Landet

Tillbaka efter en helg i stillhetens tecken. Resan började fint, kände mig utvilad och bedömde sannolikheten att jag skulle somna på tåget till under 20%, fick snabbt ändra om oddsen då jag vaknade precis lagom till endstationen. När jag släpade av min väska förstod jag att jag sovit gott, nacken värkte som f*n, jag hade sovit med huvudet på bröstet. Det är en sådan pose som man brukar skratta åt när andra sitter med gamnacke och hänger.



Lilla huset väntade inbjudande på mig.



Morgonpromenad i skogen med solen skinande som bakgrund.




Ett rikt djurliv, en död och uppäten fisk och en älg, dessutom såg jag en räv. Tänk vad man får se när man lämnar stan.







Jag cyklade och kom på att jag nog inte cyklat sedan jag och Johanna cyklade i sommras. Men jag höll mig ändå upprätt och ramlade inte en enda gång.



Lite kroppsarbete passar en atlet. Jobbade av min vistelse tillsammans med yxan. Nytt jobb som skogsmaskin sökes.



Min gamla handduk hittades också. Barndomsminnen..



Åh, min lilla racermotorcykel lever fortfarande. Man känner sig som en jätte när man glider runt på den.



Dags att tacka pappa för den här gången, måste försöka komma upp lite oftare.

En sommarklassiker drabbde mig, man ska plocka upp solglasögonen ur väskan och finner att ena skalmen lossnat. Händer minst en gång per år, tur att jag inte köper så dyra. Så nu är jag på jakt efter ett par nya plattor.

Kommentarer
Postat av: Malin Andersson

Tack Alex för uppdateringen.. Me like....

2009-06-08 @ 21:06:48
Postat av: Anna

Vad mysigt de ser ut där. Men älgen såg inte lika mysig ut, usch gillar inte älgar=)

2009-06-09 @ 17:44:50
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Marie

Du verkar haft en helmysig helg på landet...häärligt!!

2009-06-09 @ 20:52:28
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Moster

Hej Alex

Stiliga gossar vid stugknuten. Kul att du hittade Tjatte-handduken - glöm inte ta med den 15/8. Det blir nog simtävling fram och tillbaka över sjön. Vet att Krille har förhinder, men glöm inte ta med lillebror. Vi ses under västra svarta körsbärsträdet. Men jag tänker inte låta mig luras att bli inlåst på dass - så mycket så ni vet det.

I söndags badade jag i Siljan. Förstår om du p.g.a. förkylningen avstod från bad i Vänern - förkylning är giltigt skäl.

Apropå köttfärsen - ja eländes, elände. Rivna morötter är faktiskt ett bra alternativ, släng i extra mycket lök och vitlök samt en burk vita bönor och de obligatoriska krossade tomaterna, gärna basilika (går bra torkad) och andra vanliga kryddor - så har du en riktigt god "köttfärs"-sås till pastan.

Krya på dig !

Kram

2009-06-10 @ 22:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0