torsdagstankar

En ledig dag brukar innebära inga pengar in men pengar ut. Idag var inget undantag, bara handla en kasse på hemköp går loss på 200-300kr. Kanske är det inte så dyrt att äta ute varje dag, om man slår ut allt.
Började med att sova ett tag imorse för att samla kraft till den lediga dagen. När jag vilat färdigt var tiden inne för att trötta ut mig, vilket innebär lite träning. Om jag fattat det hela gäller det att göra av med fler kalorier än man tar in, dvs motsatts till vad som bör gälla i plånboken.
Min lilla tandläkarvän Polly kom upp från oskarshamn idag så vad passade bättre än att vi gjorde stan under dagtid. Jag köpte för ett tag sedan en parfym på Grand Parymeri, men den var inte som parfymer brukar vara. Det exemplaret jag köpte luktar knappt någonting, lite lukt i vatten, typ. Hur som traskade vi dit idag för att reda ut ett och annat. Tjejen som hjälpte mig fick nog dåligt samvete för jag fick 10-15 provflakor och hon tyckte jag skulle komma in och reklamera varan. Mycket bra, nu kan jag lukta gott och olika i säkert två veckor innan jag bestämmer mig.

Har kollat Idol idag men jag fattar absolt inte grejjen. Ingen är såååå jäkla bra. En annan sak som jag inte riktigt hänger med på är allas förvåning att "han/hon är bara 16-17år och sjunger redan jättebra". Är man bra på att sjunga så spelar det väl ingen roll om man är 16 eller 25. Kolla bara i sportvärlden, speciellt simmning. Där är många knappt tonåringar i något man måste träna för att bli bra i...jaja kanske bara jag som är trög, så Idol är inget som kommer hålla mig hemma på kvällarna. .  . Btw, Robin Söder gjorde mål igår igen och han är 17år, där kan man vara inponerad. 3-0 igår och tomt på läktaren.


Word on the streets är att ingen mer och ingen mindre än J-boy är på väg upp till Göteborg...länge sedan vi sågs bro´.

Kommentarer
Postat av: Jonny

word up :-)

2008-09-18 @ 22:06:41
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Det är väl det att om man är 16 år och har grym röst redan då så har man försprång mot en lysande framtid, för normalt sett så är man inte så färdig utvecklad i yngre ålder för att kunna sjunga så rent och starkt:)

2008-09-18 @ 22:55:11
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0