tillfälligt hemlös/nyckellös

Har gått hela dagen och haft en blandad känsla av att jag borde träna när jag kommit hem. Kände ändå när jag åkte från jobbet att -jag kör idag. Satt på bussen hem och peppade mig, trots att jag var hungrig och osugen. Tänkte, "bara in och byta kläder sen kör jag". Kommer fram till min port och ska plocka upp nycklarna ur fickan. Panik, inga nycklar på plats!! Då slog det ner som en blixt, jag har glömt dem på jobbet.
Första tanken var direkt att , -nu blir det ingen träning som jag nätan sett fram emot, nästa var; var ska jag sova inatt? Sedan började jag tänka lite mer rationellt, måste jag åka tillbaka igen. Upp med mobilen och ringa min ständiga medhjälpare John. Som tur var befann han sig i närheten, eller iaf i kommunen, och ställde som vanligt upp och hämtade dom. Medans han var iväg och fixade tillbaka dem gick jag varv efter varv runt i majorna. Helt utan mål drev jag som en hemlös omkring i minst en timme. Letade efter möjliga trappuppgångar att sova i.
Lustigt hur fort det kan svänga från att vara på väg ut för att träna till att leta tillfällig bostad. Nu är jag i allafall hemma, mätt, belåten och återigen otränad.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Awww, stackars!! Du skulle ha hoppat på bussen till Johanna juh :-D

2008-11-13 @ 21:58:14
Postat av: Katatonia

haha! tur att din medhjälpare var anträffbar så du fick nycklarna ;)

2008-11-13 @ 22:12:24
URL: http://looveandpeace.webblogg.se/
Postat av: Anne-Marie

Vadå otränad.....du gick ju flera varva runt i majorna i en timme. Det kallar jag för någon slags träning i alla fall.

Ha de så gott

Postat av: josefin

fan va kul blogg!

2008-11-13 @ 22:51:22
Postat av: Ej hemlös

Ja, du är ju lite disträäää Alex !

Då glömmer man ju nycklar och lite annat smått och gott. Eller springer iväg utan pengar, som jag gjorde igår. Fick vigga till en latte av en kompis.

Lite mycket nu.



Gonattkram från mig.

2008-11-14 @ 00:48:42
Postat av: Pilla

Gör som jag, köp en crosstrainer...

Då kan jag träna medans jag ser på alla min såpor;-)

2008-11-14 @ 08:13:52
Postat av: Kim

Alex, jag längtar redan efter att få se dig barfota på söndag, du är så sexig. Om inte Johanna fick dig så hoppas jag du är ledig så fler får chans på dig.

Ps.Går du barfota på stan på sommaren, jag tycker det är sååå sexigt när tuffa killar går barfota på stan i jeans. Kanske nåt att tänka på inför nästa sommar. Du kan ju med dig Andreas för han vill jag också se barfota.

2008-11-14 @ 16:55:28
Postat av: Alex

Hej Kim!

Jag går aldrig barfota på stan med jeans, rena Ernst Kirschsteiger stilen. Andreas fötter kan bli svåra att titta på, han har satt på sitt blåagips igen.

2008-11-14 @ 17:58:08
Postat av: Matilda

Alex, Om du fortfarande är singel...sååå dejtar jag gärna dig! En gooo göteborgare!

2008-11-14 @ 19:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0