Klippt och klart

Att inleda dagen med hård tidspress brukar inte fungera särskilt väl, min förhoppning var att klippa mig kl 10 och hinna till jobbet innan 11. För en tidsoptimist som undertecknad borde det gå, klippa lite hår kan inte ta många minuter. Lär mig varje gång att det tar sin lilla tid, speciellt som mitt hår brukar utnämnas till tjockast-ever, tack mamma. Min frisör Anna på Salong Hår Kaoz tyckte att jag skulle fortsätta färga håret men i en lite kallare, eller om det var varmare ton, och jag har trivts i färgen så det var inget att tveka på.
Redan i detta skede kände jag att jag inte hade en chans att hinna i tid men när ska jag annars hinna med detta. Som den gnälliga kund jag är kom kommentarer som, "inte som han i Scooter", "ser ut som jag har mössa på mig" och klassikern "inte det hårjoxet, känns som lim".  Det krävs tålamod att klippa mig. Så efter en del finjusteringar var vi båda nöjda och kl var 11.45, Mackan ringde och undrade om jag tänkte komma idag över huvudtaget.

Eftersom jag hade sjukt bråttom hann vi inte ta några bra bilder på salongen så jag fick smyga in på toa på jobbet och smälla av några ego-bilder på mig själv framför spegeln. Dessutom såg det inte ut som jag sovit sedan i fredags på dom första bilderna.



Något i den här stilen blev det




Kom till jobbet 12.15 ungefär, ändå snabbt jobbat. Bara inte värmlänningen läser detta då blir det åka av, eller hur Mackan...

Nästa gång funderar jag på att köra albino-tema med vita ögonfransar och vitt hår, tror det kan bli en riktig hit i vår.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Tjaba ville bara in och säga hej!!

Hoppas allt okey med dig men det låter så, klippning ser ut att blivet perfekt och färgen med lite mörkare eller??

Gå inte bort dig nu i storstan jämfört med GB HAVE FUN, men kommer man bort tar man en bulle bara man vet vart man ska brukar det lösa sig.



Ha ett skönt slut på kvällen och berätta om plåtningen efter helgen vad det är för ngt du ska göra.



Hade///stefan

2009-01-29 @ 23:03:24
Postat av: Alex

Tack Stefan!

Ja, jag vet inte om den var mörkare, varmare eller kallare eller allt på samma gång. Jag ska försöka hålla koll på alla stora gator och komma hem helskinnad och inte helt skinnad. Info om plåtning kommer.

2009-01-30 @ 11:53:14
Postat av: malin

ahhhhh nice hair!! :)

2009-01-30 @ 11:56:04
URL: http://sundaychic.blogg.se/
Postat av: Jess

Schhnyyggt :)

Fundera på albino-tema? Vad är det att fundera över?

Go for it! ;)



Trevlig helg!

Ciao

2009-01-30 @ 14:01:06
URL: http://jessan513.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ett leende på nästa kort skulle kanske inte skada?! Du ser döds allvarlig ut ju...

2009-01-30 @ 14:49:27
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Alex

Vad kan vara allvarligare än att vara nyklippt...

2009-01-30 @ 15:28:37
Postat av: Kattis

Att glömma att sätta på avståndet om man använder en trimmer?!

2009-01-30 @ 16:02:31
URL: http://katteyes.wordpress.com/
Postat av: Moster

Hej Alex

Nja - jag är väl gammalmodig och har ålderns rätt till det. Men det där med albinotemat. Är det så lyckat? Om 35 år kommer du att ha lika kritvitt glänsande hår (inkl. mustasch)som din mammas farfar hade. Och i sin ungdom var han mycket lik dig - stilig gosse. Förra sekelskiftets unga damer hade också något vackert att titta på. Colla familje-albumet och glöm inte att skriva ut namn, så framtida generationer kan skilja er åt!

Kram - och ha en bra helg på ostkusten.

2009-01-30 @ 18:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0