en orm vid sin barm

Igår var jag ute och träffade två kompisar, Pär och Christian. När vi suttit ett tag berättar Pär en jäkligt obehaglig historia som dessutom var sann. Berättelsen började som så att det var en tjej i Tyskland som fick en boaorm när hon var liten, då var även ormen liten. Hon tyckte jättemycket om sin, till en början, lilla orm. Ormen sov ihoprullad nere vid hennes fötter, allt var  frid och fröjd tills efter 5-6 år när ormen blev stor. Då ändrade den helt plötsligt beteende och började sova bredvid henne istället, raklång. Hon tyckte det var lite märkligt men tänkte att det kanske var övergående men till slut blev hon orolig och tänkte att den kanske var sjuk.
En dag ringde hon veterinären för att kolla så allt var okej, när hon berättade om hennes husdjurs plötsliga förändring i beteende frågade veterinären lite nevöst om hon inte tänkte göra sig av med ormen. Tjejen blev irriterad och sa "verkligen inte, jag har haft den sedan jag var liten. Varför skulle jag göra mig av med den??!"

Veterinär svarade: "Därför att den mäter dig..."
Fy tusan, jag rös i hela kroppen när han var klar med berättelsen. Tänk att ligga bredvid en stor orm som man fött upp under hela sin uppväxt så ligger den och kollar om den är tillräckligt stor för att kunna strypa en. Om inte annat visar denna berättelse på att det aldrig går att tämja ett vilt djur.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ryyyyser! Snygg mustach btw. Perfekt nu på vintern som snorfångare. :)

2009-01-04 @ 23:11:35
URL: http://onormalins.blogg.se/
Postat av: Sara

uuuuh... rös när jag läste det jag med... fytusan.men lixom en orm?det borde man ju förstå att den ïnte går att tämja. men hur slutade berättelsen?? blev hon uppäten? hope not...

kram på dej hunk alex/ Sara

2009-01-04 @ 23:35:50
Postat av: Helén

Men allvarligt Alex!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-01-05 @ 00:06:30
Postat av: Marre

läskigt...

2009-01-05 @ 07:14:48
Postat av: Lollo

Man blir lite rädd när man läser historian.



Ha det så bra

Kram Lollo

2009-01-05 @ 07:18:49
Postat av: Linda

Nä fy vad läskigt...jag förstår inte ens hur man kan ha en orm som husdjur!!!Jag rös också när jag läste nu...Jag har ju trots allt världens ormfobi!!!

2009-01-05 @ 09:36:59
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Marie

ÖÖÖRK...berätta aldrig sådana hemska historier igen...jag ryser i hela kroppen...har fruktansvärd ormfobi...fy faan alltså..men ha en bra dag iaf..kram!!!

2009-01-05 @ 09:45:46
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Daniela

Denna har jag hört innan. Jkligt obehaglig faktiskt! Nä du, man kan aldrig tämja ett vilt djur inte.

2009-01-05 @ 11:53:50
URL: http://neliz.se
Postat av: helena

snälla berätta inte såna hemska historier igen jag rös i hela kroppen när jag läste det.



Sedan har jag något frukstansvärd ormfobi..

Fy Fn för hela historien



ha en bra dag i alla fall



Kram

2009-01-05 @ 11:54:39
Postat av: Lovisa

Hatar ormar :| rysningar när man läste, whäää!

2009-01-05 @ 12:08:06
URL: http://lovisabengtzen.blogg.se/
Postat av: Mickis

Riktigt obehagligt!

2009-01-05 @ 12:33:42
Postat av: anna

Har också hört en likande berättelse från sverige! Läskigt men sant!

2009-01-05 @ 13:18:11
URL: http://escapologist.blogg.se/
Postat av: Sofia

Har också ormskräck- fy vilken hemsk historia!!

Händer idag då Alex!?

Själv får jag vara inne med dottern som är sjuk! Kanske lika bra det när det är såå himla kallt ute!brrr!!

Kram Sofia

2009-01-05 @ 13:58:43
Postat av: Helén igen..

men snälla alla..det är en skröna!

2009-01-05 @ 14:54:44
Postat av: Alex

Skröna eller inte, bra och obehaglig OCH ingen rök utan eld.

2009-01-05 @ 15:25:50
Postat av: Anonym

Har hört den historien... den går runt... ingen som känner denne personen...haha

2009-01-05 @ 16:46:59
Postat av: Jessica

Men ofta man får för sig att ha ormen som sängkompis då?:S tokig tjej

2009-01-05 @ 17:23:37
URL: http://sicajes.devote.se
Postat av: Johanna

Har oxå hört den förut, och i den versionen så svalt sig ormen oxå för dens kropp skulle vara motaglig för sitt nya byte :-)

2009-01-05 @ 17:57:50
Postat av: Clabbe

Snopes är det bästa stället att leta på om man misstänker att en historia är en vandringssägen.



