Hårt och rättvist

En hård helg för en hård kille börjar närma sig slutet. Jag prickade in jobbhelg när J kommer på besök men som sagt, ett uppdrag som måste genomföras. I fredags möttes vi upp i kön till Incontro där J och A hade förberett lite så jag kunde knö mig före ett gäng människor. Vi hade kanonkul men hann inte snacka så mycket, det var andra som pockade på vår uppmärksamhet. Intressant att folk tror sig veta så många "hemligheter" om all och allt, typ "vet du vad jag hört..?" men man kanske inte är så mycket bättre själv, fast bara lite bättre.
Hur som, jag kom i säng vid godkänd tid medans dom andra två var lite senare hos John Blund. En härlig lördag med en väska med skor och kläder eftersom jag inte skulle hinna hem innan vi skulle mötas. Vi hade bestämt att mötas på Vasastan 18.30, jag kom kvart i men inte någon Jonny eller Andreas i sikte. Jag fick sitta som en ensam misslyckad dejt och vänta vid ett bord, sippandes på en Hof. Medans jag väntade lusläste jag menyn så när dom väl dök upp var jag bra förberedd på vad jag skulle ha, en oxfilé bidde det. Jag var löjligt hungrig så två skålar med potatis fick dom plocka in innan jag var mätt.
När maten var uppäten och drycken uppdrucken gick vi till Joe Farellis för fortsatt intag av, vad man nu ville ha. Ett bra ställe med skön planlösning och bra utsikt, åt bägge håll. J gjorde den rutinerade och grymt underskattade, "gå-hem-och-vila-och-ta-en-grogg"-tricket efter maten och återkom lagom till en drink innan vi gick vidare till Lounge(s).
Min ärlighet gjorde att jag var den ende i sällskapet som betalde inträde på Lounge(s), hoppas min karma stärktes av detta tilltag.
Väl inne lämnade jag bonn-öldrickandet och övergick till min special, som är väldigt urban och trendriktig (läs ironin), vodka-ramlösa med is till. Mycket gott och friskt, vill man kan man alltid ta lite lime till men bara om det ska vara riktigt festligt. Det tråkiga är att INGEN uppskattar den så när jag köpte min runda med 5-6st var det ingen som ville ha. Någon förbarmade sig och drack upp men dom andra fick jag dricka upp själv, hade att göra ett tag plus att man blir något orörlig när så många glas ska drickas.
Det märktes ganska bra på en del bilder att det inte bara var vatten i dom, ögonen är pyttesmå. Andreas hade den goda smaken att lägga upp en väldigt ofördelaktig bild på mig i det stadiet på sin blogg, tack grabben..

Kvällen sluatde imorse, ungefär samtigt som jag skulle upp, lite överdrivet men ändå. Sedan jag kom hem har jag försökt titta lite på tv samtidigt som jag somnat från och till. För att vara i bra trim till resten av veckan ska jag kolla in kuddarna snart.
 
Bilderna skulle kanske varit omvänt, före och efter.



Haha, vilken sängkammarblick. Så går det när man ska posa.

Kommentarer
Postat av: Stefan

verkar alla fall som ni haft roligt och haft en härlig helg och det var väl meningen, men var inne och kolla bilden på andreas blogg den var grann på dig men vad kan man vänta sig jobba hårt på dagarna sedan fest kan inget annat bli men man lever bara en gång (tror jag)och det tar på krafterna!! hoppas du hämtar dig till nästa party!!! Och blev det någon dans med dojorna?



Hoppas veckan blir bra med träning och allt efter en syndig helg.

Ha det gott grabben//Stefan

2009-01-26 @ 00:00:55
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Ha ha just det ja.. du köpte ju en runda... otacksamt av oss... Gubben det ska vara styrka när man dricker drinkar:)

2009-01-26 @ 00:30:42
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, aaa ni vart rätt på gasen i lördags på Lounge(s)... Ni frågade i lördags om jag kommenterar i era bloggar och svaret var nej, men nu så har jag gjort det i alla fall =) Vem vet vi ses säkert i vimlet igen! MVH, Johanna Bevreus

2009-01-26 @ 16:26:22
Postat av: Alex

Hej Johanna! Det var säkert du som tjatade om att du läste men aldrig skrev ngt och vi blev besvikna ;-)

Ses ute!

2009-01-26 @ 18:20:45
Postat av: Anonym

Haha visst hade det varit bättre om det var så men tyvärr... Ja vi ses säkert i vimlet!

2009-01-26 @ 21:55:26
Postat av: Pamela

Alex, jag undrar vad som hände med Glitterlimmen du skulle köpa i söndags;)

2009-01-27 @ 10:16:37
Postat av: Alex

Hej Pam!

Jag var för trött för att släpa mig bort. Men kanske kommer och köper lite glitter till min kostym ngn dag.

2009-01-28 @ 13:07:09
Postat av: Jonny

Idag vågar jag, utan att få alltför stora psykiska men, titta i plånbok, helgkvitton och Internet-bank, hittar ett garderobskvitto från Lounges i Lördags...måste ha varit Alex som betalade sin garderob och gav mig sedan kvittot, jag vet inte :)...jag var ju säker på att jag inte betalade ivf ? ..hur som helst, det var skitkul !!!

2009-01-28 @ 13:26:09
Postat av: Anonym

du är vrålsnygg för att vara gammal!

2009-01-28 @ 18:01:59
Postat av: Alex

Jag tänkte du kunde dra av det på företaget Jonny, som representation.

2009-01-28 @ 20:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0