Förtydligande kring..

Goder kväll!
Ska bara gå in och ytterligare kommentera Marias inlägg under "pinsamt hit och dit". Inget mot dig Maria, som sagt bara lite nyanserande.
Så här; Christer AKA Norrlänningen körde en egen gräddfil. Han är en rolig kille som fick oss skratta många gånger under dom 1,5dagarna han var där. Första gången jag träffade jag honom kände jag, den här killen kommer bli en publikfavorit.
 Åter till kärnan, kontrakten som skrevs på innebar i korthet att "dom här dagarna spelar vi in, kan du skriv under, kan du inte kan du åka hem".
Christer började med att hoppa över första veckan, pga renmärkning. För att en vecka senare dyka upp hemma hos Johanna. Han kom en torsdagskväll, på fredagen gick hela gänget ut i skövde. Han blev riktigt riktigt full och satt och berättad för en i teamet att han minsann skulle åka igen och räknade iskallt med att få komma tillbaka, för att han var "stjärnan"..??!
Vet inte hur tålmodiga folk brukar vara i början av ett dejtande men jag hade absolut inte kännt att det var så mycket att satsa på.  När man får sådant hört på omvägar och redan varit väldigt tillmötesgående innan, känner jag att det är ytterst befogat att förklara tydligt att han väljer spik framför henne.

Det roliga som jag inte tror riktigt framgått är att han inte alls bodde i Övre Soppero, utan i Stockholm, där han jobbade/jobbar som snickare. Det var alltså inte till renarna han skulle utan till Sthlm och banka spik i väggar eller något liknande.
Tycker att Johanna var alldeles för snäll mot Christer. Tror mig veta att många som bara satt och tyckte Johanna var en surkärring hade reagerat på ett mycket mer uttrycksfullt sätt än hon gjorde.
Man kommer en bit på trevlighet men ibland räcker det inte till.


Lämnar också en liten hängare där jag kan berätta om när Christer besökte mig. Kommer kanske längre fram..

//Sov gott

Kommentarer
Postat av: Sara

förstår johanna fullt ut, tyckte oxå hon kunde vart ännu hårdare mot honom. sådär gör man bara inte.. Berätta NU NU NU om hans besök.. nyfiken till tusen ;)

2008-10-29 @ 22:59:29
Postat av: ivan

men snälla berätta hur vsr de när han besökte dej ? haha fan vad kul om johanna hade kommit så långt med han att hon skulle hälsa på honom o han inte alls bodde i övre soppero? utan bodde i sthlm ? ha ha ja ahde skrattat aniktet av mej då? men vrf har tv 3 skrivit då att han kommer från övre soppero? han pratar ju faktist norllänska go natt söta fina alex som passar så fint me underbarastr johanna!!

2008-10-29 @ 23:00:13
Postat av: Nea

Men allvarligt, vilken tönt, ljuga om var han bor och påstå att han är stjärnan, herre Gud, hoppas han vaknar upp snart.



Hoppas det blev du och Johanna :D

2008-10-30 @ 00:01:02
Postat av: jennica

men vad töntligt. men du verkar vara trevlig o så

2008-10-30 @ 08:33:50
Postat av: Maria

hej

det är trist hur tv väljer att visa allting

jag förstår att det är mycket som inte visas men tack för förklaringen,

som tur är finns det goa norrlänningar

Jag tycker också att du och Johanna passar bra ihop men blev det ingen kärlek är ju vänner det bästa man kan vara och ha

M

2008-10-30 @ 09:23:34
Postat av: Alex

Ivan:

Nu började jag också skratta, om Johanna hade ställt in sig på att åka till lappland så blir det bara sthlm. Han kommer ju därifrån och är skriven där uppe så att han pratar som han gör är inte konstigt, ligger ju extremt långt upp

2008-10-30 @ 09:50:07
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Bra Alex.. Kan bara hålla med.. det som du skrev om det han gjorde mot dig säger allt..

2008-10-30 @ 11:32:05
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Marco

Ja det verkar som att Christer inte riktigt var den person som visades i TV, men jag tycker ändå det är lite lustigt att man kan bli upprörd över hans beteende. Själv skulle jag bara tycka det var fånigt och sen inte bry mig mer utan bara skickat hem honom. Men alla är vi väl olika. Reserverar mig dock ifall han gjorde något väldigt dumt mot dig alex.

2008-10-30 @ 12:06:07
Postat av: Alex

Marco:

Jag håller med dig men känner bara att det krävdes en liten nyansering.



Christers lilla besök hos mig kommer..kan ju inte släppa allt direkt.



2008-10-30 @ 13:01:51
Postat av: johanna

Jag kunde varit snällare skriver en del, en del skriver att ja var FÖR snäll. Jag förstår det blir en debatt av detta, men jag kunde också låtit honom dragit och inte sagt något alls. Och då hade folk haft åsikter om det. Så blir det, alla tycker olika. Men, kul med debatter!

2008-10-30 @ 13:52:05
Postat av: inte gnällig

oj, vad gnällig du är. Bara klagar på allt o alla. 90% av dina inlägg handlar om att klaga på folk och vara bitter. Vad jobbigt liv du måste ha...

2008-10-30 @ 14:11:07
Postat av: Alex

Du "inte gnällig"!!



Tråkigt att du tycker att 90% av allt jag skriver är gnäll. Det glädjande med det är 10% är sjukt bra och det kan jag leva med... ha nu en underbar höst Kramar Alex

2008-10-30 @ 14:35:22
Postat av: johanna

hahaha jag skrattar ihjäl mig :-)

Välkommen till bloggvärlden Alex! Folk kommer ha åsikter. Tråkigt liv.... då måstedet vara jävligt många som har tråkiga liv om de tycker du har det.

2008-10-30 @ 14:58:35
Postat av: Anna

Jag förstår att TV vinklar och får det att låta på ett sätt än verkligheten ser ut. Klart det måste vara lite intriger för att fånga oss TV tittare.

Jag har ingen aning om vem denna Sopporokille är/var och jag borde inte uttala mig, men självklart kan man undra, vad fan gjorde han i programmet om han hellre ville snickra eller sköta renar?

Kramiz från Anna

2008-10-30 @ 18:45:04
Postat av: Ellie

Jag är rätt förvånad måste jag säga! Men det e skönt o höra hur det låg till med norrlandskillen! Hmm bor i sthlm OCH jobbar som snickare fast man trodde han bodde där uppe i tjottahejti...(långt bort). Du verkar super skön o go!

2008-10-30 @ 19:04:55
URL: http://mydestinyismylife.blogg.se/
Postat av: Lovisa

2008-10-31 @ 18:26:00
Postat av: Lovisa

Vilken härlig kille du är!

Gillar verkligen att läsa din blogg! tragiskt att den där "inte gnällig" bara lägger tid på att läsa din blogg om det nu är så mycket "gnäll" :P

Ha det bäst! :)

2008-10-31 @ 18:29:17
Postat av: Saraaa :]

är det verkligen sant att han i princip ljög om allt? inte konstigt, så som han såg ut haha! Johanna är värd någon mycket bättre som dig eller någon av de andra killarna :) ibland är det bra att sanningen kommer fram, intesant?

2008-11-02 @ 21:09:18
Postat av: › K a т т a

Tyckte det var ett smart drag som Johanna gjorde! :)

Och nu ska det bli intressant och se om du blev den som hon valde.



Hoppas du har det kanon fint!

2008-11-03 @ 23:31:14
URL: http://fakkors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0