Vem är du?

Snart stundar en längre, välbehövlig ledighet, en så kallad "långhelg". Lördag-måndag, då jag ska hinna med oootroligt många saker. Vad vet jag inte exakt men det brukar flyta på när man väl står mitt uppe i det.

En sak som slagit mig är vad många har svårt att berätta om sig själva för någon man inte känner. Jag kan också tycka att det är lite olustigt att berätta, vad ska man berätta? Ska man vara tråkigt saklig, eller bre på som bara den.

Det blir hur som ganska fånigt om man bara ska haspla ur sig en massa info på beställning. Gillar att göra på fritiden? Då förväntas man ha en jäkla massa intressen. Mån, ons, fred spelar jag i ett band. Sen går jag direkt till en gourmet-matlagningskurs. Övriga dagar tränar jag jättemycket, yoga, powerstappling, allround-headbanging, styrketräning med och utan vikter, power-boxning på morgonen.
Sen fiskar jag nästan varje helg, håller på att bygga om mitt nyköpta hus som var ett renoveringsobjekt när jag köpte det. Har inga hantverkare som gör det, herregud det är ju 24 timmar per dygn. Träffar jättemånga kompisar på olika aktiviteter som dom gillar. Åker till mina föräldrar på söndagarna efter fisket och söndagsäter. Sen jobbar jag ganska mycket eftersom jag älskar mitt jobb... Vad gör du själv? Öhhh, -ja, jag tycker väl att det är skönt att ta det lite lungt när jag är ledig.

Eller, vem är du då? Ja du, oftast ganska snäll.......rätt så....ja ärlig, typ. J**la tråkiga frågor.


Kommentarer
Postat av: Linda...

Men Alex...Du har väl ändå inte svårt för att prata. Ser dig fortfarande framför mig inpackad i alger=)Förlåt...jag börjar skratta bara jag tänker på det.

2009-01-07 @ 12:48:07
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Palla! I sådana människors ögon har man "inget liv". Guilty as charged.. Men glad ändå. :D

2009-01-07 @ 14:30:58
Postat av: Anna

Usch tycker de är så jobbigt när man får sånna frågor. Jag var på en utbildning för ett tag sen där man satt en massa personer runt ett bord. Alla skulle berätta vem man var och vad man gjorde på fritiden. Alla hade en massa saker som jag är med barnen, barnbarnen, rider, målar går olika kurser hit och dit. Så är de min tur. Ja jag har varken barn eller går några kurser...Man låter tråkig om man kollar vad alla andra gör haha...

2009-01-07 @ 15:38:49
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Haha usch jag hatar verkligen den frågan, man känner sig så tråkig om man inte har nåt speciellt intresse eller så :D

2009-01-07 @ 18:56:02
Postat av: Ellebelle

Jag håller med! Hur knepigt är inte sånna där situationer, nästan så man får lite prestationsångest av att man ska göra SÅ mkt när nån kommer med sånna utlägg. Å andra sidan tror jag att om det "finns nåt där", om fallet gäller dejtande, så flyter det oftast på bra mkt bättre o käns mer naturligt än krystat. Annars känns det ju typ som en arbetsintervju med dessa standardfrågor.



Jag är med på en dejtingsite på nätet... ja en ren chansning, men jag e skeptisk! :P Men iaf så inleder de flesta killar, om det är de som först tar kontakt med mig med samma fraser. Vad gör du, pluggar jobbar? Fritidsintressen, ålder, bor osv. Ja precis, minst lika trist som att drabbas av det i verkliga livet å det har jag oxå varit med om. Det tar udden av det.

2009-01-07 @ 19:57:38
Postat av: Anonym

Ändå utsätter du själv folk för sånna frågor!

2009-01-07 @ 21:31:01
Postat av: Alex

Haha, har jag det? Jaja jag kanske inte alltid lever som jag lär;-)

2009-01-07 @ 21:59:56
Postat av: Svante

Varför rakar du inte muschen?

2009-01-08 @ 02:49:37
Postat av: lina

Årskrönika del 2 snarast, tack!! :)

2009-01-08 @ 10:58:18
URL: http://missthinkalot.blogg.se/
Postat av: Katta

Beror väl lite på hur mycket tid man har också? Man börjar väl inte berätta sin biografi för någon man precis träffat? Tala om att skrämma bort en del satar då... Sen tror jag man berättar mer beroende på hur avslappnad man känner sig med den andra personen. En del kan få en till att koppla av med en gång och sänka garden, en del lyckas aldrig...

Ibland när folk frågar vad man har för fritidsintressen kan jag känna mig jävligt tråkig och onormal, men jag trivs ju med mitt liv så vad spelar det för roll egentligen? Ibland tror jag många har för många fritidsintressen för att slippa vara själva... Men det är bara mina tankar! =)

Ha en fortsatt bra dag!

2009-01-08 @ 12:47:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/28284/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0