En del dagar är låånga, längre än Staffans hår

Jobbade till 18 igår för att sedan hem och sova en sväng innan jag mötte Jimmy på Linné för att äta. Kom dock inte hela vägen direkt för jag glömde mitt hårjox på jobbet å jag fick ta en b-reserv, håret blev som en stor mössa när det blåste så jag var tvungen att låna lite av Jimbo innan vi kunde fortsätta till maten. Andreas hade fått tag i skjuts till borås dit han av oklar anledning ville åka. Såklart ville han bjuda med sina goda vän till Stadshotellet, jag var lite tveksam eftersom jag hade annat planerat men jag lät kronan tala. Man tar ett mynt och bestämmer vad som är ja respektive nej, sedan singlar man och följer myntets kraft.
Då jag har en telefon med uselt batteri dog f*nskapet sånär det var dags för hemresa var jag okontaktbar och bilen fick gå utan mig, Andreas och Jimmy. Kul att vara strandsatt i Borås utan möjlighet att komma hem, vi kollade rum på hotellet men av någon anledning var alla rum bokade. Andreas som har känningar lite överallt löste dock övernattning åt oss.
Man sover ju inte så bra borta vilket ledde till att det var ett trött gäng som begav sig hemmåt med buss på morgonen.

Hann knappt komma innanför dörren förrän det var dags att sätta på sig blåstället igen och åka in till stan för att äta innan vidare färd till Nolhagahallen i Alingsås. Vi tog en smaskig pizza i vasastan som uppladdning.



Billigt med pizza nuförtiden men Roxanne var god i allafall.



Mm, snart dags att ligga och sola i gräset.

Vi kom i sista stund till matchen och det var helt fullproppat med folk i den relativt lilla hallen, både otroligt hög stämmning och värme. Alingsåslåg under ett tag men hämtade upp och slog Hammarby, det går bra nu bajjen. Gustav blev utnämd till årets försvarare för andra året i rad i elitserien, snart landslaget kanske.



Mål!



Staffan "Lånhåret" Olsson råkade komma med lagom till segerjublet. Den andre tränaren ser ut att gnälla på domarna.

När jag var inne och köpte biljetter kom tåget, så jag fick börja springa, då kommer tåget mot Stockholm samtidgit och bommarna fälldes ner, vårt tåg gick på spåret bakom. Innan bommarna gick upp hoppade jag över och rusade mot tåget men när jag kommer fram till konduktören sa han att jag inte fick åka med eftersom jag hoppat över, vilket är förbjudet. Han berättade att han KUNDE neka mig att åka med, så där stod vi och dividerade om jag skulle få följa med eller inte. Jag hade redan sinkat tåget och nu ville han inte släppa på mig för att jag hoppat över ett staket.
Tillslut bad jag så hemskt mycket om ursäkt och lovade att aldrig göra om det, då fick jag följa med hem till Göteborg. Rätt ska vara rätt Herr Konduktör.

Kommentarer
Postat av: jennie

sv: hehe tack :) måste bara fråga är bakrunden rosa för dig på min blogg? för mig är den vit. haha får väl kolla upp det..



låter iallafall som du haft det bra, och kul med dubbla vinster också! :)

2009-04-27 @ 00:16:21
URL: http://checkitout.webblogg.se/
Postat av: stefan

Ja du verkar haft en bra men hektisk helg och mycket strul på vägen som man säger men du verkar trots allt tagit det hela med ro och njutit lite även! hoppas du får en bättre ledig måndag Grabben,



hare gött//stefan

2009-04-27 @ 00:56:04
Postat av: emma

yes insåg att tipspromenader riktar sig aningen mer mot de äldre i vårt samhälle, och möjligtvis familjer. men livet blir inte roligare om man inte testar på lite nya saker då o då;-) ha en bra dag!

här nere i halmstad ligger vi redan o solar på gräsmattorna=P

2009-04-27 @ 08:20:15
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Lonkakola

Min bästa vän är ihop med Gustav, det du :)

2009-04-28 @ 20:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0