Gubbskämt/ondska

Några gubbskämt som jag avlossat senaste två dagarna. Pratade med NN på Facebook-chatten, hon hade köpt en skinnjacka, jag sa att jag körde min skinn-pajj idag, hon svarde

NN: Jag har köpt en skinn-jacka idag
Alex: Aha, jag körde min idag (skinn-jacka)
NN: Jag körde väst
Alex: Jag körde öst och kom fel..

Hahaha, för roligt!

Förbutiken på Ica, jag köpte en Coca Cola (en per månad typ) och två Riesen. Jag hade nummer 23 och kalaset kostade 23kr, precis när hon säger -Det blir 23. Då säger expediten som står bredvid 24 (nummer på kölapp). Jag kontrar till min expedit, -sade du inte 23..? Hon blev helt nervös, -jo sa jag inte det?

En annan var när jag var på Åhléns för att lukta på parfymer, helt tomt men ingen hjälp fanns att få för dom som jobbade där hade fullt upp med att SMS:a till varandra så jag frågade om jag kunde få hjälp. Då frågor hon vad jag vill ha hjälp med, då kunde jag inte hålla mig så jag sa att jag ville ha ett par skor, hon blev jätteförvånad och sa att då får du kolla i en skoaffär. Jag sa det med ironi i rösten med hon hade nog blivit tappad många gånger i golvet när hon var liten.

OBS! Jag är snäll egentligen men kanske kommer jag inte till himlen på grund av detta men då är det värt det.



Kommentarer
Postat av: Marie

Ha ha schyssta klubben ser jag!! Men jag önskar iaf dig en härlig o solig helg för det tänker iaf jag ha...bland björnungarna!!!

2009-04-03 @ 19:19:47
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Jess

Det är inte gubbskämt, det är pappaskämt ju! Mkt viktig skillnad. Pappaskämt i mitt hjärta.. :D

2009-04-03 @ 19:29:06
URL: http://seriesofdreams.blogg.se/
Postat av: Anna

haha vad roligt...

2009-04-03 @ 19:59:44
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Lollo

Antagligen tänker hon i skoaffären att du blivit tappad en del gånger i golvet när du var liten också;)

2009-04-03 @ 20:13:57
Postat av: Alex

Haha, har jag inte tänkt på men det är väl troligt att hon trodde men f*n vad lurad hon blev ;-)

2009-04-03 @ 20:20:22
Postat av: Lollo

Inte helt säker på det;)

2009-04-03 @ 20:45:44
Postat av: Emma

haha kul=) ha en bra helg!

2009-04-04 @ 07:48:14
URL: http://ewc.blogg.se/
Postat av: Anna

Är det det här som är dålig Göteborgshumor? Speciellt om man garvar själv åt dom.. ;-)Var inne och handlade telefon av din kollega i torsdags, han måste tyckt det var komiskt, jag stod där i säkert 1 timme och velade, men han var schysst och lät mig stå där och vela, är inte lätt att vara gravid och bestämma om man ska köpa telefon, till slut sa han att snart kommer min kollega Alex, då förstod jag att det var dax att dra! ;-) Alltså hade jag stått där ett tag, men en fin telefon fick jag med mig hem. =) Sen har jag en fundering, när ni står där i er affär hela dagarna, skickar ni meddelanden till varandra på datorerna, tycker det ser ut som ni står där och surfar mest. ;-)

2009-04-04 @ 10:46:06
Postat av: Alex

Hej Anna!

Hehe, ja så typiskt, alla drar när jag kommer. Fattar inte varför, kanske orolig att jag skulle köra ngt stelt Göteborgs-skämt. Nja, vi skickar nog meddelande till andra mest. Visst vi surfar en del men jäklar vad vi sliter annars ;-)

Hoppas du blev nöjd med din telefon!



//A

2009-04-04 @ 11:30:49
Postat av: Anonym

HAHA, du är så jävla skön

2009-04-09 @ 21:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0