dofter och böcker

Gårdagens inköp av ny doft gick över förväntan. Gick som jag gjort innan till Grand Parfymeri, där man alltid får väldigt bra hjälp. Jag är ganska jobbig när det kommer till val av doft, så det tar ett bra tag att hitta rätt. Svårt att sätta fingret på vad jag gilar för lukt så det blir mycket "inte den, den luktar gubbe på banken", "inte den, den påminner mig om en jobbig kille i skolan..", "inte den, den luktar som alla andra". Men efter att expiditen slitit sitt hår ett tag brukar det lösa sig. Så även denna gång. Bilden nedan visar mitt inköp, som jag förhoppningsvis ska ha ett tag.




För att inte verka alltför ytlig passade jag på att köpa lite kultur också, det är den till höger. Den andra är lite ansikst-uppmjukning som ramlade ner i påsen (jag betalade för den..)
 
Boken är del två i en triologi som jag läst första delen i. Den var riktigt bra, ska börja läsa den när den jag nu läser ar klar. Uppskattar tiden till cirka 3-4 dagar.



Ännu en dag i ledighetens tecken, två dagar i total slapphet borde bytas mot en kreativ dag.

Kommentarer
Postat av: Linda...

Jag tycker att du gjort ett mycket bra köp...Den luktar varken "gubbe" eller "den jobbiga killen i skolan"Den luktar MAN=)



kram kram

2009-01-12 @ 13:03:10
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej

Vad heter den första delen?

Jag har funderat på att läsa någon bok av Leif GW Persson men har bara kommit till tanken. Du rekommenderar alltså hans böcker?!

Det kan vara skönt att ha två dagar av bara slapphet ibland... Det är man alltid värd!





2009-01-12 @ 14:23:19
Postat av: Ellebelle

Kul o få följa dina inköp av både kläder, parfym o kräm :D Sjysst ju att killar gillar sånt. Bara ett gott tecken på att man gillar det lite mer välvårdade =)

Är oxå ledig idag men det lyckas alltid bli en massa praktiska saker som man måste fixa med. Passa tfntider m.m.



Ha det fint!

2009-01-12 @ 14:58:01
Postat av: Alex

Hej Jenny!

Den första delen heter "Mellan sommarens längtan och vinterns köld". Ja, den kan jag rekomendera. Extra kul om man är gammal alt påläst och minns lite av utredningen, då känner man igen en del verkliga karaktärer som GW verkar veta lite extra om..

2009-01-12 @ 16:30:19
Postat av: Malin

ja här är ju jag...var på föreläsning med honom förra året, grymt intressant man.. skulle vilja vara hans hjärna för en dag haha.

2009-01-12 @ 17:06:37
URL: http://sundaychic.blogg.se/
Postat av: Kattis

Köpa parfym ska väl ta tid? Finns inget värre än att försöka stressa fram en för att sen upptäcka att nja den var nog inte så god ändå..

Brukar nog hinna gå och lukta på dem ett antal gånger innan jag bestämmer mig =) Men man får sina favoriter och det kan vara svårt att byta ibland..

Loreals produkter för män är bra, även Hugo Boss serie. Brukar vara uppskattat av vänner...

2009-01-12 @ 17:59:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/28284/
Postat av: Jonny

Köpte Hugo Boss i taxfreen X Y, den luktade mycket maskulint, och vad kan vara bättre på min maskulina kropp än just det, undrar jag då ??....med glimten i ögat.

2009-01-12 @ 23:07:27
URL: http://jonnyjohansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0