slutet gott...

Efter ett samtal i tisadgs är sagan Alex-Johanna över. Drygt 6 månader efter att vi träffades första gången har vi gjort vårt tillsammans. Den förblindande första kärleken gick över i lite för mycket vardagsliv allt eftersom tiden gick. Programmet Ensam Mamma Söker var ingen garanti för livslång kärlek men mycket väl en bra möjlighet, man får ge det en chans och se vart det leder. I mitt fall blev det en underbar sommar och en strålande avslutning och början på hösten. Ingenting varar för evigt sägs det och ibland verkar det stämma bättre än andra gånger.

Nu går jag vidare åt mitt håll och fortsätter med mitt liv utanför Enam mamma.., kanske hittar jag också någon med tiden. Jag önskar Johanna och hennes underbara döttrar lycka till i framtiden, och passar även på att lyckönska mig själv.

Jag lär få anledning att återkomma i ämnet.

Ps. julbordet gick bra även om jag inte höll mig till planen.. .ds

Kommentarer
Postat av: linda

Ja, nu får du ju lov att berätta mer! Ska ni inte träffas mer öht? Inte ens som vänner? Vet du föresten att du är ganska lik han i NCIS? Tony ;)

2008-12-19 @ 04:08:16
URL: http://trehundrasjuttiofem.blogg.se/
Postat av: Malin Andersson

Hej Alex

Det var tråkigt att kärleken fösvann mellan er.Hoppas du snart piggar på dig igen. Kram Malin

2008-12-19 @ 06:19:14
Postat av: Marre

Alex, du kommer garanterat hitta någon att dela livet med. Du har ju både utsidan och insidan till din fördel.. :) Lycka till!!!!!

2008-12-19 @ 07:28:23
Postat av: Johanna

Hej!



Tråkigt att höra att sagan är över. Hoppas du har modet uppe.



Men en sak har jag tänkt på när jag läst din blogg det är att tjejer i detalj vill veta vart du vart, vart du ska, vad du har på dig mm. Så se upp nu, nu kanske det blir som du och din kompis skoja om "ironiskt" dom kommer hänga utanför din port. Du kommer inte kunna gå på stan utan ha ett harem efter dig :-)



Även om det känns lite tungt så ha en riktigt

GOD JUl!

2008-12-19 @ 07:34:49
Postat av: Tina

Sorgligt när det inte blir som man hoppats. Men så är tyvärr livet. Stor kram till dig och hoppas att du får en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år

2008-12-19 @ 08:29:50
Postat av: Helena i Borlänge

Hej Alex

Vad tråkigt att ni har gått isär men sånt är livet.



Hoppas att Du och Johanna hittar någon att dela livet med. Man kan inte rå för sina känslor.



Jag vet av erfarenhet jag gick efter 11år tillsammans och 2 barn tillsammans.

Nu har jag varit fri i 5 månader.



Kram från



Helena

2008-12-19 @ 08:41:20
Postat av: Anna i Dalarna

Hej Alex!

Synd att det inte höll mellan dej o Johanna för ni var jätte söta tillsamans.

Hoppas att du finner kärleken.

God Jul & Gott Nytt År på dej



kramar

2008-12-19 @ 09:26:54
Postat av: Stefan

Tjena på dig!!!



Att du inte höll dig till planen är sådant man får ta,huvudsaken du hade en trevlig rolig kväll med arbetspolarna.

Som man säger allt har sin tid bara synd att det inte fungerade mellan er men det kan ju ändras med tiden!!! annars är det bara se framåt grabben och ta en dag i taget kärleken kommer du säkert finna med tiden, kommer oftast när man minst annar.

önskar dig all lycka med det i framtiden och kommer givetvis forsatta din eminenta blogg du skriver hoppas du fortsätter med detta den är en fröjd att läsa!!!



Ha en fortsatt bra dag när du vaknat och fortsätt leva vidare grabben//stefan

2008-12-19 @ 09:42:52
Postat av: Jenny

Hej Alex

Tråkigt att höra men jag önskar dig verkligen lycka till i framtiden och hoppas trots allt att du får en God Jul och Gott Nytt År!

Kram Jenny

2008-12-19 @ 10:11:40
Postat av: josse

du är bäst

2008-12-19 @ 10:38:25
Postat av: anna

du verkar helt underbar, o du är jävligt snygg.

Du kommer hitta den rätta snart. :) Finns många som väntar där ute på dig..

Var det du eller johanna som ville det här??

Jag tkr allt verkar jätte konstigt. Först vill hon ha dig, sen helt plöstligt inte, sen ångra hon sig igen o ville ha tillbaka dig. o nu vill hon inget mer??? är det inte konstigt?? Låter helt skumt..

du är värd nåt bättre!!!!!!!!

2008-12-19 @ 10:40:55
Postat av: helena

du är bäst.

