en fas

Idag efter jobbet var jag på El Corazon med en, hrm, vän och käkade. När vi satt där såg vi att det satt en ensam man/kille och åt, ensam. Vi började då prata om en tabubelagd sak, att göra saker på egen hand, som att gå restaurang själv. Man tänker instinktivt att det bara måste vara en ensam rackare som inte har någon att äta middag med. Han orkade kanske inte laga mat eller beställa hämtmat när han kom hem från jobbet.
Han kanske har så många vänner och människor att äta middag med att han bara kände att det skulle vara så jäkla skönt att få vara själv ett tag.
Samma sak med att gå på bio själv, varför skulle man inte kunna göra det, man sitter ju ändå bara och tittar.

Folk är så fruktansvärt rädda för att uppfattas som ensamma att det hämmar i vardagslivet. En del som jag känner är livrädda för att vara ensamma en fredag eller lördagskväll, så dom bara måste göra något MED någon. Spelar ingen roll vad, bara något. Ingen behöver känna sig träffad och gör ni det är det kanske lika bra.

Jag känner att jag blivit väldigt djup senaste tiden, många väldigt tunga ämnen. Det är absolut inget normaltillstånd för mig, säkert bara en fas. Måste också påminna mig sälv att skriva om Ålandskryssen i våras.


Kommentarer
Postat av: Jonny

Jag känner mig träffad, jag är en sån som kan gå ut och äta själv, shoppa själv, resa själv likagärna som jag absolut gör det med sällskap oxå, Jag har även sett motsatsen...folk som i panik ringer efter någon så fort det skall lämnas deklarationsblankett på skatteverket eller hämtas ut från postkontoret, ja det mest vanliga situationer, precis som om de inte funkar själva som individ, hur många gånger har man inte träffat på kompisar i vardagssituationer där den ena skulle göra något och den andra hänger med som "stöd"

2009-01-15 @ 10:18:56
URL: http://jonnyjohansen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väl talat!

2009-01-15 @ 12:09:30
URL: http://cillii.blogspot.com
Postat av: Carro

Alex, jag tycker de e skiiiiit tråkigt att äta ensam. Hänger du med? :)

2009-01-15 @ 19:18:56
Postat av: Tulo

Om man inte trivs med sig själv.. Vem ska man då trivas med? Jag går gärna på bio själv och restaurang med när det faller sig så. Sen tror jag också att folk generellt inte lägger så mkt tid på att registrera hur andra är eller beter sig som man tror. Eller också är det bara det att jag inte bryr mig om vad andra tror.. Ha det!

2009-01-15 @ 20:01:32
Postat av: ak

jag tycker faktiskt det är noteringsbart att ingen ännu kommenterat "med en, hrm vän"

2009-01-19 @ 10:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0