med facit i hand..

jaha, då har det kört igång och hunnit lägga sig lite. Men i söndags uppe hos Jompa var jag inte tuff, löjligt nevös. Min förhoppning att verka utan att synas under inledningen verkade funka. Satt i bakåtlut och fipplade med presenten och artigt skakade hand innan kram vid första mötet. Jag gick fram som nummer två och när hälsningsfraserna var avklarade och 10 andra kavaljerer skulle fram med ganska god fördröjning fanns goda möjligheter att förse sig med öl. Hade en lite difus plan om att inte smaka en droppe men som sagt, nervositet och värme, plus brist på annat att dricka blev det några pils. Höll mig dock halvt till planen och drack med förnuft som det brukar heta.
När lekarn var över och dagen övergick i kväll körde krocket-gamet igång, vill minnas att jag gick fram som en påtänd furir med klubban och vevade vilt. Där någonstans kom det välbehövliga avbrottet med bil-letande. Dom som känner mig vet att jag skiter i bilar, så det gjorde mig inget att mamma och pappas lilla ford var till låns. För att komma iväg och inte bara köra den halvstela gå-på-vägen-och-prata-grejen, kom någon på att vi skulle kolla vad jag var för stil genom att hitta "min" bil. Med ett plastglas till hälften fyllt med vin gick vi mot parkeringen.
Efter att vi gått igenom hela parkeringen och gissat på typ 15 bilar gav vi upp och jag ledde dom fram till forden..haha. Någon påpekade att jag såg "bladig" ut, no tjafs om att jag var lite loaded men inte mot vad några av dom andra var. Där någonstans drogs väl repet och så kallad fortsättning följer kom upp.

En del käcka sms och även mms har dykt upp med uppiggande ord på vägen... ska väl tacka för dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0