börjar sy lite på säcken

Jag var lite barnslig och grinig en del av den där dagen, så som dom flesta kan vara ibland. Kanske uttryckte mig lite väl ofta och tydligt att jag inte var sugen på gymping där och då, med en massa folk. Med ett facit i näven och chansen att göra om det igen hade jag nog bitit ihop.
Till mitt försvar vill jag dock säga att, hela programidén bygger på spontanitet och vad är mer spontant än ett litet "utbrott" ibland. Jag är inte den som alltid håller tyst och god min, inte omtyckt i alla läger men en del.

Mycket tråkigt att Jonny fick åka hem men jag och Andreas hade en fin resa i Danmark med tjejligan.
Dom andra gängen är ju som natt och dag efter detta avsnitt. Jag tar inte tillbaka det jag eventuellt sagt om Ninas killar men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Hennes killar har verkligen växt i mina ögon, tycker dom är rätt sköna. Peter framstår ju nästan som blygare än vad jag är, inte dåligt.
Anette, vilken tur att hon har med sig den oöverträffat glada killen Magen. Kan nog endast jämföras med Kryckan. Magen ska alltså på semester med ett väldigt uppenbart förälskat par. Där även Richards grabb ska med poken har kanske något på gång med Anettes äldsta dotter. Utöver detta två småkillar till, men ser Magen loppet som kört..? Nej då. I allafall inte utåt sett, han vill göra det bästa av situationen och kör på som inget speciellt hade hänt. Magnus, du är verkligen värd allt gott!

Ninas mamma verkar vara en riktig muntergök, stod bara utanför dörren -jag har en egen stuga... mästarklass!

Kommentarer
Postat av: Linnea var det som skrev den här underbara texten

Ja det var så jävla roligt och pinsamt om inte annat när hon bara stod där utanför dörren.. jisses.. om jag var killarna skulle jag springa åt andra hållet.. fort som fan

2008-11-10 @ 07:59:00
Postat av: Magen

Tjena Alex! Du var ju hur skön som helst på gympingen. Koordination är ingen lätt sak, hehe..



Gällande din kommentar om min situation i Turkiet.. ja vafan ska man göra :-).. det är ju bara att ösa på och tänka att man iallafall har fått en gratis semester i Turkiet. Ingen blir ju glad av att man tjurar, men visst.. lite fånigt kändes det ibland, men bara lite ;-)

ha de gott, ser med spänning fram emot nästa avsnitt..

2008-11-10 @ 10:47:22
URL: http://blogg.muggebigge.com
Postat av: Johanna

Tjena Alex!



Vad hände i går...Nina väjer bord dn hon faktikst är kär i. Tycker att träning tre gånger i veckan är för mycket och pratar bebsiar med alla. Hon ligger inte på latsidan hon.



Anette har ju redan gått ut i tidningarna och berättat att hon är jätte kär i en va deltagarna och att dom har det grymt bra....undra vem??? ;-)



Johanna gjorde i mina ögon det mest oväntade och gick och blev lite kär i Andreas. Trodde ni var mer säkra en Anette och Rickard.......spänning!!



En sak till jag tycke inte du verkar speciellt blyg, jag tycker du verkar vara väldigt självsäker. Lugn pga att du inte behöver hävda dig... men vad vet jag

2008-11-10 @ 11:39:34
Postat av: Noel

Vad skulle du tycka om att vara en bögikon?

2008-11-10 @ 12:39:48
Postat av: Alex

Noel:

Ja du en fråga som jag aldrig riktigt funderat över.. Utan att tänka igenom mitt svar särskilt länge får jag säga att det väl alltid är kul att vara ikon i något läger.

2008-11-10 @ 14:01:41
Postat av: Noel

Härmed utser jag dig till världens snyggaste bögikon.

2008-11-10 @ 16:05:19
Postat av: Antony

Hmmm....jag fattar ta mig f-n inte varför Ni killar

låter dessa tjejer behandla Er så jädra dåligt.

Ni skall uppfylla tjejernas drömmar & förväntningar

trots att samtliga har barn och tydligen misslyckats

i sina tidigare relationer.

Kan Ni killar föreställa Er hur dessa tjejer kommer att vara när vardagen kommer in i bilden och Ni inte uppfyller deras "krav" på hur Ni är mot barnen, då blir det nog inte så munterat. Jag glädjs med alla killar som bir fria och slipper ddessa tjejer som inte vet vad en relation bygger ppå. De skall vara tacksamma om en kille komme rin och ställer upp som en plastpappa till deras barn. Det räcker alltså inte med att ta hand om "henne" Ni skall dessutom ta hand om barnen på hennes vvillkor. Därutöver skal Ni gulla med deras morsor och släktingar och förväntas vara grymt trevliga.

