Goda Grannar

Lite smolk i bägaren, att behöva gå upp vid 07 när man är ledig. Men det gäller att kunna vända det negativa till positivt, upp tidigt betyder att man har hela dagen uppslagen som en bok framför sig. Sagt och gjort, bara att slänga på sig träningskläderna och sticka ut en timme, tillbaka hemma igen och klockan är inte ens mycket.
En fin frukost/lunch, fortfarande är klockan innan normal lunchtid. Ja, vad passar väl bättre när vädret är fint med sol ute, fika på linné med vänner. Riktigt så varmt som jag trodde var det ju faktiskt inte men vi bor i sverige, då ska man sitta och huttra på uteserveringar vår och sommar. Gillar inte riktigt den desperata längat efter lite sol, som gör att folk sitter i för lite kläder med stora solglasögon när det bara är 6 grader men det är lätt att falla in i det.
Nåväl, hann tillochmed slänga in en maskin med tvätt innan jag åkte ner. Kom på att jag var tvungen att åka hem och plocka ut tvätten ur torkskåpet. Då berättade Jimmy att han hade glömt sin tvätt i maskinen en gång men när han kom ner var den torkad och vikt.
Mina grannar måste verkligen gilla mig för när jag kommer ner är tvätten vikt och redo att bara plocka upp, med sådana grannar behöver man inte vara ledsen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Flytta hem till mig så behöver du inte ens tänka tanken tvätt. Jag tvättar,torkar och sen viker!!

hahah

a eller hur!

Kram

Linda

2009-03-21 @ 00:59:49
URL: http://lindajorgensen.blogg.se/
Postat av: Lillan

Ja du ser! Där gladde du säkert någon (snusk)tant runt 40 + som njöt av att vika dina kallingar:) Och i din tur blev du glad över att tvätten var vikt:)Man ska glädja sina medmänniskor!

2009-03-21 @ 09:51:15
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Å vad härligt de låter att sitta ute och fika, längtar så tills de blir riktigt varmt. Vad snälla grannar du har=)

2009-03-21 @ 09:53:08
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Marie

Jadet är ju trevligt med goda grannar...om amn känner dom väl o kommer övverens med dom...själv vill jag nog inte att några grannar rotar bland mina trosor...har varit med om att vissa av mina "trevliga" grannar har snott mina tvättider...typ bara slängt ut min tvätt ur maskinen o börjat tvätta själva...så numera låser jag in till tvättstugan...ha en härlig helg...kram!!

2009-03-21 @ 10:24:50
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Alex

Ja Lillan, en del av dom verkar väldigt snälla. Jag hade nog inte vikt någons tvätt, om jag inte hade haft en baktanke ;-)

2009-03-21 @ 15:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0