new world order

Nu är det helt nya saker på gång, ny chef på världens största jobb. Jag är inte särskilt intesserad av politik även om jag gjort mina försök att sätt mig in i det. Hoppas nu bara att det eviga gnället på USA upphör nu när "alla" fått som dom vill och plockat bort världens elakste cowboy.
Kommer ihåg när jag gick i shorts och alla älskade USA för Rambo och wrestling, då var jag lite motvals och tyckte illa om Det Stora Landet bara för sakens skull, kan fortfarande känna att det är lite kul att säga att USA är såååå bra. Folk blir ju som galna, för alla verkar ha stenkoll på vad som är bra i den amerikanskepolitiken.

Kom också att tänka på att många artister gjort sig både pengar, framgång och uppmärksamhet på att tycka illa om Mr Bush, vad händer med deras karriärer nu?

Kommentarer
Postat av: Anonym

,

2008-11-05 @ 12:53:27
Postat av: Gaisarn

Niclas alexandersson lämnar blåvitt för gais stod det i aftonbladet!! Jag citerar vad niclas hade sagt " jag har ju spelat några år i blåvitt nu men allt var för pengarna nu ska jag äntligen få avsluta min karriär i klubben jag älskar gais" sen fortsätter det gais har enligt sin hemsida skrivit ett 2års kontrakt med föredetta blåvitt spelaren.

2008-11-05 @ 12:54:53
Postat av: Anonym

Kontraktet är värdt 200 000kr på 2 år men enligt niclas handlar det inte om pengarna utan niclas säger till aftonbladet. "jag gör det för min kärlek till klubben äntligen är jag hemma" På änglarna.se finns att läsa om övergången : "vi visste att han var en go gubbe, det har vi förstått hela tiden".

2008-11-05 @ 12:56:01
Postat av: anna

de artister som kritiserat Bush blir antagligen kvar i skamvrån, de har nog förstört sina karriärer för alltid! Kram

2008-11-05 @ 14:55:00
URL: http://escapologist.blogg.se/
Postat av: Alex

Haha, Jimmy! En gaisare känner man igen även i skriven text. Hörde oxå att Niclas skulle gå till Gais men det var väl bandyn?

2008-11-05 @ 15:06:41
Postat av: anonym

Läste också om det med niclas så det är sant gaisarn har rätt!!!

2008-11-05 @ 16:03:42
Postat av: Katatonia

mm Det kan man undra ;-)

2008-11-06 @ 13:40:11
URL: http://looveandpeace.webblogg.se/
Postat av: Samhällsengagerad tjej

Alex

Här har du gjort ett seriöst försök att kommentera ett för världen viktigt beslut. Det lustiga är att alla utom en kommentar hittills kommit att handla om fotboll! Blåvitt eller någon annan randning.

Anna är den enda som har en kommentar relaterat till Alex inlägg i sin blogg. Och visst blir det nog så att de som kritiserat Bush får stå i skamvrån en kort tid tills Obama tillträder. Men då blir det ännu mera framgång för dem.

Alltså -en kvinna, Anna - står för den till ämnet relaterade kommentaren.

Är det så att ni killar är så fångade av att springa efter en boll att omvärlden inte finns?

Det säger väl allt om möjligheten till girl-power !

Visst ska ni sparka boll grabbar, men lyft - som Alex - för ett ögonblick blicken från plan och ägna en liten stund åt omvärlden. Risken är annars att kraftfulla tjejer - som ex. Johanna Toftby med huvudet på rejält skaft - springer om er och tar inte bara halva utan hela makten. Har någon sett bilden på den kraftfulla, stiliga och stolta farmor Obama, 86 år, som i sin by i Kenya ordnar fest och dans till sin sonsons ära?

2008-11-06 @ 20:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0