2008-12-19 @ 10:45:20
Postat av: Ellebelle

Varför har jag känt på mig det här i ett par veckor nu? Det är jätte tråkigt att höra att det inte är ni längre. Men som sagt, ingen kan påverka vad man känner... sen är det självklart tråkigt om inte båda känner detsamma. Jag hoppas du mår bra o inte e allt för deppig. Snart är det jul o ett nytt år½! Allt gott till dig*

2008-12-19 @ 11:28:49
Postat av: Anna

Konstigt att jag också känt på mig det, inte för att det skrivits rakt ut men mellan raderna har man ju kunnat läst det.....



Jag vet att du kommer att träffa någon ny snart, som du kan dela resten av ditt liv med....



Ha det gott igelkott



God Jul och Gott nytt år!!!!!!

2008-12-19 @ 11:57:04
Postat av: Lillan

Hej Alex!



Det var tråkigt att höra att det inte funkade för er. Jag tyckte ni var ett fint par. Som sagt, du hittar säkert kärleken ändå. Ha en jättefin jul och nyår.

Kram

2008-12-19 @ 12:14:30
Postat av: Helene

Ja vad säger man...hon hittade ju en ny kärlek! Synd om dig Alex men du hittar en ny kärlek du med =))

2008-12-19 @ 12:40:19
Postat av: Lovisa

Fytusan vad ledsamt. Synd att jag inte var några år äldre så hade man kunnat lägga in en stöt, typiskt ;( haha

2008-12-19 @ 12:48:37
URL: http://lovisabengtzen.blogg.se/
Postat av: Daniela

Väldigt tråkigt att höra. Men nånstans här ute i vida världen finns nog den rätta för dig.

Jag hade definitivt flirtat med dig i butiken iallafall, om jag vore ledig vill säga ;)

2008-12-19 @ 13:16:51
URL: http://neliz.se
Postat av: Rebecka

men usch vad vissa skriver fula kommentarer, vadå använd 35åring och tvåbarnsmamma? Johanna är ju en jättebra tjej, och Alex en bra kille. Men funkar det inte så funkar det inte, hoppas det går bra för er o framtiden.



Kram

2008-12-19 @ 13:18:22
URL: http://rebeckq.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår att det måste kännas jobbigt nu... Om det hjälper så har du ju säkert minst 50 000 andra tjejer i Sverige som vill ha dig :P

2008-12-19 @ 13:20:25
URL: http://cillii.blogspot.com
Postat av: Linche

Va!!! Har Johanna träffat en ny kärlek?

2008-12-19 @ 13:46:22
Postat av: Alex

Om hon har träffat någon har jag faktiskt ingen koll på. Det visar sig med tiden.

2008-12-19 @ 14:08:05
Postat av: Giraffen

Tråkigt att det inte funkade, men lycka till i fortsättningen. Som sagt alla tjejer står ju utanför din port och väntar ;)

2008-12-19 @ 14:31:19
Postat av: Alex

En del får höja sin nivå på inläggen.

2008-12-19 @ 14:43:48
Postat av: Tibrotjej

Aj som f-n... det var ju trist! Men som de flesta ovanför här har skrivit, så är det ju som det är, funkar det inte så...



Hoppas att du tar dig igenom detta... det vet vi ju att du gör... o till våren så kommer det ut en Alex med ny friska!?!



Ha det gott, o så hoppas jag att du får en GOD JUL & och ETT GOTT NYTT!



Kram

2008-12-19 @ 15:32:44
Postat av: Jonatan

Jag tycker om dig Alex!

Hade gärna flörtat lite med dig men är inte 21 längre :)

2008-12-19 @ 15:38:52
Postat av: Jessica i Skövde

Life goes on..



Så, att ha planer på något och sen avvika från dessa tror jag är lite sunt ;) då finns fortfarande spänningen att se om du lyckas, nästa gång du sätter upp ett sånt mål..



Om inte, en bra ursäkt för att "slippa" tänka på att man "inte lyckades" och frångick planen! Hehe! :)

2008-12-19 @ 15:49:08
Postat av: Johanna Toftby

Nej jag har ingen ny kärlek. Men tydligen enligt någon annan här inne och det var mer än vad jag visste.



Johanna

2008-12-19 @ 16:09:32
Postat av: Anonym

fy tusan va tråkigt. johannas fel alltihopa, hon tog pressen före allt annat.



hoppas du hittar dig världens snyggaste och härligaste tjej alex! de är du värd

2008-12-19 @ 16:11:08
Postat av: Jenny

Hej ALex!

Det var tråkigt att höra att Du och Johanna har gjort slut. Ni var så söta och gulliga ihop.



kommer ni fortsätta att vara vänner??



