Slingrar sig fram på vägen

Det är något speciellt med att vara här i sommarstugan, jag sover som en liten gris. Länge på morgonen, efter middagen och hade jag bara kunnat med hade jag nog sovit lite till. En annan sak som slår mig är att jag förstår varför jag bor i en stad, på landet finns det ju en jäkla massa myggor.
Jag välkomnades med att efter redan 20 minuter ha myggbett på hela underbenen, extra jobbigt att dom är så små att man inte får den vanliga förvarningen om att någon vill äta på en.
Har varit ute och sprungit i stormen också, en klassisk Klackaredsbäcken runt, 50.30 på, enligt pappa, 12km får ses som ok för en man i mina år. När man springer i sin ensamhet med vinden tjutande i öronen har man både tid och lust att titta sig omkring. Jag hittade den här lilla kompisen på vägen...









Ingen jätte men en riktig huggorm, sådana kryllar det, inte synbart av, i Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Ellebelle

Aa men shit! Jag ryyyyser. Vi har oxå huggormar på vårat land men senast jag såg en var jag rätt så liten så jag minns knappt hur d ser ut. Men nu vet jag, nu har jag fått några varningsbilder vad jag ska se upp för! Ja jag känner igen det med myggen, kryllar av dem även vid vår stuga. Jag har faktiskt fått upp tanken om att faktiskt skaffa en sänghimmel som jag hade hemma på flickrummet när jag var typ 10år. Tror de är underskattade ;) särskilt i en myggig stuga :D

2009-08-26 @ 22:39:25
Postat av: Jonny

Det kryllar väl av huggormar i hela Göteborg ?? ;)



p.s vill helst vara anonym

Jonny Johansen

2009-08-27 @ 13:31:18
URL: http://jonnyjohansen.blogg.se/
Postat av: Anna

De är alltid mysigt att komma till sin sommarstuga, de är avkopplande. Även om min nu ligger ganska så centralt i Helsingborg så är de lungt och skönt.

Mygg är aldrig roligt...

2009-08-27 @ 14:47:45
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Alex

Hej Herr Anonym!

Jag skulle inte heller gå ut med mitt namn i ett sådant kontroversiellt ämne. Inte bara Gbg kryllar av huggormar, finns lite överallt har jag förstått..



/Anonym

2009-08-27 @ 16:10:51
Postat av: Jonny

Ja det är sant ...och när de bits, så gör det så jäkla ont !



p.s vill fortfarande helst vara anonym

Jonny Johansen

2009-08-27 @ 18:05:02
URL: http://jonnyjohansen.blogg.se/
Postat av: Moster

Väldig snygg porträttbild av huggormen (bild 2). Den har verkligen ett personligt ansiktsuttryck, eleganta ögonbryn. Vet att du inte är rädd för huggormar. Vi hade ju huggormen Bert (namngiven av dig och Rick) vid stugan under många somrar. Men det ser ändå lite vådligt ut med fingret så nära - faktiskt bara gaddavstånd.

Ha en fortsatt skön semester.

2009-08-28 @ 00:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0