Gamla minnen

Har varit på stan och i Slottsskogen och gottat mig i det väldigt varierande vädret, trots att det inte är jättevarmt ligger man ändå där med bröstvårtorna i vädret. En smaskig och ganska tidig lunch-öl tillsammans med Jimmy och köttbullar på Barsidan fick fungera som frukost också men jag glömde inte yoghurten glömde jag faktiskt inte imorse.

Idag är det en lite tänkvärd dag för min del, 12 år sedan jag krockade med sommarjobbs-bilen med en buss. Det är med lite tunga känslor som jag tänker tillbaka på den jäkla tisdagen, 19 år och odödlig ena sekunden och 19 år och i högsta grad dödlig i nästa. En jäkla frontalkrock, om så bara i 50km/h från min sida, bussen körde långsammare, men det resulterade i två väldigt tunga veckor på sjukhus och lång tid på kryckor, som sista minne lämnades runt 100 stygn. Inget jag lider av i dagsläget men ibland blir man smärtsamt medveten om hur nära andra sidan man kan vara, hur lätt saker händer utan att det behöver vara ens eget fel, att det inte är hundra säkert att nästa dag kommer se likadan ut som dagen innan.

En annan sak man blir medveten om är hur gammal jag börjar bli när saker 12 år tillbaka i tiden inte känns så väldigt långt bort, hehe.

Imorgon drar jag till släkten i småland på en snabbvisit, plockar med mig badbyxor och hoppas att Skälen går att bada i.

Kommentarer
Postat av: Anna

Fy så hemskt att krocka.

Du är så välkommen till Småland. Vart i småland ska du?

2009-08-13 @ 20:27:11
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anonym

visst är det läskigt att tiden går så sjukt fort. vart i småland ska du? hälsa mitt forna hem =)

2009-08-13 @ 20:28:53
URL: http://annacarinwettefors.blogspot.com
Postat av: Carro

Ja, jag förstår precis vad du menar, var med om en liknande sak -99... usch och fy...



Hoppas du får det trevligt i Småland, jag håller tummarna för fint väder och att du får en riktigt mysig helg! =)

2009-08-13 @ 22:08:19
URL: http://princesses.blogg.se/
Postat av: Moster

Jo visst, det går utmärkt att bada i Skärlen. Lite svalt att tvätta håret i styv kuling i går morse. Annars är det härligt. Riktigt varmt i vattnet. Jag väntar mig att många badar på lördag - oavsett väder!Du får utmana någon kusin till att simma över till andra sidan - och tillbaka. Det gjorde ju din far och jag i vår ungdom.

Vi ses

2009-08-13 @ 22:37:23
Postat av: Alex

Det heter ligger utanför Ramkvilla som i sin tur ligger mellan Vetlanda och Växjö.

2009-08-14 @ 00:45:02
Postat av: Storebror

Lillebror>> Tänkte också igår på den ruskiga dan för 12 år sen. Minns synen av dig i sjukhussängen, det var hemskt, helt trasig och med ett halvt skrotupplag inopererat i höft och bäcken. Annars trodde man att du inte skulle kunna överträffa när du på Västers OL-avslutning vid Högenslingan, typ 1984, ramlade ner från ett litet träd med ansiktet före ner i ett stenröse. Det var ett trasigt litet ansikte på det årets julkort.



Idag är också ett jubileum, nämligen 19 år sen jag tog körkort.



Låter härligt med Ramkvilla, Skärlen och sommar. Tyvärr kommer vi dock inte till helgen moster och ni andra. Amanda orkar inte åka så långt än. Men jag säger som den gamla australiensaren; jag kommer tillbaka. (Ref, någon?)



Förresten, är det för kallt i Skärlen går det ju att tvätta håret i mosters damm som jag grävde härom sommaren :-)

2009-08-14 @ 09:48:35
Postat av: Anonym

ramkvilla..vad härligt. jag är uppvuxen tre mil därifrån =) hoppas du får det riktigt bra!

2009-08-14 @ 19:41:28
URL: http://annacarinwettefors.blogspot.com
Postat av: Ann

Livet hänger på en skör tråd. Mina söner hade också änglavakt - en voltade den andre av vägen mot en björk. Sen tog de det lugnare. Förstår att minnena kommer tillbaka. Hoppas att solen skiner över Småland och att vattnet ät varmt, härligt, mjukt insjövatten

2009-08-14 @ 21:46:40
Postat av: Nellie

om du har vägarna förbi Älmhult e du välkommen:D haha

småland gillar vi=)

2009-08-15 @ 01:22:51
Postat av: Ellebelle

Okeeej så det var den berättelsen som ligger bakom ärren i ansiktet? :(. Fy vad läskigt, du måste haft ängla vakt eller nåt! Har själv oxå varit med om en nära döden upplevelse, det är verkligen skrämmande. Själv höll på o drunkna i Thailand. Det får en att vakna upp och för egen del har det gjort mig lite mer försiktig.



Jag håller med! Jag kommer på mig själv när jag berättar om händelser för folk som var för 10 år sen ca. Att va 10år sen, Jag, berättar Jag om saker för 10år sen?! :P för som du säger känns de händelserna inte allt för långt bort.

2009-08-15 @ 11:10:42
Postat av: Alex

Hej Nellie!



Tror inte att vi åkte förbi Älmhult, Lammhult tror jag vi passerade. Kanske nästa gång ;-)

2009-08-15 @ 21:50:30
Postat av: Alex

Japp, där fick du svaret Ellebelle. Avverkade nog en del av min tur-tilldelning den gången.



2009-08-15 @ 21:52:38
Postat av: Alex

Hej Ann!

Solen sken bara när jag var ute och sprang på morgonen, sedan var det mulet och kryddades med regn på slutet :-(

2009-08-15 @ 21:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0