gravad köttfärs

Sådär, dags att summera dagen. Träffade Jimmy, Zandro och Chris för en fika med lite tillbakablickar och även några frammåtblickar. Försökte planera in vår årliga julshopping och utan alla inblandade och tillfrågade tror jag att vi nästan bokade den 20:e som shoppingdag. Har tidigare år gått ganska hett till och en del felköpta och borttappade julklappar har det blivit.
För att öka på dagens träning gick vi in till stan och tog en öl innan jag åkte till min syster. Hennes minste pojk Ludvig fyllde år för ett tag sedan men jag var inte där så jag köpte med mig en present nu istället. Han är mycket intresserad av fåglar så det blev en informativ bok om alla möjliga fåglar. Sedan bjöds det på en ny maträtt, för mig, potatissoppa med kassler. Låter kanske lite mysko men det var mycket gott, ett bra avbräck från min vanliga diet, gravad köttfärs. Fick blodad tand och kilade hem och gjorde både pannbiff och lax i ugn.

Hörs snart igen

Kommentarer
Postat av: Daniela

Låter som än härlig och fullspäckad kväll.

Nu ligger du nog och nanan sött dock.:)



Kram

2008-11-21 @ 03:41:52
URL: http://neliz.se
Postat av: Anonym

Hej!

Ville bara kommentera allt snack om att du är svår och ibland reserverad i TV. Jag tycker det blir mer verkligt och charmigt om man är sig själv och inte börjar larva sig bara för det är TV. Du har verkligen varit äkta hela tiden och din humor är så himla kul! Lite vass och ironisk =)Lycka till med allt och fortsätt blogga!!

2008-11-21 @ 09:28:53
Postat av: Alex

Hej du Anonyme!

Du har till skillnad mot en del fattat galoppen, i slutändan tjänar man på att vara sig själv. Om inte annat för sitt eget samvete. Fint att du också uppfattar min humor som är som du skriver "Lite vass och ironisk".

2008-11-21 @ 10:27:08
Postat av: Johanna

mums, gravad köttfärs, gott! Lunch tills imon elle?

2008-11-21 @ 21:16:37
Postat av: Vieri

Syster har nog fått inspirationen från köttfärsås- och spagettisoppa, men det kanske var innan din tid. då handlade det kanske mer om iskall panerad fisk med smörsky.

2008-11-24 @ 16:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0