Frukost med utebliven sändning

En hård dag på stranden igår när jag med sällskap började med att besöka klassiska Hovåsbadet. Det blåste så man fick hålla i tillhörigheterna, trots det myckna blåsandet var jag inte blyg att tant-vandra i vattnet för att avsluta med säkert 10-11 simtag. Vattnet var inte så fruktat kallt, enligt den mycket tillförlitliga skylten vid badet uppgavs icke mindre än 18 grader Celsius.



EFTER badet går det ju bra att se tuff ut, innan var det....ja lika surt ungefär.

Som om dagen inte var tillräckligt bra redan där fick jag ett icke genomtänkt ryck och begav mig ut i värmen och sprang 50 minuter, redan efter en kvart hängde tungan ut ur mungipan likt en liten Paris Hilton hund som jagas i öknen. När klockan hade tickat upp på 35 minuter kände jag att döden trots allt kanske inte är ett så dåligt alternativ. Sista kvarten kändes bäst, viljet i detta sammanhang inte säger så mycket men ett fall framåt i allafall.
Senare på kvällen hade Andreas "Grillarn-fast-det-kanske-blir-mest-dicka" Hansson låtit sin berömda djungeltrumma ljuda och kalla till, just en grillfest.
Då jag slitit stig och asfalt tidigare kände jag att en belöning i form av 3 öl var på sin plats, dessutom innehåller inte köttfärs så mycket B-vitamin så den källan fick fyllas på.

Några timmar senare visste min redighet inga som helst gränser när jag hoppade upp en handfull minuter innan åtta för att ställa mig i köket och tillverka scones. När jag ändå hade brödet i ugnen passade jag på att diska, att diska tog så mycket av min uppmärksamhet att jag glömde sconesisarna i ugnen vilket gav dom en väldigt oanjenäm färg. Spela roll när frukosten tangerar GI och är självtillverkad.
Jag kröp upp i min, för stora rumpor, något trånga soffa och smällde på min nya budget-skryt-TV för att matas med Usain Bolts 100 och 200 meters lopp under ett par timmar men friidrottens diskreminering är total. Herrarnas mycket spännande 50000meters gångtävling visades inte av oklara omständigheter, där satt jag snuvad vid näsan med min frukost, lite av glansen försvann där och då. Bara att ta nya tag, snat kommer nog ett fylligt reportage om Bolts toalett-vanor innan ett 200 meters lopp.



Så prydligt, aldrig glömma den nyttiga gurkan.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ojoj vad duktigt du är =)

2009-08-23 @ 20:15:52
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Malin Andersson

Hej Alex..Du verkar ha en skön semester..

2009-08-24 @ 11:15:42
Postat av: Storebror

Haha, din vekling, det var inte mycket till värme du tål. Däremot verkar du tåla mycket B-vitamin ;-)

Snygg frukost och den där diskningen verkar skumt... "hmmhmm is in the air..." - ja jag kan då rakt inte komma på någon annan anledning :-P

2009-08-24 @ 22:47:21
Postat av: Alex

Hej Brorsan!

Kan erkänna att jag tappat lite i värmetålighet, faktiskt.

Aha, du insinuerar att jag är kär för att jag diskar..?

2009-08-25 @ 17:10:07
Postat av: Storebror

Kan vara så att jag insinuerar just det. Blir det årsbästa Trelle varv t o r idag då?

2009-08-26 @ 14:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0