Speed-shopping

På vägen hem från jobbet kom jag på att jag var tvungen att handla mat. Vagnen skulle komma 12 min efter att jag sprang in på Hemköp. Har nästan aldrig någon inköpslista med mig, det vållar en viss trängsel i mitt kylskåp, köper ibland saker som jag redan har. Nu var jag under tidspress och var osäker på vad jag hade hemma så det var bara att köra. In, bort mot frukt och grönt, som jag ändå nästan aldrig köper. Några bananer, bort till köttdisken osv som en påtänd buffel.
Känner mig lite risig i halsen och spang förbi marinerade vitlökar från Ridderheim, ner i korgen. När jag ställde mig i kassan 4min innan vagnen skulle gå gjorde jag ett vägvals problem, en tjock mamma täckte med sin kropp vagnen som hon hade framför sig. När jag sneglade fram bakom henne såg jag att hennes vagn var proppfylld med blöjor och barnmat. Försent att byta kassa, bara hoppas att hon röjde ur sin vagn fort. Som lite av en gentleman hjälpte jag henne att hissa upp lite blöjor.
När det var dags att betala visade det sig att dom marinerade vitlökarna kostade inte mindre än 85kr, lite dyrare än jag tänkt mig.
Tack vare mitt rådiga ingripande med kvinnan före mig hann jag precis sticka in foten mellan dörrarna till spårvagnen innan den gick.

Dagens meny var tänkt att bli pannbiffar med hemmagjort potatismos. Allt gick bra tills potatisen nästan var färdigkokt och jag kom på att jag kanske skulle skalat potatisen innan jag skulle mosa den. På ren potatis-kokar-rutin hällde jag av den oskalade potatisen när den fortfarande var lite hård, innan sönderkokt.
Blev väldigt svårt att göra mos med detta upplägg, uppgiven åt jag någon form av lite-för-hård-oskalad-potatismos. Smakade ganska okej men ändå inte, som tur är ska det ju ändå blandas i magen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men alex!!!

Får nog bjuda dig på middag lite oftare!

/Linda

2009-02-18 @ 00:02:46
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag som man säger att ibland blir det inte som man tänkt sig med matlagningen när man känner stressen men det verka som du i alla fall rede ut det någorlunda och trots allt blev mätt i magen får hoppas att pannbiffarna blev bra i alla fall.



Halsont aaaaj kan nog bero på badet i helgen kan sätta sina spår, moster hade nog rätt du skulle hoppat i först och stå där näck till sista man och tveka var nog inte bra men det kommer med rutinen grabben!!!!!!!!!!!!!



Ha en bra onsdag på jobbet eller om du är ledig//stefan

2009-02-18 @ 00:19:24
Postat av: Lillan

85 spänn för några klyftor??? Köpte du ett ton??:))

Skämt å sido! Lite retsamt då man kommer på sej själv göra sådana idiotiska saker som med potatisen!

Jaja! Mätt i lilla magen blev du då i alla fall!

Ja just det...(och detta skulle kommit i början på kommentaren)din blogg roar mej mycket måste jag säga!Gillar ditt sätt att skriva på och ja...då jag antar att det speglar ditt sätt att vara IRL så gillar jag väll dej också då!Alltså på bloggläsarvis...jag är ingen galning som tänker stalka dej för att jag gillar dej på annat vis...Haha...ja det där lät ju redigt och klokt...Nej ..!Så ha en bra dag! Ser fram emot nästa inlägg!

2009-02-18 @ 06:51:31
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Lillan

Ja hej !Jag igen ...hon som inte ska förfölja dej;) En fråga.Är det okej att länka till dej på min blogg??

2009-02-18 @ 08:24:46
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Ja du Alex du är skön du.. Men 85 kr är väl inget för 3`s grymmaste säljare ;)



Länge leve Potatismos gubben och du gör den själv utan pulver det visar en viss vuxenpoäng :)

2009-02-18 @ 11:03:59
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: sofia

Tja Alex!



Här är sidan du ville kolla på, grymmmt bra val!



www.sofialundh.blogspot.com

2009-02-18 @ 11:04:34
URL: http://sofialundh.blogspot.com
Postat av: Lillan

Hahahaha! Ja men jobba på det så kanske;))

Tackar vi för ...ja att jag får länka trots allt:)

2009-02-18 @ 14:33:05
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0