pinsamt hit och dit

Såg förrut klippen från Anetts "pinsama dejter" på expressen.se och aftonbladet.se, den enda dom dejterna är pinsam för är ju för Anette. Har aldrig träffat henne och kommer kanske heller aldrig göra det. men jag känner bara att hon är oerhört "snorkig" mot bägge killarna.
Tycker verkligen synd om Rolle, han bor ute i ett, om jag ska vara ärlig sunkigt hus eller något sådant i en dunge i skåne. Ska ta med henne på det som han gilar att göra, skjuta hagelbössa. Men hon bjuder inte till en millimeter, bara dryg och otrevlig. Kan så vara att man inte gillar att skjuta med vapen men då kan hon ju säga ifrån och förklara lite snyggt att : "peppra på du så kollar jag" men fröken fin från Västervik ska minnsan inte bjuda till.!!
Mr Magen fick inte heller någon lätt resa med henne, ifrågasatt från början som han blev. Inte mycket att säga om att hon inte vill ligga över.
Kanske klankar ner lite mycket på dom andra mammornas delar av serien men jag inte låta bli att ha lite tankar om deras del. "Våran" del är ju såklart klanderfri.
Ninas hemmabesök var ju helt outstanding. Kebebpizza ur kartong på köksbordet, som avrundas med lite film innan "ska vi slagga" inviten kommer...Hur tänkte Micke, "ja, va fan. Såhär brukar jag ha det hemma när jag bjuder till. Pizza är ju lite avspännt och så slipper man ju diska efter sig, bara besticken kanske". Dessutom bjuder väl Produktionen på detta så då finns det ju inget att spara på.

Mannen med halva Sveriges silverskatter på kroppen körde den sommriga "grilla i förorten". Upp med flintasteken på den gemensamma grillen vid basketplanen.
En annan notering var att stockholmskillarna körde med badshorts under hela dagen utan att bada. Olika divisioner även där.

Jaja, kolla själva på klippen om jag kanske är ute och seglar någonstans utanför Västervik ;-)

Så ja, lite sagt om 8:e avsnittet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha gillar din beskrivning av Peter något oerhört XDXD tato

2008-10-28 @ 07:27:54
Postat av: Anonym

det stämmer verkligen det du skriver...haha, tycker johanna verkar vara den mest härliga av de allihopa!Lycka till

2008-10-28 @ 09:46:18
Postat av: Helené

Kunde inte ha sagt det bättre själv.. Heja heja

2008-10-28 @ 10:23:06
Postat av: Mackan.....!

Hahaha....bra skrivet, håller helt med. Ni verkar vara det skönaste gänget, precis som vi va förra säsongen men det syntes kanske inte lika bra.

Men Rolle bor ju i blekinge.....tror han ryker nästa gång!

Kolla in min blogg..............http://pipeve166.blogspot.com



Mvh. Mackan!

2008-10-28 @ 10:29:20
URL: http://pipeve166.blogspot.com/
Postat av: Alex

Åh, kul att ni håller med mig. Så jag har några att luta mig mot när det börjar blåsa.

Ja det var verkligen ett skönt gäng vi hade. Från team till deltagare.

2008-10-28 @ 12:06:08
Postat av: Anna

Halloj!

Jag har ju inte heller undgått att se programmen med ensamma mammor söker...Och håller också med dig Alex.

Anette tyvärr, bjuder inte på sig själv till skillnad mot de andra tjejerna. Tyckte synd om Mange som bjudit hem henne och hon gav den oförskämda kommentaren att hans lägenhet var pojkig, undrar om hon slängt ut den karl som sagt att hennes hem såg ut som ett dockskåp?

Men till dig Alex, jag har faktiskt missbedömt dig då jag sagt på Johannas blogg att jag hoppas hon valde Andreas, men efter senaste avsnittet är jag inte längre säker på den saken, då du verkar mjuk och charmig. Hon får det jobbigt.

Let the best men win!! Kraaaamar...

