Egyptens gräshoppor

Snart dags att sammanfatta den här veckan. Mycket glädjande med två blåvitt-segrar på en vecka, "Söder göder, sänker söder bröder", det går bra nu!
Ikväll ska jag after worka, ett tufft verb, på linné och det lutar åt Bitter längst upp på Linnegatan. Har inte varit där sedan i höstas och då var det kul Jimmy.

Igår invigde jag mina Nike-skor, vad händer, en dagisklass stormar vagnen likt egyptens gräshoppor. Tar över alla skrymslen och vrår, stolar och tår. Precis, några av dom små rackarna har den stora oförskämdheten att stiga med sina sandlåde-kladdiga skor på mina kritvita skor. Sitter man har man dom i knät, står man upp kliver dom på fötterna man kommer inte ifrån dom förrän dom eller jag ger upp. Hittills har jag inte vunnit en enda fight mot dom små men jag ger mig inte, en dag ska jag segra över "dom".
Jag gillar ju barn som bara den men inte så jättemycket ökända barn, kanske kommer jag bättra mig på den punkten, också.

Kommentarer
Postat av: jennie

Haha, måste bara säga att jag diggar din blogg starkt. Du är verkligen helskön :)

2009-04-24 @ 22:14:56
URL: http://checkitout.webblogg.se/
Postat av: Moster

Ha Ha Alex !!

Dom verkar vara precis som du var, när du var liten!Minns många somrar med ett par små gräshoppor.

Kram på dig.

2009-04-24 @ 22:17:01
Postat av: Urgulu Nasabadja

ja, jävlans ungar sm trampar på dig där du ligger och försöker att andas under deras äckligt skitiga, snoriga, och inte för att tala om bajsiga yttersulor!stackars dig.... ut med ungarna och låt gamlingar som dig sitta i frid!

2009-04-24 @ 22:23:22
Postat av: maria

Hej!



JAg trodde du först hade beställt resa till Egypten, men där gick jag bet direkt...



Kom igen Alex. Barn är inte farliga. De är jättegoa och mysiga även när de är skitiga och leriga och nerbajsade. De blir så nöjda när man bytt en bajsblöja så du anar inte. De jollrar och gurglar för fullt då. Börjar blir dax för dig nu att tänka på detta. Men först måste du hitta "din pingla" och "kärleken i ditt liv". Du får jobba på detta nu. Det är ju vår. Har du inte gjort som katterna "marsat"??? Min hund är helvild, en hane och han springer gatlopp så fort han ser en tik och slickar gräs när där tikar kissat... Kanske nåt att ta efter... fniss



Kram Mia

2009-04-24 @ 23:24:00
Postat av: Anna

Haha, det största hotet mot ett par nya skinande vita skor! Nästa gång får du ha såna där blå plasttossor på som skydd för eventuella barnanstormningar. =)

2009-04-25 @ 05:31:44
Postat av: Alex

Tja Anna!

Japp, sådana plast-tossor som man har/hade på sig hos tandläkaren. Riktigt snygga!

2009-04-25 @ 13:11:00
Postat av: Nina

Jobbigt, jobbigt.

Man e ju så rädd om sina skor i början när dom är nya, speciellt om dom är vita. Stackare :/. Blir till att tvätta dina nya skor.



Kram Kram

2009-04-26 @ 00:53:18
URL: http://ninaisabell.blogg.se/
Postat av: Anonym

jobbigt :/

Man e ju så försiktig med sina nya skor, speciellt om dom ät vita. Det blir till att tvätta dom



kram

2009-04-26 @ 10:51:36
Postat av: Anna

Att ha vita tygskor i Ullared är inte heller någon hitt. Där blir man både påkörd med kundvagnar och trampad på tårna av shoppinggalna=)

2009-04-26 @ 16:43:45
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: emma

antar att du är en riktig lekledare då om alla vill klänga på dig;-)

2009-04-26 @ 21:09:35
URL: http://ewc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0