Ny programidé

Kom hem försent igår för att titta på mitt favorit-lyteskomikprogram, Lyxfällan. När jag satt på bussen och drömde mig bort kom jag på en rolig programidé på lite samma tema fast ändå inte.
 Lyxfyllan, idén är lite oslipad men något i stil med; 5 för varandra okända personer med dokumenterat dåligt ölsinne träffas på en bättre krog. Viktigt att det är just dåligt ölsinne, för att kunna köra vidare på temat lyx. Deltagarna får bara dyr champange och dyra drinkar att dricka, sittandes vid bord med vita dukar. Dom får sitta och diskutera fritt kring lite sköna ämnen och när stämmningen kräver det släpps dom ut i dom mer offentliga lokalerna för att mingla med högdjuren. Kanske skulle man slänga in lite kändisar typ, Ingvar Oldsberg (lätt pratad), Persbrandt (aggressiv), kanske Kitty "Vad hon nu heter" (inte jättesmart, kanske) sen kan man spinna loss på lite fler personligheter. Hade kanske passat med någon lättfotad, inte lättfotograferade, för att få till det lite spännande mötet mellan människor under inverkan.

Lite svårt att ha kameror på alla deltagare om dom inte är samlade men dom som är roligast kommer utkristalisera sig med tiden. När kvällen är över sitter deltagarna och gör tillbakablickar från kvällen innan. Tror detta kan bli det nya På Spåret med miljontals tittare, bäst att jag snabbar mig att ta kontakt med någon som vill ta tag i detta.


Kommentarer
Postat av: Marielle

Haha herre gud att du var rolig har man ju tyckt och förstått då man läser din blogg men det här var nog banne mig i det bästa laget hahaha

shit du slutar aldrig förvåna mig , mannen som är full av surprises ...läser din blogg varje dag och nu kunde jag bara inte låta bli att kommentera ... du är för skön ! LYXFYLLAN asgarvar

2009-02-20 @ 12:56:43
Postat av: Lillan

Hahahahaha! Älskar den programidén!:))

"Lagt ner att äta på MAX"...Men varför i hela friden gör man något så dumt???;)

2009-02-20 @ 14:41:38
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Alex

Tjena Marielle!

Vad roligt att någon ny skriver, alltid kul att få lite feedback på vad läsarna tycker. Glädjer mig att du gillar programidén. Ha nu en bra helg och skriv igen!

2009-02-20 @ 15:55:58
Postat av: Christer

här kommer gammelgubben. Bra idé Alex. Behöver vi någon programledare? Jag föreslår Thorsten Flinck.

2009-02-20 @ 16:20:57
Postat av: Marie

Ha ha...ja den iden var ju inte helt dum...fräckt!! En ny baren kanske,...fast på ett annat sätt...eller??

2009-02-20 @ 17:39:34
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: lina

hahaha.. för skönt! vill se :)

2009-02-20 @ 17:41:40
URL: http://missthinkalot.blogg.se/
Postat av: Alex

Thorsten skulle säkert passa, tänk honom lite förbannad och med några järn innanför västen.. :-)

2009-02-20 @ 17:59:51
Postat av: Stefan

Låter helspännande sedan tycker jag att vi även bjuder PER MOBERG(vad blir det för mat)kan nog bli lite stökig i vissa lägen vilka ideer du har grabben men man ska vara kreativ ........



Ha en bra fredag kväll och take it easy//Steff

2009-02-20 @ 18:09:43
Postat av: Jenny

....och en stund in i programmet när alla fått i sig så pass att det dåliga ölsinnet ger sig till känna kör man en slags BB-variant, biktbåset. Där pressas man på frågor om de andra deltagarna som senare visas i tillbakablickar från kvällen innan...



Jag tror på din programide verkligen, lovar att titta när den kommer att visas.



Trevlig blogg du har! Verkar engagera många och nu även mig.

2009-02-20 @ 18:23:08
Postat av: Christer

Jag glömde en lågoddsare som passar med drycker, Kjell Bergkvist. Mer osäker vad gäller Kristina Lugn.

2009-02-20 @ 19:23:03
Postat av: Alex

Thorsten som progtamledare, en slev av Baren, in med Per Moberg någonstans, biktbås i BB-anda toppa med The One and Only Kjelle B!!! Helt sinnes bra lineup, sjuuukt bra tips. Mer idéer, tack!

2009-02-20 @ 22:02:30
Postat av: Lillan

Ska det vara någon typ av Jury som bedömer de supande??Då måste ju Nattsuddarna vara med...Svante Grundberg och Björn Wallde...



Sedan är väll nästan Sven Melanders rollfigur i Sällskapsresan ett måste..och hans kompis vad nu han hette??Dom kan ju fortsätta leta efter baren som dom gör i filmen..Pepes Bodega??? Tror jag den hette va??



Nä bra koncept där Alex! Du får nog ila med dina tankar till någon med lite inflytande i teve!

2009-02-21 @ 07:06:43
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Jonny

Kom att tänka på uppföljningen, Lyxbaksmällan ?

Jag känns som en trovärdig deltagare!

2009-02-21 @ 10:24:21
URL: http://jonnyjohansen.blogg.se/
Postat av: emma telenor

det är ju min grej ju lyxfyllan =D

2009-02-27 @ 12:20:42
Postat av: Alex

Ja men kom ihåg var du LÄSTE det först Emma.

2009-02-27 @ 12:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0