del 2 av "vad hände"

...kvällen efter som förövrigt var en fredag bestämde sig det glada gänget att bege sig ut på skövdes nöjespalats, även teamet var med. Där satt vi och drack fina drinkar gjorda av vodka och olika speeddrycker som Red Bull och Burn, hej Jonny. Här någonstans rann dom sista dropparna över i allas bägare gällande C. Hopp någon timme i tiden...
Vi åkte alla hem till Johannas place, en del av detta har jonny redogjort för på http://jonnyjohansen.blogg.se/. Vi satt alla i hennes sofaa och käkade lite och snackade, jag och Johanna satt kvar och pratade. Dom andra gick och lade sig och vi flyttade oss in till henne. Inget allvarligt hände men därifrån ökade vår känsla för varandra ytterligare ett steg.

Här kan man tycka att jag inte var helt ärlig mot dom andra killarna, eftersom jag inte berättade hela sanningen om kvällen. Men jag varken fick eller kunde berätta, tror dom hade gjort samma  sak i samma situation. Eftersom dom är mina vänner och vi talade om det mesta eller kanske snarare allt, kändes det konstigt men som sagt it´s the name of the game.

På lördagen åkte vi till Olstorp som är en klassisk dansbana i skogen. Det var här Andreas gjorde sitt berömda och bejublade Arvingarna-framträdande. Mycket roligt och vi dansade loss till bandet, även jag!
Efter detta var det dags att träffa släkten i Sjötorp. Vi åkte till ICA och bunkrade upp för ca 5000kr och jag sprang runt och letade efter ingredienserna till bearnaisesås. Har aldrig gjort såsen innan så jag var tvungen att tänka efter och kom på att ta bild på receptet ur en kokbok.
Vi killar blev inkvarterade i en mysig stuga. Nicklas och Andreas i våningssäng och Jonny på golvet med mig bredvid i säng. Dagarna ägnades åt intervjuer, bad, matlagning och dejter.
Jag och Johanna hade en dejt där vi skulle cykla ner till götakanal och titta i hennes fotoalbum. Producent-Mathias insisterade på första kyssen på bild och vi var inte svårövertalade. Då allt är väldigt tidspressat hade teamet inte tid mer för oss efter dom fått vad dom ville ha fick vi vara själva ett tag. Vi cyklade längs det vackra götakanal och pratade om allt möjligt. Jag berättade att det inte var jag som sökt och inte visste vad som var skrivet i ansökan. Det slog inte ner som en blixt hos Johanna då hon hade haft det på känn. 

del två är klart, kaommer bli ett par delar till.

Kommentarer
Postat av: Elin-Gbg

Now it's clear to me... DET VAR INTE DU SOM SÖKTE TILL PROGRAMMET alltså...

tänkte väl att det var suspekt att en kille som du skulle söka till ett program såsom "ensam mamma söker".. hahaha sorgligt....

DU e iaf sötast Alex... :) Önskar att jag hade träffat på dig innan du hamnade i den här skiten :)

Puss puss från en viss Elin i götet

2008-11-25 @ 22:24:22
Postat av: Anonym

oh längtar till nästan :D fy va underbart och läsa !

2008-11-25 @ 22:36:15
Postat av: Daniela

Kul med denna läsningen. Verkligen "när kameran inte rullar" och vad vi inte fick se/höra. Ser fram imot nästa del :)



Kram.

2008-11-25 @ 23:58:28
URL: http://neliz.se
Postat av: ille

haha men alex nu väntar man ju spänt te nästa inlägg du ger oss.. tack för vi fått lära känna dej du e ju en sprudlande glad kille, en fråga nu då va =) när ni pussas du o johanna i det där vad hände sen klippet e det före erat brejk elelr efter ? ni ser så himla kära ut ni e så very sweet toghether!! TA VARA på varann o för fasen säg till Johanna o släppa media nu hon behöver inte synas mer nu vi tokgilllar henne o har gjort länge!! puss på dej

2008-11-26 @ 00:27:41
Postat av: ella

haha jasså du kallas för skalman gud va ja skrattade när ja såg de klippet på aftonbladet,,, det jag kan inte annat än o hålla med om att de faktist passar dej grymt bra.. somna på en konsert du e ju så himla sjukt skön kille haha... hur lever detta försälskade paret i dag då? puss på rè

2008-11-26 @ 00:39:32
Postat av: Stefan

Tja på dig Alex har hittat din blogg för några dgr sedan, måste verkligen säga att det är rolig läsning man får här om tiden under inspelningen och hur livet går vidare för dig. Du skriver på ett så jävla bra sätt hur det hela gick till och kommer absolut att följa ditt bloggande framöver, ditt bloggande är en fröjd!!!



Hoppas du snart får träffa JOHANNA och ha det gott med henne och barnen Hade så bra grabben!!!

2008-11-26 @ 00:40:25
Postat av: Karolina

Alex Alex !! Grymt bra läsning !!! :) Hoppas det går bra med dej å johanna !! diggar er till tusen !!! :)

2008-11-26 @ 12:00:04
URL: http://karolinaliljestrand.blogg.se/
Postat av: Alex

Stefan:

Tack så väldigt mycket för ditt inlägg. Roligt att få så fina recentioner från en kille..oxå. Hoppas du fortsätter läsa, så fortsätter jag skriva.

2008-11-26 @ 12:26:44
Postat av: Carolina

Jag tycker inte att du ser snäll ut, ögonen säger allt hos en människa och jag tycker att Johanna valde fel kille i slutet. Du är arrogant och har en dålig attityd.

