En deltagare ger upp..

Vilken perfekt tajming på vädret, 1 Nov och stålande sol med frost på marken. Det finns en viss charm med alla årstider, gillar hösten när den är som idag. Inte göteborgshöst med regn från alla håll och 2grader.

Igårkväll satt jag i soffan och tittade på UFC, som är en en kampsportsgren som kallas MMA


Mixed Martial Arts
är ett samlingsnamn för de kampsporter där man tränar sparkar, slag, kast och markkamp med inriktning på fullkontakt. Till skillnad från många traditionella kampsporter så definieras inte MMA av hur utövaren ska genomföra en viss teknik, utan förklaras förmodligen enklare av vad utövaren inte ska göra. 

  • En deltagare ger upp.
  • Knockout.
  • Domaren bryter matchen.
  • Det har slagit mig (haha) vad avtrubbad jag blivit vad det gäller tv-sänt våld, för ett par år sedan började Thaiboxning visas på Eurosport. Tyckte då att det var lite i övekant med sparkar mot huvudet men efter ett tag tyckte jag inte att det var så farligt. Nästan tråkigt.. När så MMA dök upp händ samma sak där. Nu är jag orolig för vad som ska komma näst och trubba av mig ännu mer. 

    Ps. rubriken var bra va? ds


    Kommentarer
    Postat av: Ellie

    Här i storstan är det oxå helt fantastiskt väder! Längtar SÅ till programet imorgon! :D :D ;) :)Ha en fortsatt fin helg.

    2008-11-01 @ 12:00:31
    URL: http://mydestinyismylife.blogg.se/
    Postat av: Mackan

    Riktig submission på rubriken Alle!

    2008-11-01 @ 13:39:35
    Postat av: Ulrika

    Hejsan!

    Måste bara säga att dina små funderingar är klockrena både när det gäller hur Anette är och om Ninas killar. Sen håller jag fullständigt med om din iakttagelse på han i "bonde söker fru" obehaglig kille varför vill någon springa efter honom, skumt.Man kan nog säga att dina inlägg är "må bra" inlägg jag sitter med ett leende på läpparna och småfnissar lite. Det ska bli kul att se hur det går för er i serien kan inte säga att jag hejar på någon utan hoppas att ni som är med finner kärleken.



    Ulrika i Västervik (känner dock inte Anette)

    2008-11-01 @ 16:51:45
    Postat av: Pilla

    Jag och min pojkvän brukar ligga och slötitta på UFC. Blir lite besviken om det inte kommer nåt blod faktiskt;-)

    Gick ju nån dokusåpa om sporten som var ganska kul...

    2008-11-01 @ 18:31:52

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0