dansbandskille..NOT

När jag var 20 år var jag nästan säker på att jag skulle vara en dansbandskille. Inte hoppades eller egentligen trodde det mer att det inte skulle förvåna mig. Vet inte om det sade mest om, min uppfattning om 30åringar eller om min dåliga självinsikt. Såhär 10 år senare var det dags för det ultimata testet, Dansbandskampen!
Har bara zappat över någon gång samma med tidningarna, bara skummat lite. Kändes ändå som jag hade lite på fötterna.

Ner i soffan med ett Dansbandskampen-hardcorefans, öppna sinnen som öppnats lite mer av några glas vin. Den dåliga känslan infinner sig direkt, halvpopulära låtar ska framföras i dansbandstappning. Ja, vad säger man, det klingar illa redan innan sången kommit igång och sångaren börjat med sitt inställsamma varggrin.
Jag verkligen försökte men kunde inte hitta något bra med varken programmet eller banden. Vet att det är lite på skämt detta program, eller hoppas i allafall. Men när en typisk chips-och-läsk-tjockis kliver in med figursydd dräkt i glansigt material blir det för mycket, inga mer chips för mig. Hoppas han också kommer till insikt innan det är kört.

Hur mycket juryn än försöker är det samma två band vecka efter vecka som går vidare. Anna i juryn testar att jämföra alla band och låtar med olika bilar men jag kommer inte ifrån att det känns så väldigt manusbundet. Dansbands-nestorn i mitten verkar inte speciellt svårflörtad, det mesta är toppen.
Har väldigt svårt att tänka mig att jag kommer se detta igen.

Folkets röst kan aldrig vara fel men jag misstänker att många röstar efter vad "alla andra" röstar på och på dom det skrivs om mest i tidningen. Ska be att få återkomma i ett liknande ämne snart.

För att summera; jag kan inte på överskådliga framtid se att jag kommer bli en dansbandskille. Skönt att se att man kan sia fel även när man är 20.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Va du hos johanna i helgen?? isåfall hade ni det mysigt? Jag tycker Svt borde skärpa sig, hur många ungdomar vill se på dansband???

2008-12-07 @ 13:40:32
Postat av: Stefan

Vi är nog ganska lika ang detta!!

Kan bara hålla med dig jag trodde det samma när jag var runt 18 men tog tvärvändning det finns inget som jag tycker så illa om som dansbandsmusik även att jag gillar att dansa men inte till detta,och är allätare inom musik men inte dansband, sedan har jag inte heller sätt mycket av programmen men det sämsta är trots allt mannen i slimade hemska kläder utan hals allt går ihop och öppen bringa säger bara gräsligt utan att vara oförskämd vi tänker nog på samma gubbe!! Jag ser inte mycket av detta må jag säga! märkligt att dom inte åkt ut trots all kritik enligt media.

Ha en fortsatt trevlig helg i skövde eller vart du nu är//Stefan

2008-12-07 @ 14:26:17
Postat av: Stefan

Glömde säga Tack för en superskön blogg igen att du skriver vad du tänker det gillar jag!!!

2008-12-07 @ 14:28:13
Postat av: Ellebelle

Hoppas kvällen igår blev trevlig ändå o att du har en bra helg!

2008-12-07 @ 14:31:49
Postat av: råttan

haha vad negativ du är alex ;) men jag håller med dig.

2008-12-07 @ 16:41:15
Postat av: Linda

Hej du!!!



Hur ska det gå när du och Johanna ska komma överens om vilket program som ni ska titta på, Johanna verkar ju älska Dansbandskampen!

Ni får väl köra sten sax påse Hi Hi Hi

Själv håller jag med dig om det programmet, och han den store i tajta kläder är verkligen bara för mycket.

Att du är så lång gör ju bara att du blir ännu snyggare!

Fina kort efter hårvisningen, ni är verkligen ett klädsamt par, rent utav äktenskapstycke!

kramisar

2008-12-07 @ 19:38:30
Postat av: DG, farsgubben

Hejsan! Nu är det frågan som dyker upp: Fick du lyssna på för lite eller för mycket dansband i

din barndom, troligen alldeles för lite, kanske lite tvång skulle ha hjälpt, typ lyssna på Sten och Standley innan du skulle "nana".

Vi säger så här, det är nog en generationsfråga.

Tänk en utedansbana på det goda 60-talet, ett bra dansband, myggor stora som gråsparvar, en lyckad insmugglad fickljummen flaska och många flickor i farten. Mmm, var det bättre förr!?

Stridropet skallar dansband åt alla!

Ha det gott nu Alex och hälsa alla!



2008-12-08 @ 13:59:09
Postat av: Anonym

alex uppdatera för fan :) saknar dina roliga inlägg

2008-12-08 @ 18:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0