Gbg-sthlm-gbg

Då var jag hemma igen efter en, milt uttryckt, hård helg. Upp kl 05.30 och iväg till tåget, jag hann til och med hämta ut våra biljetter. En fin frukost bestående av räkmacka och kaffe gled ner innan klockan slog 07, sen kunde jag så klart inte sova på hela resan. När vi kom fram till centralen skulle vi befinna oss på Erik Dahlbergsgatan två timmar senare, vi knappade in adressen på Johans telefon och följde gps:en men det måste vara annat mätsystem i Stockholm. Det skulle vara 1,9km men det tog hur lång tid som helst att gå den biten.
Resan till Stockholm var av två anledningar, en att jag och ett gäng vann en tävling med jobbet och skulle upp och ha det lite skoj, två att det på söndagen var kickoff med 3.
Vinsten bestod dels i att stylas till och sminkas upp för att sedan bli fotograferade av en proffsfotograf och ha allmänt kul. Hade inga större förhoppningar men det var riktigt kul att få "skoja" till sig lite. Jag gav sminkösen fria händer och hon tog verkligen fasta på detta..








Dom "riktiga" bilderna kommer snart.

När detta var klart åkte vi till Berns där vi skulle bo och äta. Fick ett jättefint rum högt upp.



Enda nackdelen med sminkningen och fejktatueringarna var att det var nästan omöjligt att få bort, fick hjälp av Susanna och hennes special-ta-bort-smink-burk. Tatueringarna på halsen har jag försökt gnugga bort så mycket att halsen är alldeles röd och ändå finns de kvar.
Middag på berns, dessvärre var det beställt kyckling till huvudrätt men jag gillar inte kyckling så jag hittade på att jag var allergisk mot äggviteämnena i kyckling..?? Lät lagom avancerat för att dom inte skulle fråga så mycket mer, så jag fick rökt lax istället. Mycket gott och vad fint det är där inne, smidigt att nattklubben och boendet var under samma tak.
Vi skakade loss hela natten och kom i säng lagom till 05.30 och gick upp 09.30. Mer sömn behöver man väl inte. Hopp in i taxi till hotellet i sollentuna där kickoffen skulle vara, lite föreläsningar innan det avslutades med standup av Thomas Järvheden. Middag och lite prisutdelningar innan festen gick loss med bla Petter som dammade av klassikern "Det går bra nu", som sammanfattar allt bra.









Är det tångt i baren gäller principen köpa-många-öl-sammtidigt-när-man-ändå-är-framme. Fyra stycken brukar vara lagom till en början.
Sent i säng och tidigt upp för hemfärd, på tåget kommer Han, Niclas Alexandersson, gående. Jag började darra i knäna men hasplar ändå ur mig frågan om jag besvära honom att vara med på bild med en vanlig människa. Som synes var det helt ok, jag lovade att framkalla en bild och skicka till honom.


Kommentarer
Postat av: frida

Gillar din blogg, och väldigt så snygg dessutom ;)

2009-02-02 @ 16:13:08
URL: http://dancerstar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej Alex!

Det verkar som du har haft en trevlig helg!

Jag hade jätte skoj i Göteborg nu i helgen i alla fall! Till sist blev det Babar restaurang och Nivå! Åt super god mat o efterätten var bland det bästa jag har ätit...mums! Nivå var väldigt trevligt och blev helt ställd då det bara kom fler o fler våningar! Vi satt länge i dom vita möblerna precis ovanför den första baren och anade inte att det fanns fler dansgolv...haha! Mina kompisar var inte jätte sugna på att dansa, vilket jag är, så liiite trist är det ju att stå och dansa själv! Men trötta småbarn föräldrar vi är så gick vi hem tidigt!, eller för oss i mindre städer är 1 alldeles lagom, men förstår nu att det är då allt folk mer eller mindre kommer ut i Gbg:P. Synd att du inte var ute på Nivå då, för jag hade säkert våga komma fram o säga hej. Men lite sprit i kroppen så¨...hahaha...

2009-02-02 @ 17:37:51
Postat av: Anna

Å Niclas Alexandersson, de var min favorit när han spelade=)

2009-02-02 @ 17:59:09
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anna

Oj de blev nåt fel där så de råkade nog bli många kommentarer.

2009-02-02 @ 17:59:59
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Birgitta

Hej Alex. Vem är den blonda tjejen på bilden brevid dig? Känner igen henne så väl?

kramar till dig snygging

2009-02-02 @ 20:04:13
Postat av: Åsa

wow, är mäkta avundsjuk på det där sista... Tänk att bara springa på världens bästa Niclas Alexandersson så där! :) Kommer verkligen sakna honom när Allsvenskan drar igång igen.

2009-02-02 @ 21:17:45
Postat av: Alex

Hej Sofia!

Skönt att höra tt du hade kul här. Du fick iaf lite extra trappträning som kompensation för utebliven dans. Är vi ute samtidigt hoppas jag att du vågar dig fram, med eller utan sprit.

