borde vara del tre

Hela Sjötorp-historien var väldigt mycket "svensk-sommar-idyll", med lite sol och bad. Tror kanske att det bara var jag av killarna som badade men ni fattar. Här började jag verkligen känna av att det fanns något lite mer konkret mellan mig och Johanna.
Vill minnas att det i den här vevan som vi bytte nummer under en väldigt snabb och ganska diskret manöver. När dagarna i Sjötorp var över åkte vi alla tillbaka till Skövde för en ny hemåkning för en av oss. Den där gången var det den mycket sympatiske dalmasen Niclas som fick lämna gänget. Kvar var då Andreas, Jonny och jag, vi hade ju funnit varandra redan första dagen i början av juni. Nu en och en halv månad senare var det bara vi kvar, lite som vi hade förutspått och hoppats på.
Ytterligare några dagar senare var det dags för Johanna att hälsa på hemma hos oss. Hon började sin resa med att besöka Jonny i skåne gagen efter var hon hos Andreas för att avsluta sin resa hos mig. Jag gick hemma och var smånervös och som vanligt drog det ut på tiden. Dom ringde från produtionen och undrade om jag kunde ta med några kompisar som kunde dyka upp lite halvspontant på vår middag. Jag engagerade ett par tre stycken.
När Johnna väl dök upp var tiden redan ganska knapp till det bokade bordet, så vi kollade lite snabbt hemma innan vi drog till Saltholmen för att bada. Känns som jag skrivit om detta innan, om jag gjort det kan ni sluta läsa eller ångra att ni började läsa eftersom jag eventuellt redan berättat detta.

Hur som helst så var det bråttom hela tiden och vi skyndade oss efter badet till det väntande bordet. Vid det här laget var vi så försenade att det inte fanns utrymme för några kompisar, fick hastigt kasta om planerna för killarna.
Vi åt dagens fångst med musslor som förrätt. Teamet var trötta och packade ihop så fort det gick för att åka hem och sova. Vi fortsatte ut i natten och drack några öl någonstans på Linnégatan....sedan var det en ny dag.

Kommentarer
Postat av: Bävern

Väntar med spänning på del 4 :) Ha en fortsatt trevlig kväll min herre

2008-12-12 @ 23:48:44
Postat av: Helena I Borlänge

Kommer del 4 om ett tag eller är det slut där på berättelsen om vad som hände.



Ha en trevlig dag.



Hälsa Johanna och Barnen.



Kram



Helena

2008-12-13 @ 10:42:44
Postat av: Alex

Klart det kommer fortsättning men börjar bli så längesen att jag inte kommer ihåg allt, känns det som.

2008-12-13 @ 10:59:05
Postat av: Sofia

Hej Alex! Hoppas du får en bra helg! När jag läser dina inlägg tycker jag du verkar lite nere. Träffas du och Johanna fortfarande? Ni nämner sällan varandra i era bloggar.

2008-12-13 @ 10:59:59
Postat av: Alex

Hej Sofia!

Ja en del tycker att jag verkar nere men jag är vid gott mod. Är bara inte alltid dom stora ordens man gällande mitt humör.

Jag och Johanna träffas fortfarande, senast förra helgen. Vi har kommit fram till att vi ligger lite lågt med info om var, när och hur vi träffas. Inget hemligt men lite lågt. Händer det ngt omstörtande kommer vi säkert meddela det.

2008-12-13 @ 11:56:10
Postat av: Ellebelle

Åh va kul o få höra en del 3! :D Så det var i den ordningen Johanna åkte å hälsade på er ;). I programmet hade de klippt d lite annorlunda :P Först du, sen Jonny o sist Andreas.

Men om du har svårt att minnas deltaler från som maren kanske du ska ge oss en uppdatering i veckan :D ;). Så du är framme till dagsläget. Vore väl trist o glömma spännande o roliga detaljer.



Ha en bra dag!

2008-12-13 @ 12:04:10
Postat av: Sofia

Tack snälla för svaret! Det är ju fullt förståligt att ni inte berättar allt, men då vet jag det och slipper dikta ihop mina egna rubriker likt kvällspressen och skvallertidningarna...

2008-12-13 @ 12:11:26
Postat av: alicia

hejsan!



Jag och en kompis har roats mkt av dig under serien, vi tycker minsann inte du verkar arg utan mer underhållande. Så som vi skrattat åt dig ! :D



När Johanna var hemma hos dig var det en stel stämning, känndes som en tonårsförälskelse, lite blyghet mm. Var det så eller var det bara som det verkade? hehe.



Kram

2008-12-13 @ 19:05:30
Postat av: Alex

Hej Alicia!

Skrattåt åt? Inte med? ;-)

Det var nog ännu mer tonårigt än det såg ut på tv

2008-12-14 @ 11:50:15
Postat av: Ellebelle

Alex, saknar uppdatering här på bloggen! :D Vad har du för dig, fullt upp? ;)

2008-12-14 @ 12:46:44
Postat av: m

du stör dig inte på att johanna knulla med efterlyst gubben på efterfest då?

2008-12-14 @ 14:54:30
Postat av: alicia

Haha! Då var det som vi trodde då ;)



både med och åt dig! :D Under hela seriens gång satt vi och gissade på om du gillade Johanna eller inte, vi var nästan helt säkra att du var med i serien pågrund av ett val med dina vänner.. hahaha! Inget som stämmer?





2008-12-14 @ 17:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0