2008-10-28 @ 19:01:50
Postat av: Alex

Ja du Anna, intressant att du tänkt om lite. Det svänger ju fort i serien. Du förstår vilka kval hon måste haft. I´t ain´t over til´the fat lady sings

2008-10-28 @ 21:30:23
Postat av: bibbi

helt klrt har du rätt assså inte förrän ja sett klippen nu me anette har man märkt hurdan hon egentligen är som person de får man ALDRIG se i tv förutom de me magnus ha ha de var ju oxå lite överreagerande kkanske? ja ja men ja tror de e för att hon redan bestämt att hon ska ha rikard de syns o märks oxå, ha ha i förra veckotidnigen har de satt ut en bild på anette o rikard fast rikards ansikte e så där suddigt men d roliga e att han har den där skjortan på sej som han alltid har så man såg på en gång att de var han haaaaa ha ha d va lite dåligt hahahaha

2008-10-29 @ 12:50:17
Postat av: berit

vilka sthlms killar hade badbyxor på sej?



asså fan vad du beskriver grejjer roligt ja skrattade som bara den när ja läste ditt inlägg om anette o nina o de där ha ha ha mannen med halva severiges silverskatter ha ha du e juuu så sjukt roooligt kram

2008-10-29 @ 12:59:44
Postat av: Anna

Helt underbart beskrivet ! ;)

2008-10-29 @ 13:30:56
URL: http://escapologist.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag såg oxå den bilden på R**ard ;-) väldigt svårt att se vem det var. Inte kul när det avslöjas innan det är över.



Bägge killarna hade ju badbyxor på sig, Kjell Kriminell och han med misslyckade frisyren.



2008-10-29 @ 14:28:38
Postat av: BellaM

Haha, vilken sjukt perfekt beskrivning! Man kan ju inte titta på det där eländet med världens tjockaste, fulaste halskedja. Bara för den borde han åka ut :)

Och den andra dejten med pizzan, så sjukt dåligt, och så var det helt ostädat när hon kom dit också... haha! Nej.. blev nog ingen kvar för Nina med närmare eftertanke!



Håller på dig och Johanna!

2008-10-29 @ 18:54:16
Postat av: Maria

Hej

Håller med dig om dina tankar och rolig beskrivningar du har men...

Johanna var inte direkt schysst mot norrlänningen

Det är självklart mycket vi inte ser som inte visas men jag tycker Nina har skött sig bäst hittils

Det är nog inte lätt men jag tycker man får bita ihop ibland och det är inte direkt svårt att vara trevlig, man kommer längst då

Maria

2008-10-29 @ 19:18:53
Postat av: Mia

Håller inte alls med om er uppfattning av Anette! Hon är anledningen till att jag tittar på programet. Tycker hon verkar klok och trevlig (och killarna verkar ju oxå falla som furor...). Det är i min mening tydligt att hon är med i programet av just anledningen att försöka hitta någon att dela sitt liv med. Fick känslan av att hon tyckte hela Rolle-besöket var obehagligt/skrämmande (det tyckte jag)...Måste då vara en extrem press att ha ett helt kamerateam i hälarna. Men som sagt det lilla vi ser på TV och hur det går att vinkla saker kanske jag ska vara tyst...



Har dock ändrat uppfattning av dig efter att ha läst din blogg, du verkar ju ha skön humor.



Tur att vi alla är olika, annars vore livet väldigt tråkigt! Ha det bäst!

2008-10-29 @ 23:41:24
Postat av: Jojo

Hejsan Alex! Håller fullständigt med dej angående Anette,hon verkar lite snorkig. Tyckte hon va lite väl hård mot Magnus åxå. Till viss del hade hon rätt i vad hon sa men..men njaee ja gillar inte riktigt hennes sätt faktisk. Å de där me pizzan ur kartong..:)hmm, ja va ska man säga...ä de dejt så är det,då tycker ja man kan anstränga sej lite mer.

Hade så gott,å lycka till me Johanna..eller din blivande kärlek..du verka ju va hur mysig å go som helst.

Tjing tjing!!

2008-10-30 @ 19:19:00
Postat av: Six

Förstår lite varför man vill säga något om någon annan och ingen av er får de nyanser som dem som var med. Vill säga följande - Det var inte många som föll som furor - det var många som drog upp sina rötter. Det var någon som ville vara med och dejta alla andra ville bara ha trevligt. Och det viktiga är att ha trevligt på resan - för målen kan ändras och humöret kan gå upp det kan gå ner. Lycka till även om det inte är rätt och ej heller fel. Man skall göra det man blir lyckliga av och det som skinner igenom - det är det rätta jaget. Värderingarna syns bara i ett sammanhang

2008-11-02 @ 00:50:02
Postat av: Maja

Hej Alex! Vilken mitt-i-prick beskrivning!! Har haft exakt samma tankar angående anette!! Stackars magen och rolle. men annete och rickard är nog som gjorda för varandra... beskrivningen av peter kan jag inte säga annat om än att den var rolig, dock tycker jag han verkar så snäll så det kändes lite hårt :) lycka till till dig och johanna, ni verkar härliga båda två! kram

2008-12-02 @ 17:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0