En relation bygger på lika villkor där båda går in mmed samma förutsättningar. Kommentarer på detta..



2008-11-10 @ 16:46:48
Postat av: Antony

Glömde en sak...

"En kvinnas list överstiger mannens förstånd" sägs det och det är så tydligt i denna serien som jag inte kan låta bli att titta på..he he...håller på Er killar, en sak till, jag är inte bög om nu någon tror det...jag har go tjej och vi har ännu inga barn.

2008-11-10 @ 16:51:45
Postat av: anna

tant gympa ? ;)

2008-11-10 @ 17:41:36
URL: http://escapologist.blogg.se/
Postat av: Magen

Tänkte kommentera Antonys inlägg lite. Du har helt rätt i det du säger att det ska vara på lika villkor och allt det där. Men faktum är att TV nog vinklar det lite snett tyvärr. Jag kan bara svara för Anette-gänget men jag tyckte aldrig det var snack om att vi blev illa behandlade och bara gjorde som dom ville och så. Men det kan nog se ut som det i TV. Jag kan även avslöja att det har varit killar som inte har velat fortsätta träffa sin "mamma" för det har inte varit något för dom, och det är inte så konstigt när man tänker efter. om 10 killar träffar en tjej, så lär det ju vara minst en av killarna som inte får starka känslor för tjejen, det är ju inget konstigt med det. Men TV har valt att inte visa det.

Så bara så du vet så är det mycket som man inte får se i TV. Mammorna är trots allt huvudpersoner i serien och därför vinklas det till att dom bestämmer och vi bara "svansar efter" dom.. men så var det självklart inte. Återigen, detta är bara vad jag vet om Anette-gänget, de andra har jag ingen aning om.

2008-11-10 @ 18:59:32
URL: http://blogg.muggebiggge.com
Postat av: Antony

Tjena Magen. Först vill jag tala om att jag gillar

dig skarpt för du är en skön äkta kille som jag

hoppas träffar en riktigt bra tjej. det förtjänar du. Efter och under denna TV-serie tror jag många goa tjejer fått upp ögonen för just dig Magen.

Fortsätta vara den du är, behövs fler som dig!!!

Men jag fattar fortf inte varför en singelkille söker sig till en tjej med barn, vad är han ute efter? Att bli bekräftad av den familjen och det är inte lätt att leva upp till den rollen när vardagen knackar på. Han skall vara både älskare, bäste vän och plastpappa till ungar han kanske inte ens gillar. Att gilla ungar innebär ju inte att man trivs med alla, eller hur? Finns ju odrägliga ungar också. Jag är en stor beundrare av dig Magen som drog till Turkiet med Anette och hennes kille typ

"strandraggaren" och hans grabb. Bara det visar att du är en hyvens kille som klarar situationer som lätt kan bli spända. Vill höra mer från dig Magen.

2008-11-10 @ 19:16:53
Postat av: Alex

Antony:



Jätteintressant att läsa ditt inlägg, kan absolut köpa en del av din åsikt. Kul att få en debatt kring ämnet.

Tycker att Magen gör en mycket bra analys av läget som det kan te sig under inspelningen. Tack för detta grabben!

Lär återkomma i ämnet.

2008-11-10 @ 19:26:34
Postat av: Magen

Tjena igen!

Tack så mycket Anthony, kul att du gillar mig och mitt sätt. Jag försöker göra vad jag kan för att göra världen bra för så många som möjligt. Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.. det försöker jag leva efter.

:-)



Jag kan bara svara för mig själv på din fråga, men anledningen till att jag sökte mig till en mamma var att jag faktiskt har ratat tjejer just för att de är mammor, och det är kanske rätt korkat för det lär ju finnas många tjejer där ute som är mammor och som är hur bra som helst. I min ålder får man nog acceptera att de tjejer man träffar kan ha ett eller flera barn. Eller till och med har varit gifta. Det gör ju knappast dom till sämre människor. Men det är ju såklart svårare att träffa någon som har barn, särskilt om man då inte gillar barnen. Jag var fullständigt klar med att det kunde uppstå en situation under sommaren som hade fått mig att lämna programmet. Och det hade hänt om jag inte hade gillat barnen, eller om de hade tyckt väldigt illa om mig. Men det vet man ju inte förrän man har testat. Så det var det jag gjorde. :-)

Ha de gott Antony!

