändas. Bloggen (J:s) nämner något om att du kanska ska hedra Skövde med din närvaro. Hemma sitter väl mamma (syrran min) och väntar att lille Alex ska dyka upp som alltid. Vem vet - vi kanske snubblar över varandra på någon klan-fest i helgen? Spring nu inte bort dig bara. Vi här på bloggen måste ju veta var du är. Även om gamla mostrar inte är så oroliga.

Nobel-banketten tittar jag på just nu. En fantastisk tillställning, där både hög intelligens och stor skönhet får plats. Man kan alltså vara både smart och vacker.

Lycka till med kärlek, julklappar och annat du företar dig.

2008-12-10 @ 20:16:16
Postat av: Helena I Borlänge

Hej Alex



Du ska inte ta åt dig har läst vad den där människan har skrivit.



Det verkar som hon mår dåligt över sig själv och låter det gå ut över er.



Kan bara säga att jag har kollat på tv när programmet gick och jag tyckte att det vart ett bra val av johanna att hon valde dig.



Hoppas att det går bra för för dig och Johanna och barnen.



Hälsa Johanna och Barnen



Och ha en trevlig lucia



Helena

2008-12-10 @ 21:12:24
Postat av: Alex

Cinna.

Exakt vad är det som du inte fattar, många har försökt förklara för dig men det är precis som att du inte är kapabel att ta till dig information. JAG godkänner precis det som behagar mig, det är en förmån jag har. Du tillför ingenting i mitt liv så varför ska jag ta med ngt du skrivit. Enda anledning till att jag tog med inläggen är att dom som läser ska veta att det finns stackare som du.

Fortsätt läsa, som jag vet att du kommer göra, men skriv inget!

2008-12-10 @ 21:52:56
Postat av: Den som lyckades

Vadå inte förstår. Jag har inte läst alla inlägg så jag vet inte vad jag ska förstå. Att jag är störd eller vad. Tror inte det du, en störd människa kan inte skriva såna här intelligenta saker och så långa inlägg, och om jag nu vore störd så vore det väl synd om mig och då behandlar man väl inte en sjuk människa på det sättet eller hur? Då är ju alla ni lika störda själva som inte förstår bättre eller? Vad har du förklarat då för mig som jag inte förstår?? Att jag är störd eller vad, du har inte gjort nåt större inlägg mer än det patetiska och larviga att jag skulle lägga mig under stenen igen. Att jag blev upptäckt och bortgjord och ni trodde jag blev rädd, sorgligt baby är inte lättskrämd av mig men du verkar ju vara det. Tycker inte alls det är jag som är bortgjord, utan det är nu som är så korkade och lagt ut allt och aldrig slutar älta det hela så jag måste som sag återigen säga jag träffade mitt i prick på känsliga saker som stämde till pricka.

Och jag vet att du godkänner det du vill det görs på alla privata bloggar. Men det måste ju varit intressant efter som du då var så korkad och lade ut det. Jag tror inte du ska nervärdera dina besökare med att visa att det finns störda personer, de finns överallt runt oss och de har nog också träffat på störda människor så du behövde inte ansträngt dig så. Jag har i alla fall fått mig många glada skratt att en sån liten fjäder kan bli en så stor höna, det hade jag inte räknat med. Jag trodde inte ens ni skulle lägga ut det. Då är man bra korkad själv eller hur. Behöver inte vara orolig. Jag ska inte vara inne på din sida mer har ju som sagt uppmått mitt mål och har fått en himla respons för detta och så många inlägg så jag har ju haft min egen blogg i bloggen. Kul att testa på i alla fall att man kan få så många som orkar bli så arga och läsa mina inlägg. Sen vad du undrar vad jag inte fattar så fattar jag inte vad du talar om. Vad är det du och de andra förklarat mer exakt så kanske jag fattar! Ni har väl inte skrivit tillräckligt intelligenta inlägg så jag förstår era patetiska larviga kommentarer. Jag bryr mig faktiskt inte vad de andra tycker och vad du tycker. Jag är inte som ni som tar åt mig och ställer till så mycket väsen för så lite. Det var antagligen många ömma tår jag tramapade på eftersom det blev en så stor grej.

Johanna fick ju sig en tillsägelse med idag av TV3 så det är inte bara jag som kränkt och det inlägg TV3 la in var inte för mig för det var från andra personer som hade utfört riktigt grova kränkningar. Mina var inte det för då hade de inte blivit publicerade.

Tack för mig och jag lovar ska inte vara inne på din blogg mer den var bara så tråkig och intentsägande både din och Johanna och kan bara säga att de som är inne på era sidor är nog de mest störda jag träffat på och de ensamaste i hela världen som måste sitta inne kväll efter kväll och bloggar med er och försöker bli kompis med er. Stackars arma människor som inte har något bättre för sig. De är nog riktigt desperata för att hitta kompisar och väldigt ensamma stackare.

Stackars små ynkliga krakar och ynkryggar.



Du mitt råd är skaffa dig ett liv istället för att vara så ego och allt bara kretsar kring dig och J och tro att alla är intresserade av det. Det är bara störda och sjuka personer som är det.

2008-12-10 @ 23:04:14
Postat av: Alex

Puckot från Jönköpingstrakten AKA Cinna:

Nu har du gjort det du inte skulle, igen. Skrivit och läst på min blogg. Måste vara skönt att sitta bakom din dator helt anonym och skriva till mig. För modig nog att träda fram är du inte. Gör såhär, leta upp mig eller mitt nummer, vi bestämmer var vi ska ses, så får jag träffa en stackare som dig. Du har inte uppnått ett skit mer än fått mig och andra att bli jävligt trötta på dig.

2008-12-10 @ 23:18:28
Postat av: Lea

Underbart inlägg Alex! Du träffade mitt i prick med det inlägget- kort och kärnfullt! Hoppas vi slipper såna typer nu.

Kram!

2008-12-11 @ 17:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0