Karaktär?

Jag har dålig karaktär, väljer för andra dagen i rad att sova istället för att träna. Förstår inte varför det ska vara så svårt att lyfta röven ur sängen och hoppa i träningskläderna. Måste öka diciplinen om det ska bli något Gbg-varv som jag inte ska behöva skämmas inför alla jag känner.
Skulle behöva åka på träningsläger sista månaden, träna, vila och äta. Men mitt upplägg spricker alltför ofta, som torsdag och fredag när jag skulle vara ledig, och kunna träna, då ska jag iväg på utbildning till 08-land. Idag är det BK Häcken-IFK på Rambergsvallen men inte heller denna match kommer jag kunna bevittna.

Jämmer och elände, inte lätt att heta Alexander dessa dagar. Trots mitt något grininga skriveri och kanske även utseende är jag på riktigt gott humör och gränsar till att må som en prins.

Kommentarer
Postat av: Ellebelle

Samma här gällande diciplinen! Jag har dock inget lopp att träna inför, men visst sviker motivationen. Eller jag kanske ska säga latheten! :P Iaf från min sida. Det är ju knäppt det där även fast jag vet hur bra det käns efter att jag tränat o hur man känner sig extra pigg när träningsrutinerna är igång. Ändå drar man på det... Ingen logik alls! Sitter dessutom här i pyjamasen och har min lediga dag, så det e väl iaf dax för lite plugg.

2009-04-15 @ 12:56:32
Postat av: Anna

Haha, jag vet allt om hur det är att inte orka ta sig i kragen och träna, även om just nu så har jag goda skäl till att ta det lugnt, åtminstonde 2 månader till. Undanflykter kan man alltid komma på tyvärr.. Har du sprungit varvet förut?

2009-04-15 @ 14:35:51
Postat av: Anna

Jag har oxå lite dålig karaktär när de gäller sånt. Sen tycker jag att de är roliga att tex gå ut å gå med någon annan och kan inte de ja då blir de lätt att man struntar. Men jag har i alla fall slutat att äta godis och de är alltid nåt ;)

2009-04-15 @ 19:12:03
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Marie

Men Alex..vem gör du detta för?? Dig själv eller för dina vänner...vem ska du bevisa att du är duktig för?? Det är väl dig själv?? Eller...det viktigaste är väl att man gör så gott man kan...ställer man för höga krav på sig själv att prestera mer än man orkar med...ja då går det också därefter!! Kramizar!!

2009-04-15 @ 20:07:18
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: L

kjamizar !!

2009-04-15 @ 22:51:31
Postat av: Alex

Marie, klart jag gör det för mig själv, annars hade jag inte orkat bry mig. Ja, man gör så gott man kan men jag är inte nöjd med att underprestera i träningen.

2009-04-15 @ 22:58:01
Postat av: Linda

Jag tycker du har grymt bra karaktär. Du var ju trots allt ute och sprang i fredags efter en utgång kvällen innan...sova måste ju man oxå göra för att orka med träning...så sov du vidare lilla skalman!

Kram

Linda

2009-04-15 @ 23:10:44
URL: http://lindajorgensen.logg.se
Postat av: Linnea

Griniga utseende? Hahaha

2009-04-16 @ 08:25:58
Postat av: Stefan

Jag förstår hur du tänker man måste sätta lite press på sig själv ibland, sen hör ju till saken att man mår betydligt mycket bättre efter en träningsrunda man blir helt enkelt piggare sover bättre och mycket mycket mera.

Men Alex att du missa fotbollen igår gjorde nog inte så mycket va..... vad håller dom på med snacka om ojämna men säsongen är som tur va ung...........

Ha de gott på kursen//Stefan

2009-04-16 @ 11:51:16
Postat av: Storebror

Gör inget att du missade Häcken-matchen Alex, det blev torsk med 1-4 förstår du. Nä tacka vet jag Liverpool som pressade Stamfordmiljardärerna hårt i tisdags, det var en match det. Men du håller väl på Leeds som farsgubben antar jag (eller om han gått över till Cypern nu).



Lösningen är givetvis att springa några lopp innan. Rekommenderar Näsetloppet sön 26/4 och Lidköpings stadslopp sön 3/5. Två lopp som hemmavid alltså. Det kommer garanterat ge dig den där sköna ångestkänslan innan, plågan under och sköna välbefinnandekänslan efter. Dessutom ger det med största säkerhet en härlig revanchkänsla som kommer hålla igång träningslusten fram till Varvet.



Marie>> Man mår inte bäst av att i varje situation göra det som känns bäst för stunden. Gör Alex detta är det som att sätta in pengar till sig själv fast mycket bättre. Räntan på en investrad plågotimma i löpspåret kan vara resten av dan, d v s flera hundra procent ;-)

2009-04-16 @ 14:52:24
Postat av: Ann

Låt det dåliga samvetet vila i frid. Det är mycket bättre att må som en prins.

2009-04-17 @ 07:40:49
Postat av: camilla

Det är ju bara att springa!!! Sprang halva varet igår... och i morse gjorde jag 8 km runt om i Majorna....



Här med utmanar jag dig i gbgvarvet! Bästa tid - vinner!!

2009-04-23 @ 20:31:17
URL: http://www.metrobloggen.se/camla
Postat av: Alex

Hej Camilla!

Klart jag är på, lite vågat av mig

2009-04-23 @ 21:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0