På Snopes står allt om denna ormhistoria: http://www.snopes.com/critters/snakes/measured.asp



Kul sajt att klicka runt på i övrigt, Snopes...



2009-01-05 @ 18:12:38
URL: http://www.snopes.com
Postat av: ak

Tänkte jag skulle bjuda på en riktigt rolig berättelse som hände en av mina kolleger nyligen, behöver ju inte "publicera" den kanske eftersom det inte gäller mig (i ju försig är det väl så man brukar säga... det hände min kompis, men det var faktiskt så) men tror att du skulle tycka den var rolig så här kommer den iaf. Tjejen det gäller har iaf bacillskräck och speciellt då mot offentliga toaletter, så när hon tvingas till att nyttja dessa så går hon in med händerna i vädret, väldans noga med att inte nudda ngt. Nu skulle hon iaf upp till sthlm med tåget, och kommer in på faciliteterna som erbjuds, självklart möts hon av inte den trevligaste miljön utan det var t.o.m ngn stjärna som lyckats missa toaletten och lämnat lite spår efter sig på golvet. Kunde ju typ inte bli värre men nöden har ju ingen lag, så hon börjar med att hänga handväskan på handtaget så den inte ska nudda golvet. sedan börjar hon lägga papper på sitsen, sedan kommer hon på att hon har ett bälte i riskzonen, hon funderar lite på hur hon ska undvika att det nuddar ngt det inte ska, sedan kommer hon på iden att hon kan ju låsa fast bältet vid fötterna, så hon ställer sig alltså vänd mot toaletten, drar ner byxorna och trosorna och drar åt bältet nere vid fötterna, när hon står där framlutad så öppnar ngn dörren bakom henne... i och med att väskan hänger på handtaget så ramlar den ju ner och slår upp dörren på vid gavel, varpå killen som öppnat dörren inte lyckas stänga den igen... så min kollega inser ju att hon måste stänga dörren själv, så eftersom hon spännt fast bältet vid fötterna så får hon hoppa jämfota fram till dörren... Tycker den är hur bra som helst, kul va?



/en av dina "trogna" läsare, som tenderar att bli en "otrogen" om du inte fortsätter årskrönikan ngn gång gång, gunther.... ;)

2009-01-05 @ 19:12:07
Postat av: Carro

FYYYY FAAAAN!!!

2009-01-05 @ 20:19:41
Postat av: Bm

Detta hände min brors kompis för cirka 15-20 år sedan.



Frun och mannen var på Ikea med sidan två barn, Det hade nog blivit lite för mycket godis för barnen var både trötta och helt enkelt sockerdrogade...så det rusade omkring som tättingar överallt. När de stod i den låååånga långa kön...så orkade de inte stå stilla utan började rusa omkring mellan köerna. Till slut började de märka att folk vart lite irriterade - de var säkert trötta de också - så de började ropa in barnen...som inte svarade som snälla barn gör. Utan rusade runt ännu mer...det blev att locka dit dem med lite godis - Näää!...Kom så får ni en kram - Nääää !...till slut så ropade mamman - Kom så ska ni få en puss av mamma! Då ropar en av ungarna HÖGT - Näää, fy bubblan...jag såg ju vad du gjorde med pappas snopp i morse!!!!

2009-01-05 @ 22:03:20
Postat av: Lovisa

Hahahaha den sista, jag tror jag dör

2009-01-06 @ 01:24:08
Postat av: kerstin

ormen ör ju en klassisk gammal skröna!!!



vart var ni ute någonstans?

2009-01-06 @ 09:24:46
Postat av: Linda...

hahaha....Linda ligger dubbelvikt!!!!Den var faktiskt riktigt bra.Men den som Alex skrev var oxå bra,sant eller osant spelar faktiskt ingen roll. Läskigt hur det än var!

2009-01-06 @ 09:53:12
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: jessica

haha ja, jag får ta att göra det minsann! Jatack, desamma!

2009-01-06 @ 17:54:28
URL: http://sicajes.devote.se
Postat av: Johanna

Men! Jag trodde verkligen den berättelsen var sann för en kompis berättade den och att det var en kompis till en kompis eller nåt. Men inte en tjej från Tyskland!? Hm, verkar vara en skröna alltså!

2009-01-15 @ 13:15:42
URL: http://jolla99.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0