ett inlägg

"Antony", du har en väldigt bitter syn på tjejer. Någon gång, någonstans i ditt liv måste det hänt någonting allvarligt med dig. Vill helst inte tänka på vad. Vad kommer uppfattning om att vi skulle blivit illa behandlade av Johanna ifrån? Att dom skulle misslyckats i sina tidigare relationer? Är det bara dom som endast har ett förhållande i livet som på något sätt skulle vara lyckade? Du verkar ju haft förhållande själv tidigare och då kan man ju fråga sig vad det är som gör att du inte lyckas hålla ihop ett förhållande. Är det att du har ett flertal tillkortakommanden som gör att det inte funkar?
Det finns väl inte några måsten att umgås med eventuella släktingar i ett förhållanden, du har nog haft en väldig otur i dina relationer som tvingats följa med på sånt du inte gillar.

Ingen som gick med i det här programmet tvingades till någonting. Johanna är absolut inte en tjej som någonsin skulle, i sin vildaste fantasi, tvinga oss till något, dvs vi var inte några offer som du vill få det till.
Vi hade en fantastisk sommar tillsammans med Johanna och där tror jag mig kunna tala för ett flertal av killarna. Krav kan endast ställas av någon som kan tänka sig att underordna sig krav. Detta bygger inga relationer! Istället handlar det om ömsesidig respekt för varandras önskemål, intressen och värderingar.

Det gör mig irriterad när du försöker framställa (i mitt fall) Johanna som någon form av diktator med en beräknande stil där det är tänkt att en kille ska ta hand om henne och hennes döttrar. Hon klarar sig mycket bra på egen hand med sina tjejer. 
Den största respekt för en mor som jobbar, kör barnen till träningar, handlar, hjälper till med läxor, lagar mat  osv, osv OCH sköter sitt eget liv med bara 24h per dygn.

Det handlar inte om att "vi killar måste stå enade mot alla elaka tjejer" som du tycks tro. Kan bara beklaga att du fått denna bild av programmet och ditt eget liv. Vet inte om jag ska önska dig lycka till i livet men jag gör det ändå för jag tror du kan behöva det.

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha ni har gjort de va?? Hittade ni nåt fint? :P

2008-11-11 @ 11:45:04
URL: http://laberg.se.blogg
Postat av: Helena

Du äger Alex!!!

2008-11-11 @ 14:27:40
Postat av: Jenny

Kunde inte sagt det bättre själv! :-D Jag hoppas verkligen (trots att jag gillar Andreas och Jonny en massa också)att Johanna valde dig och att det verkligen blev nått bra av det!! :-D

2008-11-11 @ 15:19:35
Postat av: Noak

Den enda av tjejerna som verkar ha extremt höga krav är ju Nina. Jag menar, kul att vara tillsammans med Nina när man vet att hon egentligen var kär i en annan. Men grabbarna har ju själv valt att söka och kan hoppa av när de vill.

2008-11-11 @ 16:09:42
Postat av: Antony

Tjena.

Alltid lika intressant att vädra åsikter. Jag har som jag skrev i tidigare inlägg en tjej som jag värderar högt. Hon är självständig och ger mig eget utrymme med mina intressen. Hon har två egna hästar som hon ägnar mkt tid åt och jag gillar motorcyklar och innebandy så vi båda behöver. På vår gemensamma tid utvecklas vi tillsammans. Jag har alltid haft bra relationer och anses nog av de flesta vara en stabil kille med humor. För att återkomma till mina åsikter rörande mammorna och killarna så är det så tydligt (i de scener vi åskådare får se) att samtliga mammor ställer krav att killen de väljer måste passa lika bra med barnen som med mamman.

Detta visste väl Ni killar när Ni sökte men när man ser programmet så är det beklämmande att se att en kille skall passa in på mammans villkor. Det ärväl bara att konstatera att vi killar är olika. En del killar vill lyda andra vill vara självständiga. Respekt är viktigt i alla relationer men om en mamma skall få en kille fåt hon nog ge honom mer utrymme. Nina övergav ju Robban trots att hon hade starka känslor för honom, detta för att han skulle ägna för mkt tid åt sina intressen och inte bli en man som kunde ta hand om henne och barnet. När Robban gick var jag så lättad, 24 år och nästan i fällan. Han kommer att hitta en go tjej där hanfår fortsätta vara denhan är och kan ägna sig åt sina motorcyklar. Tror fler killar än jag reagerade så.

Kanske fler killar än jag visste gillar släktkalas.

Fler inlägg grabbar!

Skall iväg och spela innebandy.

Ps.Har köpt en juste bukett blommor till min tjej för hon är så go och jag älskar henne för den hon är.

2008-11-11 @ 16:47:35
Postat av: Antony

Tjena. Intressant med kommentarer. Jag är säker på att Ni killar hade gymt kul denna sommar. Men som åskådare ser man ju tyvärr saker som känns mindre bra. jag står fast vid mina åsikter och jag vill bara säga att jag en jättego tjej som ger mig utrymme. Hon har egen häst och jag har motorcykel, vi har gemensamma vänner och egna vänner. Jag har köpt blommor till henne idag för det är hon värd.

Skall iväg och spela innebandy, hör av mig igen.

2008-11-11 @ 16:55:23
Postat av: ulle

Louise vad menar du med att hittat ngt fint? har ja missat ngt ?

2008-11-11 @ 19:19:30
Postat av: Fidde

Antony ge upp nu, du är ju fan helt patetisk! Vill inte på något jävla sätt bli förknippad med en sån virrhjärna som du, jag skäms ju nästan över att vara kille! Hur fan mår du? Sök hjläp, om det inte redan är försent.

2008-11-11 @ 22:24:37
Postat av: Alex

Louise:

Får hålla med Ulle, vad menar du? Blir nyfiken av din fråga

2008-11-12 @ 12:52:09
Postat av: minareten

menar hon inte om du har gjort 'det'. hanky panky, sexy time, you call it what you want...

2008-11-13 @ 19:31:06
Postat av: Ulle

Jo men då kan man ju ställa sej frågan Hitta ngt fint?? hmm tål o tänkas på detta en liten stund tror jag

2008-11-14 @ 23:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0