Elakt eller inte

I lördags tågade jag och Tobbe upp till Stockholm för att känna lite på storstan, vi var ute och hade lattjolajban ganska länge, tror klockan tickade upp till kl 03 innan vi åkte tillbaka till lägenheten vi var stationerade i. Söndagstunnelbana till Centralen för transport till Sales Academy, mat, champange, relaxavdelning, prisutdelningar och allmänt party senare var det läggdax. Bara ett fåtal timmar senare var det tydligen hemfärd, bussen mot västkusten gick tydligen redan 07.00 vilket jag missade. Har man, som jag, ändå inget att passa funkar det ju att åka lite senare, i detta fall klockan tre.

När vi släpptes av i Borås visade det sig att bussen inte skulle gå förrän en timme senare, inte mycket att göra, Borås Resecentrum en måndagskväll är inte så pjåkigt. När Johan och jag satt där på bänken och väntade kom det en tjej fram och ville låna Johans tändare. Hon började prata och vi lyssnade, hon hade åkt från Vänersborg via Borås för att gå på någon måndagsklubb i Göteborg.
Har man tråkigt får man göra det roligt, vi skojade lite med henne om att bussen var inställd idag, hon undrade varför vi svarade att bensinen var slut på alla bensinmackar, döm om vår förvåning när hon utan att blinka tror på det men lovar oss att det inte blir några problem, hon ska fixa både sig själv och oss till Göteborg.

Precis då rullar det in en charterbuss med pensionärer och hon springer bort till bussen, efter någon minut ropar hon "killar kom, jag har fixat resa". Något tveksamma går vi bort dit och det visar sig att bussen ska vidare i Gbg och vi kan åka med. Där dunsar vi in bland Ålands-resande halvsovande pensionärer.

Maria eller Marie som tjejen hette, beättade att en av hennes drömmar var att göra en tatuering, en av damerna snappar upp detta och reagerar starkt på hennes dröm, inte snyggt, farligt osv. När hon frågar oss vad vi tycker tar vi från tårna och säger att vi avskyr det och att vi är med i en förening som verkar för att förbjuda tatueringar och att vi vill att det ska vara straffbart och till och med tycker att det borde jämställas med nakotikabrott, och att det dör folk varje år pga tatueringar, enligt statistik fler än i trafiken, damen nickar instämmande, vänder sig till Maria/Marie och säger -"där hör du hur det ligger till".
Maria/Marie står på sig och är beredd att ta sitt straff för att uppnå sin dröm.

Jag hopppas, hoppas, hoppas att dom drev lika mycket med oss som vi med dom, för annars kan jag inte begripa hur dom två kan klara sig i livet. Vi hade ju kunnat lura i dom att vi skulle vidare till månen efter Göteborg. Kanske var vi lite elaka men det är svårt att stoppa när stenen rullar.

Kommentarer
Postat av: Anna

är du singel? eller hur e de egentligen...:P

2009-08-25 @ 23:33:52
URL: http://paintinpink.blogg.se/
Postat av: Alex

Hej Anna!

Aha, du menar med tanke på min dåliga humor..?

2009-08-26 @ 00:10:49
Postat av: Ellebelle

Haha, rätt kul hyss tkr jag! :) det e inte alltid alla kopplar när man driver m dem el e ironisk. Här låter det som tjejen inte riktigt hängde me i svängarna :P

2009-08-26 @ 10:12:51
Postat av: Andreas " Kryckan" Hansson

Ha ha typiskt Alex humor.. Stackars henne hon kanske är helt förstörd nu ;)

2009-08-26 @ 13:47:09
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Ellie

Hahaha, man får sig alltid ett gott skratt av din blogg. Precis min sjuka humor :)

2009-08-28 @ 13:45:16
Postat av: Karin

Hahahahaha underbart roligt!

2009-09-21 @ 15:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0