Eländiga Åland

I våras vann jag en DeLuxe-Spa-resa med Birka Criuser till det mäktiga Åland, och tillbaka för säkerhets skull. Vi gjorde det, i mina ögon, osmidiga tilltaget att flyga till Stockholm. Först måste man åka taxi till Landvetter och vänta sen upp en sväng i luften för att avsluta med en taxiresa till. Med tåg är det bara att hoppa på, blunda och vakna på centralen, i Stockholm, annars somnade man på fel tåg.
Hur som, väl på båten fick vi riktigt, med båt mått mätt, fina hytter med stora panoramafönster och champange i hytten. Mat och dricka senare mitt i natten när jag skulle lägga mig hörde jag en jäkla oväsen utanför i gången. När jag gick upp för att kolla vad som var i görningen var det någon form av fysisk-uppgörelse, jag ropade att dom skulle lugna ner sig och låta hederliga medborgare att få sova. En vakt kom springande och bad mig knipa igen och när han var framme vid dörren smällde jag igen den, trodde att jag gjort ett genidrag, utan att tänka på att dom har nycklar till alla hytter. Så när han mer eller mindre sparkade upp dörren fick jag den i huvudet...efter lite snack med vaktisen gick jag och lade mig.

När jag vaknade var mitt huvud och bihålor helt igenproppade, till saken hör att jag varit så nöjd över att inte varit förkyld på flera veckor, men nu var jag riktigt illa däran. Vi skulle få Spa-behandling senast kl 10.00, så jag gick upp strax innan och velade runt på olika våningsplan för att hitta rätt. Jag hade badshorts på mig och nu för tiden måste man även ha kalsonger under eftersom det inte finns någon innebyxa i. Så, när jag står inne i rummet, bakfull, frusen och extremt täppt i näsan, ber tjejen mig att ta av mig badbyxorna. Jag drar lite blygt av mig dom men det räcker inte för man ska ligga helt naken på britsen. Jag lägger mig naken på en brits som är täckt med någon form av jättegladpack. Vi börjar artighets-prata då hör jag att hon också har en röst som låter som om hon har en klädnypa på näsan. Det visar sig att hon jobbar 10 dagar och är ledig 10 dagar, pga den starka luftkonditioneringen blir man jäkligt täppt. Hon har det så i 10 dagar sedan åker hon hem och så tar det 4-5dagar att bli av med sen börjar det om igen...inte så kul att vara täppt 75% av dagaran på året.
Har aldrig kännt mig så utelämnad som jag kände mig när jag låg naken och eländig, insmord i alger med en vetepåse för ögonen och frusen. När jag skulle duscha av mig algerna kom inte vattnet igång och när det väl kommit gick tjejen och när jag var halvfärdig med tvätten slutade vattnet att komma, jag fick ta badrocken och torka bort det resterande j**la kladdet.
Nog lyxigt!

Så går det när man åker båt.

Kommentarer
Postat av: Linda

ALEX!!!Jag orkar inte mer!Du tar ju dö på mig när du berättar det här! Skrattar lika mycket nu som sist!!!

Åh herre gud vad du e kul.



Kram

/Linda

2009-01-19 @ 14:55:36
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hahahaahaha jag dör

2009-01-19 @ 16:22:05
URL: http://lovisabengtzen.blogg.se/
Postat av: Kattis

Låter som du hade den ultimata resan med all lyx som gick att ha... trodde bara jag råkade ut för sådana saker... ha ha

2009-01-19 @ 19:44:35
URL: http://katteyes.wordpress.com
Postat av: Stefan

Ja du!!!!!!!!!!!!!! hade tydligen ingen tur på denna resa, men lyckan vände senare under året för att sedan ändå sluta i katastrof vad har du gjort för illa grabben som får detta helvete. Men det är roligt att läsa om dina underliga bravader det gör bloggen så levande på ngt sätt så det blir 4+ denna afton.



Ha en bra dag många kramar till dig Alex///stefan

2009-01-20 @ 00:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0