Ha en god jul och ett gott nytt år.



kram på dig

2008-12-19 @ 17:04:24
Postat av: kicki

Synd att det inte höll, ni som verkade passa så bra ihop. Du hittar säkert någon annan tjej så snygg och trevlig som du är. :)

2008-12-19 @ 17:49:35
Postat av: Malin Petersson

Hej Alex,japp där tog det slut. När jag och mina barn följde dig under programet i sommar och i höst, så såg jag från första början att johanna inte vad din typ. Du är en kille med otroligt skön humor , ser bra ut och har en massa egenskaper som jag inte såg hos johanna. Du är värd mer än så tycker jag o alla mina vänner som hade dig som nummer 1. Inget så mot johanna men känns som att hon inte är samma person i programmet som i verkligheten.

Kör på nu och visa att du är tusen gånger bättre än henne, det är precis vad du är :)

Kramar till dig från mig

2008-12-19 @ 17:49:48
Postat av: Marie

Vad trist att det inte funkade mellan dig o Johanna..särskilt nu til jul också..men önskar dig allt gott...hoppas du får en riktigt god jul o ett gott nytt år..kram!!

2008-12-19 @ 17:57:20
Postat av: lillajag

halå eller sluta skriv så sjukt idiotiska saker om Johanna.

Uppenbarligen så var inte Alex o Johanna ment to be, och det är nog inte enbart ett beslut från Johannas sida?! It takes two... Funkade kanske helt enkelt inte (vad vet jag, men antar det).

Tycker att ni som skriver så illa om Johanna borde hålla käften istället.



Varför ska Johanna vara med någon om det inte funkar? and the same goes for Alex.

Ta er i kragen o skriv lite mognare inlägg. Herregud!





2008-12-19 @ 18:00:03
Postat av: Carro

Personliga påhopp är för någon som har sjukt dålig självkänsla!! Syr upp er nu för fan!

Skaffa ett liv å häng inte upp er på Alex å Johanna. Dom har gjort sitt nu och går skilda vägar. Vad är problemet!?

Båda två verkar vara fantatiska människor å kommer med all säkerhet hitta sin kärlek i livet på var sitt håll.



Så ni som skriver personliga påhopp vill jag bara säga. SKAFFA ER ETT EGET LIV Å LÄGG ER INTE I ANDRAS!!

2008-12-19 @ 18:10:05
Postat av: klara

ja ja ja va ska man säga...... klart att det inte går att hitta kärlek via tv.

Och som ni hattade hit o dit.....

Först skulle ni va ett par.... sen inte! och sen ett par! OCH sen inte iallafall.

Och du är 30 o bor i gbg, du skulle aldrig aldrig aldrig klara av Skövdes lilla stad o dessutom med 2 barn.... Nej tur du går vidare......god ul

2008-12-19 @ 18:17:49
Postat av: Ida

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa DET BETYDER ATT ALEX ÄR SINGEL !!!!!!!!!!!!

Nog många som jublar :)

2008-12-19 @ 20:27:20
Postat av: nina

Äntligen! Vad sägs om en middag på Lotus, Linnégatan?

Kram.

2008-12-19 @ 20:27:35
Postat av: Yvonne

Ja, Alex. Det er alltid trist med separationer. Men jag tror du finner någon, kanske du har gjort det redan. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.

2008-12-20 @ 01:55:41
Postat av: Jennie

Hej snygging, idag är det lördag och vi ska ut jag o mina vänninor. Hoppas du också är ute och svänger. Hoppas man syns ikväll gullet;)

2008-12-20 @ 10:52:04
Postat av: Tulo

Tja Alex,



Trist att det inte funkade men tyvärr är jag inte så förvånad. Johanna har länge kämpat för att komma in i rampljuset och när hon väl gjorde det så blev väl det kärleken för henne. Tror dock inte att det värmer så gott om natten och när dom 15 minuterna är över (det börjar väl närma sig) så är hon lika ensam som hon var innan.



Du är ju dock både snygg och verkar stå ganska tryggt på jorden så du ska nog tacka att du slapp undan i tid!

God Jul!

/ Tulo

2008-12-20 @ 22:28:52
Postat av: Thessan

Ajdå, tråkigt! Men som ordspråket säger, Mister man en står det tusen åter....Lycka till i jakten på den rätta. Jag letar fortfarande. Ha en god jul på dej i alla fall....



Kramar Thessan

2008-12-20 @ 23:20:13
Postat av: Katten

Bra gjort, hon har legat med halva Skövde, inget flickvänsmaterial tro mej

2008-12-21 @ 00:29:56
Postat av: Alex

Katten:

Haha, ok då vet jag det.

2008-12-21 @ 11:24:50
Postat av: Toastmastern

Grattis Alex!

2008-12-24 @ 11:55:15
Postat av: My

Lycka till Alex!

En söt kille som du kommer att lyckas väl att hitta dig en söt liten tjej... Kanske jag stöter på dig

2008-12-30 @ 19:11:11
Postat av: Sofie

Ni som var så fina tillsammans. Synd att allt måste ha ett slut :/

2009-01-07 @ 02:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0