Stryk ska dom ha

Vilken redigbyxa jag var igår när regnet öste ner, riktig hemmaman, bytte både gödlampa OCH strök skjortor. Det sistnämnda gör jag inte speciellt ofta, inte det förstnämnda heller. Men strykjärnet hittade jag, utan kartong, vilket måste betyda att jag har använt det tidigare. Tänker jag riktigt hårt kan jag faktiskt erinra mig att det använts en gång men det kan vara längesen för den hade rostat igen och den läckte vatten över hela strykbrädan. Väldigt överskattat att stryka kläder, i alla fall när man inte är bättre på jobbet än jag. Tyckte nog att skjortorna var lite snyggare innan jag gått loss på dom än efter. En väldans massa veck och skrymslen som man inte tänker på, på en skjorta.

Kommentarer
Postat av: jessica

en del av mina vänner stryker tom sina underkläder. palla! det är bara att brösta upp sig lite så sträcks tyget ut. på skjortor alltså, inte underkläder.

2009-07-24 @ 16:01:50
Postat av: stefan

Kan vara en konst att stryka med, något man som du inte gör allt för ofta mellen åren!!!!

Är det Semesterdax snart för dig snart grabben så du kan vila ut några veckor och bara softa.......

hare gött

2009-07-24 @ 17:21:46
Postat av: Ann

Det är bara övning som saknas. Strykbräda, ångstrykjärn på minst 2000w och tålamod. För det är snyggt med nystrukna skjortor, prydliga kragar utan veck.

2009-07-25 @ 07:06:00
Postat av: Alex

Haha, bra Jessica, jag får göra fler armhävningar.

2009-07-25 @ 10:25:12
Postat av: Alex

Tja Stefan!

Jo om exakt en vecka ligger jag och sover på min första semesterdag. Sen är det; sola och bada i pina colada!

2009-07-25 @ 10:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0