Småland och Jidhe tjat

Tydligen ny vecka, börjar få både känsla och faktiska bevis på att hösten inte är långt borta men jag håller fortfarande på att mina sista två veckor kommer inbringa en hel del sol.

I fredags åkte jag, som ensam representant från syskonen, med föräldrarna till morbror Bosse i Åby. Vi kom fram till att jag inte varit där sedan ca 1985 men minnet sviker inte, jag mindes en massa saker såhär tjugofem år senare. Efter en natt i deras gillestuga steg jag upp runt 08 och stack ut och sprang en liten 45 minutare, det verkar som jag har lättare att komma ut på träning när jag inte är på hemmaplan.

När det var duschat och klart åkte vi till Skärlen där sammanträffen skulle hållas, det blir tydligt att släkten är stor när det är 40 personer i vaierande åldrar och det ändå saknas minst femton stycken. Det bjöds på delikateser såsom vildsvin, lamm, rådjur och kräftor, allt egenskjutet och egenfiskat. Naturen är allt bra fin.

Friidrotts VM har ju som bekant startat, aldrig har väl friidrott var så uppförstorat som nu, jag minns alla andra år jag suttit och tittat och inte en jävel brytt sig, The Times They Are A-Changin'. Peter Jidhe vet att tjata sönder ett 100meters lopp, det enda han pratade om var hur lång tid det var kvar till "årtusendets lopp", fick lite revansch på Jidhe när loppet blev försenat.



Mammas och pappas "egna" rastplats där dom stannat sedan mitten av 60-talet när dom åkt till småland. Den klassiska tanborst/kaffe muggen lever i allra högsta grad.

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som du haft en bra helg i Småland. Låter inte helt fel med semester i två veckor till, skulle tydligen bli bättre väder längre fram på veckan säger de.

2009-08-17 @ 15:37:26
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Verkar som du har haft en jätte bra helg i småland, men man undrar ju om du har hittat kärleken än? ;) Kram

2009-08-17 @ 20:46:25
Postat av: Mia

Hej och välkommen till Småland!

Vad avundsjuk jag blir på dina delikatesser! Vildsvin såååå gott och kräftor likaså, sist kommer rådjuret... Hoppas du får/haft trevligt på din "släktträff". Röd lyser stugan i Småland... mysigt!

Ha det gött!

Kram Mia

2009-08-17 @ 22:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0