2008-11-10 @ 19:45:55
URL: http://blogg.muggebiggge.com
Postat av: Emma

ojoj, kan inte göra annat än hålla med! var fantastiskt lustigt avsnitt igår! anette dissar rolle, magen e 5 hjulet, ninas patetiska framtidsplaner, ja menar, ska inte grabbarna få ha några egna intressen?! ja hade haft panik om ja var dem!=) och johanna, hon har det inte lätt helt enkelt;-) ha det fint!



2008-11-10 @ 19:46:44
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Antony

Tjena på Er Alex och Magen!

Jag förstår det du Magen skriver om att en kille i en viss ålder får acceptera om tjejen har ett eller

flera barn. Nu är ju TV-serien gjord för att vi som ser den skall "reagera" och jag är säker på att killar och tjejer reagerar helt olika. Jag ser den ur killperspektiv och då känner jag spontant att tjejerna tycker de har nåt att komma med och de har de knappast när kamerorna slocknat. Sorry tjejer...

En kille uppskattar oftast en tjej som är smart och inte krävande och som inte rider på sin kvinnliga list som dessa tre tejer tycks göra. En tjej som"kräver" att killen hon skall bli tillsammans med "skall" gulla med hennes ungar och släkt är absolut en tjej man skall akta sig för. Vi killar behöver utrymme för våra behov och gillar inte alls att bi medtagna till släktträffar och morsor där vi skall bedömas och förväntas göra framgång. När jag blir ihop med en tjej så förklarar jag direkt att jag inte är intr av hennes släkt och föräldrar. Dock är jag den förste att tydligt visa mitt gillande om någon i hennes släkt/familj är så trevliga att jag "vill" umgås med dem, inte annars.

Jag har alltid haft ur med tjejer och har alltid varit tydlig från början med min syn på en relation.

Alex, du är en go kille som tvingades leka med Johannas barn i nåt jävla gympapass och dessutom fick en utskällning av barnens mamma, fy f-n..akta ig för denna tjej för hon har inte visat sina rätta sidor än. Vi killar måste hålla ihop och ställa krav för jag börjar bli så trött på att tjejer alltid skall ställa krav och vi ska göra saker som dom vill annars gnäller dom eller surar.

Jag gillar Er killar och jag hoppas både du Alex och Magen får en bra tjej på Era villkor för det förtjänar Ni.

Antony

2008-11-10 @ 21:25:57
Postat av: Katatonia

Antony



Man kan aldrig tvinga någon annan att vara med på div saker. Man har faktiskt ett eget val. Man väljer själv vad man vill göra. Alla saker här i livet är inte roliga, och då kanske man gör något som man inte tycker är så rolig bara för att det uppskattas av sin respektive, bara för att göra han/hon glad. Det handlar om att ge och ta!



Om man nu inte gillar att umgås med släkt och föräldrar så kanske man kan göra det nångång ibland bara för att glädja den andra. Man får mötas på halva vägen var och kompromissa. Sen finns det faktiskt visst killar som tycker om att träffa släktingar och föräldrar också!



Du tycker inte om krävande tjejer,och tycker om smarta tjejer.Men hur smarta tjejer har du haft egentligen? Du skrev "En relation bygger på lika villkor där båda går in mmed samma förutsättningar" Men lever du upp till det själv?

2008-11-11 @ 08:06:39
URL: http://looveandpeace.webblogg.se/
Postat av: Ellebelle

Katatonia, jag håller verkligen med i det du säger. Jag kunde inte formulera det bättre själv!



Det är rätt intressant oxå med alla antaganden och allt vad han tror kring det här programmet med Johanna, hennes tjejer och killarna. För Antony kan inte veta annat än det som visas på tv och känner varken Johanna eller nån av killarna personligen.



Skakar på huvudet Ja jag blir alldeles matt så jag lägger ner.

2008-11-11 @ 19:31:24
URL: http://mydestinyismylife.blogg.se/
Postat av: Ullebulle

Magen....det var roligt en gång med bad-dräkten, men andra gången gör du dig bara löjlig!

Jag skulle skämmas om jag vore Anette



Alex...hoppas det blir dig Johanna väljer, du verkar så go!



Jag måste oxå säga att Nina verkar helt besatt av att hitta en far till sitt familj. Akta er killar, ni får ingen egen tid!

2008-11-12 @ 10:50:32
Postat av: jojo

haha! helt klockrent de med ninas mamma ;D

2008-11-13 @ 23:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0