Taxi utan gatukunskap

När man åker taxi trodde jag att det ingick i priset att bli tagen från punkt A till B. Alltför ofta får man sitta som någon slags gratis gps. Då kan man ju lika gärna be rookien att flytta sig så man själv får entra framsätet och köra honom dit man ska sen får han ta sig därifrån bäst han vill. Eller när dom frågar vilken väg man vill åka, den bästa/snabbaste vägen såklart. Det är ju deras jobba att veta eller ta reda på vilken väg som är snabbast.

Långa dagar kräver mycket kaffe och frukt, som jag talat mig varm om tidigare.


Kommentarer
Postat av: Christer

Hej Alex. det stämmer jäkligt bra det där med taxi. För några år sen skulle jag ut på konferens på vischan utanför Stockholm. Den chaffisen hade nog aldrig varit utanför tullarna. Vetefan hur många kartböcker han hade i sitt knä. Hans ansikte såg ut som han sprungit maran. Ha' de

2009-02-04 @ 19:42:16
Postat av: Ellebelle

När vi skulle bli hemkörda av en taxi från arlanda knappade killen in adressen och följde såklart gps:en. men när vi märker att killen kör förbi den avfarten på motorvägen som är den närmaste vägen ( ja vi har åkt den x antal ggr ) så börjar man ju undra vad poängen e med de där gps:en. Inte att lite på. Man e ju inte allt för sugen på en omväg när man e påväg hem! Apropå taxi å gps ...

2009-02-04 @ 19:53:52
Postat av: Lollo

Hej Alex!

Hur mår du då???

Jag ligger sjuk, tråkigt!!!!



Ha en bra dag och kväll

Kram Lollo

2009-02-05 @ 11:40:36
Postat av: Marie

Hej hej!! Ja det var ju grymt mkt frukt iaf...haha!!

2009-02-05 @ 17:21:39
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Jennie

Lustigt det där med taxin, senast i lördags fick jag kapa taxibilen o be chaffisen hoppa bak så vi kom dit vi skulle..Dock stoppade min kompis mej efter två meter då vi kom på att klockan var kvart över grankotte på morgonen o vi hade lite för mkt blod i alkoholomloppet..

2009-02-11 @ 22:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0