en lärares kommentar om Alex

Höll på att ramla ur soffan av skratt när jag på Johannas blogg läste att en av mina gamla lärare hade lyckats få in en kommentar angående min "svårighet", så här stod det:
"Lärarens kommentar till Ulricas tankar: Ja, Alex är verkligen en svår typ. Ett läsår med honom gav mig gråa hår - trots min ungdom. Så Johanna får nog tänka efter eller ta fler referenser angående hans svårighetsgrad."
Fy tusan vad hemsk jag måste varit, gråhårig så tidigt. Vilken tur att gråa människor passar i grått hår. En del i det roliga är att jag aldrig eller väldigt sällan, under mitt liv, fått höra att jag är svår. Kanske är det för att folk är så otroligt rädda för mig som dom inte sagt något om det.
Gillar inte att ställa mig i försvarsposition men ibland kan det krävas. Som jag tror jag nämnt tidigare, orkar så klart inte kolla igenom allt, var jag inte bekväm ensam med kameran. Därför är jag liiiiiite grinig och tvär ibland.


Kommentarer
Postat av: Malin Andersson

Oj..vilken trist lärare. Jag håller på dig. Johanna är ju tokkär i dig. Ni ser så gulliga ut tillsammans att man nästan blir tårögd. Kan knappt bärga mig till Söndag. Det är veckans höjdpunkt för mig och mina 2 barn. Nu är jag inte en ensam mamma,men man blir lite....bara lite sotis på er två när ni gullar och har er. Det var ju en del år sen man var så där kär.

2008-11-17 @ 22:02:43
Postat av: Linda

Fy faan vilken trist människa "lärare" som lägger energi på att skriva sådan skit, det kunde hon ju lika gärna behållt för sig själv, men är man patetisk så är man.....

När man ser dig och Johanna ihop så fullkomligt lyser det ju om er båda två så himla göööt och se.

Jag håller tummarna för att det blir ni två!

Måste bara säga att du sköter dig exemplariskt med barnen, inte dåligt för en trettio årig kille utan barn innan,imponerande!!!!!!





2008-11-17 @ 22:13:10
Postat av: Sandra

hittade rikards lägenhet te salu titta även på det LILLA kortet på anette i hans sov rum på en viss fröken västervik haha hahaha

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/318703

2008-11-17 @ 22:37:22
Postat av: Olle

lägewnheten e jävligt fin ska ni veta, de e tv i badrummet ja var på den visningen men den e lite dyr dock..

2008-11-17 @ 23:14:59
Postat av: Moster

Men lille Alex. Inte var du väl så svår, när du var liten. En del hyss hade du för dig

- men svår, nej. Jo, svår att springa ifatt till sjön. Och lite svårt att hänga med när du körde träning med oss vuxna. Du var bara lite svår i maten, men det har ju blivit mycket bättre. Du får till och med små barn att äta mycket ovanliga rätter. Så tuff var inte jag mot dig. Kina-restaurang var väl det värsta jag tog dig till.

Om det behövs kan jag ju intyga att du är en ganska hyvens kille - och inte alls så barnslig som vissa tror. Dock är jag ju genom mitt släktskap partisk.

Korkad lärare - den där på Johannas blogg.

Kram och gonatt.

2008-11-18 @ 01:48:42
Postat av: Susanna

Men läraren skrev ju ett till inlägg..om att du var lika söt nu som när du var liten...så hon har nog ett ganska gott öga till dig ändå...kanske..hihi

2008-11-18 @ 17:00:14
Postat av: Anna

Moster: Vad menar du med att Alex är ganska huvens? Låter lite skeptiskt. Själv tycker jag att Alex verkar vara en super bra kille, men jag känner ju inte honom så jag kan inte säga så mkt. Hoppas att han är lyckligt kär med Johanna nu för det blir jag när jag ser dem tillsammans :-)

2008-11-18 @ 19:36:12
Postat av: Moster

Hej Anna

Ja ibland kan det bli lite missuppfattning i dialektala eller lokala ord-användningar. Jag skrev "HYVENS" med Y. "Huvens" skulle jag också ställa mig skeptisk till. Här i stockholmsområdet används ordet "hyvens" (och kanske mer av oss lite äldre, ordet är nog gammal stockholmsslang)när man vill uttrycka att någon är en superbra kille eller tjej. Och jag menar verkligen att Alex är en superbra kille och hoppas precis samma som du - d.v.s. att han är lyckligt kär med Johanna. Så vi håller tummarna gemensamt. Tro inte att jag vet något. För Alex skulle aldrig bryta det kontrakt han skrivit - att inte avslöja något förrän efter sista avsnittet. Så jag, liksom föräldrar och hela släktgänget får sitta och bita på naglarna av nervositet varje söndagkväll - precis som alla ni andra. I varje fall jag håller mer och mer på Alex - när man förstår att Johanna inte bara är en mycket vacker och fartig tjej utan också väldigt skärpt. Och som många säger: "Dom verkar ju tokkära". MEN ingen av oss vet vad som hände bakom kulisserna - och får räkna med att ev.ev. Andreas snor åt sig guldpallen (för att prata idrottsspråk).

Kul Anna att du frågade - så jag fick förklara.

Det finns en massa göteborgsslang, som jag har svårt att förstå - även om jag lärt mig mycket, av just Alex.

Kram på dig !

2008-11-19 @ 00:58:09
Postat av: Lärare

Hej Susanna

Du är observant - och inte helt fel ute

(det där med "gott öga"). Det var faktiskt bara vid ett enstaka tillfälle som han fullkomligt skrämde slag på mig - och jag fick mitt gråa hår. Människor kan faktiskt få det, när något hemskt händer.

Om du collar Johannas blogg, så skrev faktiskt Alex att det var synd att jag inte skrev mitt namn, för då kunde vi ses över en fika och prata gamla minnen. Jag har också kommenterat detta och tackat ja till en "dejt" med min gamla elev.

Har inte hunnit colla Johannas blogg idag. Haft mycket läxor att rätta under kvällen - och nu måste faktiskt gamla "fröken" gå och sova. Så jag i morgon kan ta itu med nya garanterat mycket svårare gossar än Alex. (På hans tid var jag ganska ny som lärare). Obs! jag har förlåtit Alex för hans tilltag eller "hyss". Ville bara göra mig påmind lite och det var inte så illa menat. Och jag har klickat för Alex i både Aftonbladet och Expressen. Som om det nu skulle hjälpa .. hi hi

2008-11-19 @ 01:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0