Familjen i***t

Visst är det fegt och tacksamt att sparka på någon som redan ligger ner men hur ska man annars reagera på dagens familj i Lyxfällan. Låna med SMS-lån för att betala gamla SMS-lån som ska täcka gamla...osv osv. Skrämmande att vuxna människor är så otroligt blinda för simpel ekonomi/matte. Hur kan dom sköta sitt liv, det kan dom visserligen inte men, dom har barn och bor i lägenhet. Ibland borde man kunna omyndigförklara människor lättare.

Dom fick gå en liten snabbkurs i ränteökning och dom blev förvånade över hur fort deras lån förökades och till slut blev ohållbara. Deras matkonto kändes som väl lågt tilltaget, att se dom gå och handla och programledaren förklarade att "nu storhandlar vi, då köper vi stora förpackningar" och tjejen i familjen svarar "det blir billigar då". Herregud!! Dom får i vuxen ålder lära sig att laga egen mat istället för att beställa pizza på nätet för 200kr, välkommen till verkligheten. En lysande framtid väntar säkert för både mor, far och barn. Tänk att två så världsfrånvända människor kan finna varandra och misslyckas så med sin ekonomi.
Känner för att vara ännu taskigare men hänvisar till början på översta raden.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Tjaba Alex

jag börjar mer o mer tycka att du verkligen är en smart "pojke" skämt en förnuftig klok man menar jag som verkligen har huvudet på skaft och ser allt med sunt förnuft.Tänk om fler människor även hade den insikten då skulle världen se annorlunda ut. men till paret! skulder på över 700 tusen och ägde inget hade ingen bil då undrar vart har man gjort av pengarna!!! o hur faan kan man beställa pizza online för 200 kr när man säkert kan gå några steg och få dom för 100 kr, och nu blir jag lite elak dom såg verkligen inte ut som att dom skulle äta sådan mat med dom kropparna snarare nyttig kost för hälsan skull man undrar hur faan många tänker eller snarare inte tänker förrän det är försent lite elakt men man måste tyvärr ha lite sunt förnuft när man är vuxen och har barn. nog om dessa sorgliga hoppas dom har vaknat nu bara ....................



Närmar det sig bröllopet nu som du ska på ? är du redo med kläderna och presenter, tror du har matchat ihop det hela kanonbra så du får en superlördag.



Tack för dina roliga men även mycket kloka bloggar med lite eftertanke.



Ha en bra Fredag kram//steff

2009-02-12 @ 22:26:24
Postat av: Alex

Hej!

Ja nu drar det ihop sig, som flickan sa! Imorgon någon gång drar jag till Vimmerby, presenten har jag inte löst ännu. Måste göra det idag... Kläderna kommer sitta fint, ska få ett sista expertutlåtande ikväll.

2009-02-13 @ 11:19:37
Postat av: Lillan

Hej!



Ja, det är väl så att man undrar hur folk är funtade i bland. Det är precis som de inte fattar och sedan går det käpprakt åt skogen med alltihopa. Tur att inte alla är likadana i alla fall. Ha det så trevligt.

2009-02-13 @ 12:26:03
Postat av: janne

Ville bara tipsa om en tråd på flashbackforum där det står en hel om dig, Johanna och ensam mamma söker

2009-02-13 @ 14:04:15
Postat av: Alex

Jag vet det Janne!

2009-02-13 @ 14:21:05
Postat av: Kattis

Ja varför sparka på dem som ligger, dem kanske tyvärr inte hade förmågan att inse hur fel dem gjorde... O dem kanske är impulsstyrda och har svårt att kontrollera det eller ha struktur i sin vardag och inte fått någon hjälp heller för dem själva inte vet vad som gör dem annorlunda... Som många vuxna med olika diagnoser (dolt handikapp)

Men klart man ska sparka lite till då! Det kan väl inte skada eller hur?

Tur man kan älska människor utan att alltid älska deras beteende...

2009-02-13 @ 15:13:15
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Denna familj har tappatd et helt.. såg med på det.. 63000 kr i Smslån och 505 000 kr i vanliga lån.. Hon gick hemma och var mamma ledig och han jobbar som väktare.. Hur tänker man då????

2009-02-13 @ 15:41:40
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Alex

Hej Kattis!

Jag förstår hur du menar men om man går in i ringen får man väl tåla att folk kommer ifrågasätta deras beteende..? Jag skulle ockå kunna äta upp min hatt på att det finns en massa bokstäver i olika kombinationer i deras ryggsäckar. Tror att produktionen går igenom deras mentala hälsa innan dom får vara med. Men bra TV blev det iaf.

2009-02-13 @ 15:58:47
Postat av: Anna

Jag såg de med och jag fattar inte hur man kan vara så dum att ta en massa sms lån. De hade väl ca 700 000 i skulder el nåt. Man kan undra hur de går för de idag...

2009-02-13 @ 18:39:32
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Kattis

Jo jag förstår hur du menar på ett sätt, men o andra sidan så antar jag att en produktion vare sig har medlen, erfarenheten eller kunskapen till att ställa en diagnos som man oftast får stå i kö för i flera år... Den mentala hälsan har ju inte riktigt med ett neuropsykiatriskt funktionshinder att göra, dem tänker ju inte på samma sätt (om dem nu skulle ha en diagnos)... Men sen har väl kanske denna kvinna lite temperament och är ganska intensiv av sig och reagerar instinktivt... Tycker bara det är synd om människor sitter o dömer ut andra för hur dem ser ut som i första inlägget, för en utsida är ett dåligt mått på en människas insida. Nog om det!

Önskar dig i vart fall en trevlig helg! Kattis

2009-02-13 @ 19:09:40
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Marie

Bra sagt...håller med dig fullständigt....hur funtad får man egentligen vara....vad tänker dom med...dom har ju barn...visst det är jävligt lätt att hamna där dom är..men...nånstans måste man väl ändå fatta var gränsen går..sätta sig liksom ner o börja fundera på vad man sysslar med o reda upp det...vilken normal människa som helst som har nåt innanför skallbenet bör väl begripa att man kan inte ta en massa sms lån till höger o vänster...det ska för det första betalas tillbaka månaden efter (har jag för mig) för det andra är det skyhöga räntor..jag säger bara hallåå?? Nä det är skrämmande..det där med att storhandla håller jag däremot med om o matlådor o sånt där...inte helt fel tanke...man måste planera sin inkomst o hur man ska lägga upp det!!! Jag har själv det jäkligt kämpigt med ekonomin...men jag har gjort en kalkyl över alltihopa o har därmed full koll på allt jag handlar plus alla räkningar...ett jäkla bra tips faktikst...kram på dig o trevlig helg!!!

2009-02-14 @ 00:51:13
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0