Pappåse, tveksam uppfinning

Vilken tråkig dag med regn från alla möjliga och helt oväntat även från omöjliga håll. Dock var det uppehåll när jag var inne och vallade Jimmy i stan och även när jag var inne och handlade. Jag brukar alltid trycka ner matvarorna i plastkasse men den här gången handlade jag mycket och lade inte till regnet som en negativ faktor för pappåses hållbarhet så, när jag kom ut och det återigen kom vatten från en massa konstiga vinklar fann jag inget annat råd än att skydda pappåse-fan med hela min kropp.

Tillslut kom jag hem med påsen i halvt upplöst tillstånd, av innehållet tillverkade jag en Polsk nationalrätt som heter Köttfärsåski med spaggetski. Har tänkt på att lägg av med ketchup så nu mera tillverkar jag min egen tomatskisåski. Hörde att i Sverige äts det mest ketchup i världen, per person, jag ska inte dra mitt strå till den stacken.

Imorgon är det den stora dagen då jag under pompa och ståt, hoppas jag, kommer göra återinträde som pengakalven.

Kommentarer
Postat av: jessica

skulle vilja säga regn, tveksamt skitväder.

2009-09-01 @ 01:02:58
Postat av: Anna

Tycker även att de nya plaspåsarna man stoppar varona i är i mycket sämre i hållbarheten. De ska tydligen vara bättre för miljön men man måste köpa fler påsar för att de ska orka bära allt så de rimmar inte =)

2009-09-01 @ 18:18:30
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Alex

Anna: Allt handlar om ekonomi, bara att vänja sig.

2009-09-01 @ 23:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0