Gråa hår, tjocka lår

Vädret är en, som jag tidigare varit inne på, ständig källa till samtal. Denna gång kommer vädret visa på människans stora problem, att aldrig vara nöjd. 7-8 månader om året gnälls det för att det regnar, snöar eller är alldeles för kallt. Sedan när solen äntligen visar sin välvilja är det "föööör varmt". Jag sällar mig till den skaran som gnäller men jag biter mig i tungan varje gång jag ska säga det högt. Jag kan ju inte lipa för att det är varmt när jag tyckt att det varit kallt så länge, bättre att lida lite i det tysta och sitta lite små gubbigt i skuggan och läsa en bok.

Igår smakade jag inte bara, jag käkade upp solen hela dagen. Först gick jag upp 06.30, trots att jag var ledig, för att bege mig ut på en 1.5 timmes lång vandrig i slottsskogen innan jag gick till Hemköp för att handla med pensionärerna. Sedan hem och äta och sola med min lillebror för att sedan fortsätta in i solen. Rundade av förmiddagen med shopping på NK och frisörbesök.
Nu har jag ingen färg kvar i håret, det är lite ovant att vara brunhårig och inte svart längre. Skönt med lite solblekt-bad-look (alltså inte bad=elak, utan bad som i att plumsa runt i vattnet).

Förrut blev jag gubbe när jag skaffade Ica-kort, sved extra mycket att frisören hittade två gråa hår igår...mitt livs bekymmer har gett mig dessa grå-strån.

Kommentarer
Postat av: Emma

ojoj, på tiden att skaffa ica kort kanske=)

2009-06-30 @ 22:07:44
URL: http://metrobloggen.se/ewc
Postat av: Alex

Vänta lite med det Emma, ge det iaf 3 år..

2009-07-01 @ 13:11:45
Postat av: Emma

haha, jag har haft ica kort länge, blir väl så när man är anställd av dem=)

2009-07-01 @ 13:52:04
URL: http://metrobloggen.se/ewc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0