2008-11-26 @ 12:40:30
Postat av: Daniela

Carolina: Ser han inte snäll ut?! Han ser ju för fan ut som den största nallebjörnen man kan tänka sig... Vilket program var det du kollade på egentligen? För inte fan kan det ha varit EMS.

2008-11-26 @ 14:17:18
URL: http://neliz.se
Postat av: Sofia

Tack för intressant läsning. Nu väntar man med spänning på nästa del=). Ni är så söta ihop Du och Johanna..det riktigt slår gnistor om er..=) Hoppas det går bra för er i framtiden /// Sofia

2008-11-26 @ 14:59:00
Postat av: anna

du är världens snyggaste alex!!!

2008-11-26 @ 15:06:12
Postat av: Marie

Hej Alex!! Kan ju tyvärr inte hålla med Carolina...jo på en sak...ögonen säger allt eller iaf mkt. Det jag kan se i dina ögon är "godheten själv". Ögonen är det första jag ser o de var ögonen jag föll för...hos min karl!! Jag vill verkligen önska dig o JOhanna all lycka till...jag tror faktikst att ni två är ämnade för varandra...Bamsekram på dig// Marie!!!

2008-11-26 @ 15:11:05
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Ellebelle

Måste hålla med de andra, underbar läsing! Som o läsa en spännande, intressant och rolig bok MEN bara bli tilldelad läsningen på författarens villkor :D



Ser fram emot kommande inlägg!

2008-11-26 @ 15:36:02
Postat av: morgan

tycker du inte att det är jobbigt att Johanna ska visa sig så mycket i media ?

2008-11-26 @ 16:11:30
Postat av: Johanna

Hej Alex!

Vill bara säga att du och Johanna passar jättebra ihop. Du jobbar på 3 i Allum va, jag såg dig där i så fall ;)

2008-11-26 @ 16:23:17
Postat av: Alex

Morgan:

Nja, känns lite konstigt att se och läsa om henne på oloka ställen. Men det är nästan det enda jag vet, att se henne i media.

Det som var jobbigt var att läsa om henne under den tiden vi inte träffades eller pratade.

2008-11-26 @ 17:02:12
Postat av: Alex

Johanna:



Glad jag blir att du tycker att vi passar bra ihop, tycker faktiskt jag med. Japp, jag jobbar på 3 i allum.

/Ha det bra

2008-11-26 @ 17:03:26
Postat av: elinnnn

du ääär så sööööt!

2008-11-26 @ 18:00:11
Postat av: Sofia

Hej Alex!



Äntligen har jag hittat till din blogg!

Såg sista avsnitt för någon timme sedan då jag var på besök hos min farmor och spelade Bingo Lotto ler Såklart fick man en nitlott!



Hur som helst tycker jag du är en superfin kille med glimten i ögat, och det gör inte saken sämre att du är så snygg också! Kommer sakna dig i tvrutan!



2008-11-26 @ 18:41:35
URL: http://noangel.blogg.se/
Postat av: therese

Hej! Hoppas allt är väl? Det är så himmla kul o läsa din blogg o alla de andras med. Hoppas det kommer att gå bra med Johanna, för ni är så gulliga tillsammans,Du är så söt du med:9kram

2008-11-26 @ 18:47:04
Postat av: Lil-jino

Tjaa ALEX du är fett grym . du och Johanna passar i hop tycker jag. du är min favorit i ensamm Mamma söker . har du msn ? i så fall adda mig [email protected] det går nå mig där lättare . jag inte inne på Bloggen så Mycket . E-posten är samma sak som msn det bra skriva på svarar jag tillbak ! kram från Lil-Jino

2008-11-26 @ 18:49:05
URL: http://liljino.blogg.se/
Postat av: Alex

Hallå Lil-jino!

Fräckt artistnamn du har. Jag är inte inne på msn speciellt ofta men jag mailar dig. Ha det jättebra!!

2008-11-26 @ 19:12:49
Postat av: Anonym

Tja, Låter som att OM de skulle skita sig mellan dig och Johanna att du inte skulle ha svårt att träffa någon ny :)

Lycka te.

2008-11-26 @ 19:40:27
Postat av: wild rose

Hejsan min favorit

Du är en toppen kille!Hoppas du blir lyckligt med Johanna ni är ett fint par men som jag själv tycker och många massor andra är Johanna lite för mycket efter publicering i media och det verkar som att hon gillar detta.Ha det bra Alex

2008-11-26 @ 19:42:34
Postat av: morgan

varför hade ni ett uppehåll du o johanna? Var det något i media du tyckte mindre om att läsa om ?

2008-11-26 @ 20:03:12
Postat av: Alex

Ille:

Om du menar när vi var på stan och kysstes var det efter vi hade haft "uppbrot".

2008-11-26 @ 22:27:23
Postat av: Alex

Morgan:

Nej det var inget speciellt som jag ogillade. Kändes bara konstigt att läsa om henne på olika ställen, rent allmänt.

2008-11-26 @ 22:30:54
Postat av: Thess

Hej Alex! Jag är medlem på en sida där jag kan se såfort någon uppdaterar sin blogg. Fick ett meddelande om att du hade uppdaterat den, men sen verkar du ha tagit bort det senaste inlägget, så att det inte gick att läsa. Stämmer det? Varför isf? :S Kram Thess

2008-11-27 @ 00:59:13
URL: http://lillthess.blogg.se/
Postat av: Daniela

Hej Alex!

Varför tog du bort inlägget som du publicerade efter detta?



Kram

2008-11-27 @ 01:02:25
URL: http://neliz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0