Eko-maten

Var på Ica Maxi idag och storhandalde, det händer ungefär vart annat år. Det är roligt att åka till stora mataffärer för det finns så mycket mer än mat, kläder, cyklar, DVD-spelare, krattor, skivor, allt. När jag lite slentrianmässigt nostalgi-bläddrade bland CD-skivorna dök den här till synes vänlige mannen upp i stället.



Hans Martin, sjunger mysiga låtar och även lite andligt har jag för mig. Vilken sängkammarblick han har Hasse. Han ska ju framstå som en mysgubbe som man mer än gärna skulle låna ut pengar till om det knep, även om man inte kände honom. En man som mammor lånar ut sina barn till men det skulle vara så mycket roligar om han egentligen var ett prakt-as.En som blåser folk till höger och vänster och sol-och-vårar i hela landet, men det är han nog inte. Man vill ju kunna sätta in folk i fack och där satt Hasse, i ett fack för svårsålda CD-skivor på Ica.

Har helt fastnat för ekologiska varor, gick så långt att jag vägrade köpa tomater om det inte fanns eko-tomater. Känns lite lyxigare att köpa eko-gurka än en vanlig sliten. Nu finns det inga vanliga matkorgar utan bara sådana som man drar efter sig men min värdighet tillåter mig inte att använda dom. Jag bar den fulla korgen som skavde på låret, även om jag var nära att ge upp, antingen kör man vagn eller så bär man sina varor i en riktig korg.

Spännade spaghetti som förmodligen smakar gamla trätofflor och bark men vad gör man inte för att kompensera upp pizzorna.



Ekologisk spaghetti Quinoa med örter och Dinkel spaghetti Fullkorn. Undrar om det passar med gravad-köttfärs.

Kommentarer
Postat av: Ann

Begrav köttfärsen, den är redan för gammal när den kommer till affären. Ta en massa ketchup i stället - bra för både det ena och det andra har ju forskningen upptäckt.

2009-04-28 @ 17:46:06
Postat av: Marie

Duktig du är som handlar EKO-mat..synd att det ska vara så dyrt bara!! Men dom dära korgarna man drar är väl inte helt fel uppfinning iaf...tycker iaf inte jag..bra när man ska handla bara lite o när man har som jag en ond rygg!!

2009-04-29 @ 17:09:53
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0