Varm i skorna

Från att tyckt att jag jobbat hela tiden får jag nästan känslan att jag är ledig hela tiden och idag var det dags igen. Jag och Jocke AKA Snake skulle lunchfika på Le Pain Francais, som vanligt har jag svårt att bestämma mig för vad jag ska ha. Men med köns tryck i ryggen tvingades jag att välja något, fort. Macka med getost kanske kan vara gott, det var den också men formen på smörgåsen var svår att attackera, den såg ut som en stor bakadpotatis och snittad på mitten också ett jäkla sätt att göra en macka på. Men väldigt god cafe au lait hade dom.




Snake är en riktig musiknörd och slår en på fingrarna inom alla musikområden, blir mest att försöka verka något sånär med i matchen. Men för att inte bara snacka kom han på den fina idén att kolla på jeans. Vi knallade ner till Nudie-butiken där han sett ett par han var sugen på. Synd att dom var så snygga att jag också ville ha ett par, svarta och lite glansiga. Så typiskt att dom inte fanns i den storleken jag ville ha, trots att expediten ringde runt och även kollade med Stockholm fanns dominte att finna.
Efterlysning; Nudie, Thin Finn Dry Black Coated 31*34, om någon i Pajala eller någon annanstans vet att det finns ett par så hör av er.

När jag kom hem lagade jag mat, färsk lax med pasta och lite oväntat sparris med lite smaskig sås till. När klockan drog sig mot 18 var det läge att springa en sväng med Pär, vi körde på i ganska bra fart och fick ihop drygt 55minuter. Det kändes riktigt bra så nu har jag bra slagläge inför sommaren.

Efter var det läge att äta upp den fina laxen med ruccola och fetaost.



Igår föll jag för mitt eget tryck, igen och köpte en munjacka som kan vara god att ha när det är kallt eller till våren när man inte behöver någon jacka över. Nu får det vara sluthandlat för ett litet tag framöver.


Kommentarer
Postat av: annacarin

Hej! Din lax ser ju fantastiskt god ut...du har inget recept du vill dela med dig av...inser att det är väldigt tjejigt att fråga efter en sådan sak..haha...ha det bra!!

2009-01-27 @ 21:36:14
Postat av: Anonym

testa ebay? där kan man ju hitta det mesta

2009-01-28 @ 01:19:29
Postat av: Erika B

Håller med föregående talare och undrar också om du har några recept-tips. Det ser nämligen oerhört gott ut, men det är alltid svårt att komponera ihop hemma utan några ingrediens-tips! Snygga inköp på klädvägen också!

2009-01-28 @ 08:27:04
Postat av: Alex

Hej Annacarin och Erika!



Färsk lax, olivolja, lite salt, citron och sparris i en ugnsform med folie över. In i ugnen 225grader, 20-25min. Plocka ut. Pasta, eller såndär bästa som är fylld. Sås kan man välja varm eller kall. Kall: Röd kaviar (rom), rör ner i lätt kesella och blanda med vatten till bra konistens. Jag kör ibland dill i. Fetaost till, bäst med riktig grekisk fetaost.



Hoppas det smakar lika gott för er!

2009-01-28 @ 10:16:50
Postat av: Sofia

Det ser riktigt gott ut, maten du gjorde igår! Det får man testa en dag! Alltid kul med nya recept då man gör samma gamla tråkiga mat hela tiden! Nu är det snart lördag, ska bli galet kul att få komma till Götet och festa lite! Det lutar att vi drar till Nivå, har även hört från andra håll att det ska vara bra där!

Ha en toppen dag Alex!!

Kram Sofia

2009-01-28 @ 10:56:17
Postat av: Jenny

Pasta med lax, det såg inte helt fel ut!

Ska också prova att göra det, ser att du redan har skrivit receptet till andra.´

Det är inte ofta man ser såna här tallrikar (med sallad också) hos singelkillar...

Jenny

2009-01-28 @ 11:17:47
Postat av: Jessica

Tyckte du såg lite platt ut!!

2009-01-28 @ 12:01:21
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: Alex

Nä, men så är jag inte som alla andra heller Jenny ;-)



Imorgon blir det ostron...till frukost

2009-01-28 @ 12:29:52
Postat av: Jenny

Nä, jag har förstått att du inte är som alla andra... inget negativt med det... tvärtom!

Måste fråga vad använder du för sås när det är varm?Jag är super förtjust i kall romsås till lax men tror inte det är min smak till pasta ihop med lax...

Ostron till frukost... nja, det avstår jag nog helst.

2009-01-28 @ 15:17:40
Postat av: Hanna

Hej Alex!

Undrar om du har flickvän?

2009-01-28 @ 16:22:43
Postat av: Alex

Hej Jenny!

Nä jag förstår att kall sås inte smakar bäst med laxen. Varma såsen gör jag med matlagningsgrädde och fiskbuljong, sedan slänger jag i lite kryddor efter smak och tycke. Inte krydda för mycket då missar man den fina smaken. Kör hårt!

2009-01-28 @ 17:48:07
Postat av: Jenny

Tack för tipset. Håller med om att när man äter lax ska det inte vara för mycket kryddor. Laxen är väldigt god i sig.

Det jag oftast äter när det gäller lax är lax i ugn med kokt potatis och kall romsås då får man verkligen fram den fina laxsmaken!

2009-01-28 @ 22:03:30
Postat av: ankan

Kolla denna länk ang nudiejeans :)



2.html" rel="nofollow">http://www.mycatwalk.com.au/pages/nudie-jeans-MENs2.html

2009-01-30 @ 15:37:45
Postat av: Suzanne

Ruccola är bra för potensen...har jag hört!!! ;)Eller prostatan kanske det var...ja, ja...

2009-02-01 @ 22:09:37
Postat av: Alex

Tack för nudie-tipset Ankan, tyvärr var dom slut även där. Jag får sikta in mig på andra jeans.

2009-02-03 @ 10:34:26
Postat av: Alex

Hej Suzanne!

Oavsett vilket är det ju grymt bra, fast jag har inga problem.. ;-) nu blir det ännu mer ruccola.

2009-02-03 @ 10:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0