tisdagstankar

Sitter och funderar på om jag kanske borde köpa en ny dator.Min är så jälka otymplig, den går i och för sig under kategorin bärbar men det är knappt. Tänkte när jag köpte den att jag absolut måste ha en med numeriskt tangentbord när jag betalar räkningarna max en gång per månad. Kan känna att det året jag haft den och betalat räkningar ca 12ggr inte riktigt varit värt den klumpigheten. Den låter dessutom som en industrifläkt när den jobbar.

Utöver mina tankar kring en dator är jag väldigt sugen på att resa bort en sväng. Blir inte mindre sugen när "Packat och Klart" går på tv:n. Jag har alltid varit en förespråkare för att man ska stanna hemma och ta sig igenom den kalla årstiden. Men med åren känner jag att det kanske är dags att rucka lite på min hårda hållning. Saken är bara den att jag tvivlar på att jag har några semesterdagar kvar. Blåste en del eller kanske alla i sommras.

Kommentarer
Postat av: Marre

Hösten och vintern har sin charm, men en veckas semester eller bara en weekend är väl unnat! :) Varför inte bara lägga orden rätt när du talar med chefen så får du säkert en extra semesterdag!!?!! vart vill du resa då?

2008-11-11 @ 21:36:46
Postat av: Hugo Boss

Å andra sidan är ledighet i December förknippat med något mycket värre än dödsstraff inom vissa branscher. Alex har tack vare sina framträdanden i TV ingen semester före år 2013. Kan för övrigt påminna om att det samma år även är en go-karttävling inplanerad. Tror att hallens personal är informerad då gubben som stänger behöver vara kvar något längre den dagen.

2008-11-11 @ 23:07:12
Postat av: Melissa

hmmm.

det känns lite som om du & johanna har avslutat er lilla romans..

att det vi får se i programmet inte finns mera..

genom dina inlägg får man detta intrycket...

men ja kan juh ha fel.. och ja hoppas jag har det oxå.. hehe.

längtar redan tills nästa söndag när jag ska få titta på programmet ännu en gång :)

2008-11-11 @ 23:16:40
Postat av: Alex

Melissa:

Ja du, börjar bli ganska spännande, va? Tycker nog att vi alla som är kvar håller en låg profil ang privatlivet. Men kanske är det bara en fasad..



Stay tuned!

2008-11-12 @ 12:49:12
Postat av: Anna

Ja, någon träffar hon ju, frågan är bara vem, jag hoppas det är Alex!!

2008-11-12 @ 16:18:40
Postat av: Antony

Hmmm....vilka reaktioner det blev på mina inlägg...

Tydligen ett känsligt kapitel "mamma söker kille".

Viktigast är trots allt att alla hittar nån att tycka om...eller hur alla bloggare...

Magen o Alex, Ni båda är så sköna typer, om inte mammorna valde Er till sist så står det säkert många tjejer på kö...

2008-11-12 @ 17:19:52
Postat av: snorungen

du alex.. ta dej en funderare o stick sen utomlands, men frågan e bara hur ska vi (dina bloggvänner) klara oss utan dej här på nätet? de e med stoor glädje man rusar fram till sin laptop o i all hast samtidigt som man tar fram käk blippar in på din o johannas bloggar o sitter som en o en annan fåntratt o idiotläser o asgarvar, mina grannar tycker väl inte ja e klok numera inte heller för att ja på söndagkvällar höjer upp tv på den mildaste grad så de var tvungen o fråga i trappan häromdagen om ja har problem med hörseln, men så svarade ja i stället nääh men hyresvärden verkar ha problem o isolera ordentligt!! sweet jesus!! säger ja bara ! Keep up alex!! du o Johanna is the best ja håller hårt på er, så tummarna e snrt blå så får även uppsöka doktor snrt,,,

2008-11-13 @ 00:07:02
Postat av: Johanna

Ja Antony detta var nog inte endast känsligt ämne utan hur du ser ner på saker och ting. Åsikter får alla ha men det du skriver är något helt annat, om man säger så. Killarna som var med i mitt gäng hade nog ganske trevligt i sommar så det behöver du inte alls oroa dig för.



Lycka till med ditt liv.



Johanna

2008-11-13 @ 07:43:29
Postat av: Antony

Tjena Johanna...jag tror säkert grabbarna hade

en kul sommar ihop med dig, du verkar vara en sprallig tjej med skinn på näsan och det kommer man långt med. Vinklingen i TV blir ibland snedvriden då de plockar ut scener som ger oss tittare en bild som ibland kan bli fel. Du skall veta att jag "ler" när du på din sköna dialekt kommenterar det ena och det andra, humor har du och snygg är du...

Nu slutar det nog med att "många" tror jag är avundsjuk som inte fick vara med....he he...

Men min åsikt om att det kan bli trubbel när en ensam kille kommer in i en färdig familj kvarstår. Det finns ju alltid två sidor av allt i livet och jag tror nog att det finns lyckade sådana relationer också, men åsikt måste man få ha...

Johanna, jag önskar dig allt gott för du är en go tjej..ser jag dig p krogen lovar jag bjuda dig på en öl eller drink om du hellre vill ha det...

Kram på dig morsan...

2008-11-13 @ 17:23:04
Postat av: Sofia Staaaaaaaf

Jag kan meddela er att Alex skaffade sin första dator för ca 2 år sen, vilket jag tycker är heeelt fantastiskt stenåldersmässigt. Haha och nu snackar han om att den bärbara är för tung...hihi sötis. Hörs snart, ska sluta mobba dig. Puss och kram

2008-11-14 @ 22:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0