Nattfunderingar

Nu har jag som sagt tänat en gång iår och som ett väldigt otrevligt brev på posten har jag fått känning i halsen. Nu kör jag på citron och vitlöks-dieten. Dessutom är det ju influensa tider, folk faller som käglor. Fram tills för ett år sedan trodde jag inte att det var så farligt som alla sade men sedan åkte jag på det själv. Herregud vad dålig jag var, allt var bara ett stort töcken och smärtor i lederna. Jag förstår att folk som redan är lite dålig kan dö av detta, för jag trodde mina sista dagar var kommna.
Hade det kommit in en bebis som velat döda mig hade jag inte haft en chans att försvara mig.

Inatt kunde jag inte somna, låg och vred och vände på mig. Så jäkla frustrerande för ju mer man tänker på att man inte kan somna desto svårare blir det att verkligen somna. Tur för mig att jag laddat på en ordentlig sömnreserv som jag borde klara mig några dagar på.
När jag lå och vred mig som mest kom jag tänka på att all influensa och förkylningar måste börja hos någon och vem f*n är denna människa...? Säkerligen inte samma person men någon måste vara först. Undrar hur det känns att veta att man först med att släpa in en förkylning till en hel massa människor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0