2009-02-02 @ 22:13:08
Postat av: Alex

Hejsan Birgitta!

Jag vet faktiskt inte vad hon heter men tror att hon bor i Örebro, om det kan vara ngn hjälp.

2009-02-02 @ 22:14:49
Postat av: Niklas Alexandersson

Hej Alex.. är det sant det som den blonda trevliga killen sa? att du vann ensam mamma söker?



Jag satte mig ner med min bulle och kaffe och då slog det mig att jag faktiskt kände igen dig!



Är det sant att du skall vara med i Körslaget nu också?



Vi ses kanske snart

/killen med många bollar i luften

2009-02-02 @ 22:21:50
Postat av: Alex

Hej Nicke!

Ja, den blonda killen har helt rätt, som vanligt. Vad glad jag blir att du hade tid på söndagarna att titta på programmet. Efter många turer fram och tillbaka är det nästan klart att det blir Team-Alex i körslaget. Hoppas du följer det oxå,kanske kan du vara med..?



Hoppas verkligen vi ses!

2009-02-02 @ 23:02:33
Postat av: frida

Haha kan hålla med dig där är inte heller den bästa på att skriva till folk på deras bloggar. Men det uppskattas ju när man väl gör det så kanske borde bättra mig på den fronten. Eller jag blir iaf glad när folk skriver så borde va det samma för andra ju =) Annars e allt bra här.. själv oxå? Ser ut som du hade en trevlig helg iaf!!

2009-02-03 @ 10:16:02
URL: http://dancerstar.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej Alex!! Ja du verkar ju haft en trevlig helg...snygga bilder jue...hihi...själv ligger man i feber o hosta...nice!! Ha det gott...kram!!

2009-02-03 @ 11:22:11
URL: http://emilbenjamin.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Alex

Hej Marie!

Ja det var en verklig super helg, visst var bilderna lite kul. Tråkigt att du är förkyld, hoppas du snart är på benen.

2009-02-03 @ 14:57:28
Postat av: ida

haha fan va kul :) känner du både simon och mats? :) dom känner jag med vettu :)

2009-02-03 @ 17:06:35
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha va i helvete!? Sara ju. Den blonda tjejen på många bilder, min brors ex haha. Fusk att hon har vart på samma grej som dig :o shiet nu måste jag prata med na haha

2009-02-03 @ 20:39:34
URL: http://lovisabengtzen.blogg.se/
Postat av: Alex

Har ingen aning Lovisa. Glömde fråga henne om det var grönt att vara med på bloggen.

2009-02-03 @ 22:05:22
Postat av: ida

nej verkligen inte ! dom är riktiga humörshöjade både simon och mats måste jag säga ! :D goa gubbar helt enkelt. jobbar du i samma butik som mats i gbg eller? :)

2009-02-03 @ 22:16:32
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Christer

Nu vill jag veta Alex. Är du och Alexandersson bara vänner? "Skövdesyndromet"

2009-02-03 @ 22:19:16
Postat av: Alex

Tjena Ida!

Nej jag jobbar inte i mats butik, Partille.

2009-02-03 @ 23:21:22
Postat av: Alex

Hallå Christer!

Ja precis, jag har oxå drabbats av den febern. Alex och Alex: "Vi nästan bara vänner". Jäklar vad tungt!

2009-02-03 @ 23:23:32
Postat av: Christer

jag följer spännt fortsättningen i Hänt Extra. Skönt att fotbollen börjar snart. Jag håller på ett randigt lag från S-holm. Blått och ....

2009-02-04 @ 00:16:39
Postat av: Alex

Bara att hänga i nu Christer! Kommer fortlöpande info. Glad att det inte var svart färg med i ditt lags färger. Ses i sthlm på bortamatcherna!

2009-02-04 @ 00:32:54
Postat av: Christer

Absolut. Jag var nere och hejade på Blåvitt i semifinalen och sedan mot Dundee i finalen. Det gäller att vara flexibel ibland. En lite rolig historia; var på min första match 1966 på Råsunda( så gammal är jag) då blev det guld. Senare till Borås, Halmstad och Stadion och firade lite nya medaljer. Men nu har det varit lite tungt ett par år. Men vid motgångar syns vilka som är riktiga supportrar, eller hur?

2009-02-04 @ 00:51:45
Postat av: Alex

Åh jäklar, då har du varit i gamet ett tag Christer! Ja tråkigt att många är med när det går bra men bara gnäller när det går dåligt. Där får jag känslan av att stockholmslagen är bättre än vi här nere.

2009-02-04 @ 10:23:53
Postat av: Köhlermann

Alex och Alex på bild ihop, wow!

2009-02-04 @ 17:01:13
Postat av: Jenny

Måste fråga vem är Niklas Alexandersson?

2009-02-04 @ 21:42:28
Postat av: Christer

En f.d fotbollsspelare från IFK Göteborg.

2009-02-04 @ 23:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0