J**la klockan

God morgon, i allra högsta grad! Plitktroget drog jag fram klockan en timme och somnade, vaknade och kände mig överkörd av en lastbil men duktig som jag vill vara gick jag upp och åt frukost och tog det lungt. Plötsligt blev det bråttom och jag sprang ut för att hinna med vagnen, en minut sen och vagnen hade redan gått.
Okej, bara att vuxet gilla läget och ringa taxi, när taxin kommer snackar vi lite och jag berättar att jag är lite sen varpå han säger -Du vet att klockan är 08.15..?
-Va?! Inte 09,15?. Jag verkade så övertygat osäker trots hans fyra klockor i bilen att han var tvungen att göra ett allmänt utrop till sina kolegor för att dubbelchecka tiden. Så kan det gå, har för mig att samma sak hände senast man skulle byta tid.

Borde kanske anat oråd och blivit lite misstänksam när jag möte tidningsbudet utanför.

Frölunda hade helt enkelt inte i en final att göra, bara att lyfta på hatten för HV. Kom under gårdagens fotbollsmatch mellan Sverige och Portugal på varför jag inte orkar kolla på fotboll med en del lag och en del spelare. Dom bara faller och sitter med hundögon och undrar varför dom inte fick frispark eller straff. Flyger som döende svanar över osynliga ben och knuffar, så otroligt tröttsamt att titta på. Skönt att domaren igår inte gick på alla deras fula knep.

Jag var sjukt taggad att släcka ner här hemma igår vid 20,30 men när det väl var dags var det helt bortfluget ur mitt minne. Resonerar såhär istället, jag är väldigt miljömedveten året runt, så mycket miljönisse att jag ibland för utstå gliringar från min omgivning. Kanske svårt att tro på men det är verkligen sant.



En riktig machotallrik till fotbollen, skaldjurspaj med ost i olika former. Inte som det brukar med chips, hamburgare och öl men det kommer nog mer av det i vår.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Ja dessa klockor som ställer till det i tid o otid, men du kom ju i alla fall i tid om du skulle till jobbet något possitivt med det hela!!! FHC har tyvärr inte i final att göra med det spelet dom har presterat senaste matcherna bara att konstatera. Men snart drar fotbollen igång när våren kommer hoppas det blir roligare att titta på, du missar inte många hemmamatcher eller??



ha en bra söndag även om du jobbar och sliter//stefan

2009-03-29 @ 09:57:51
Postat av: Alex

Fotbollen blir grymt iår, luktar redan Guldpytt! Har ju årskort så det är bara att köra på.

2009-03-29 @ 11:29:57
Postat av: Zandra

Går det bra på jobbet lr? Mycket folk:) Hoppas dom inte tar bort min plast på dispayen,då jävlar,haha!

2009-03-29 @ 12:07:02
URL: http://fashionisme.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ang möbler



ELLER INTE!

2009-03-29 @ 17:37:07
Postat av: annica

blir nog antagligen bimboförklarad nu... men hur kunde det gå fel när du ställt fram kl en timme som man ska göra??

2009-03-29 @ 20:44:54
Postat av: Ellebelle

Du verkar ca enb ostkille du =) ! Kommer ihåg att du hade laddat med lite ost kylen i somras oxå:P



Själv släckte jag ner allt förutom tvn igår. Men såg att det var måååånga av grannarna som helt o hållet skippade det. Jaja upp t var o en, men 1h e ju inte så mkt :)

2009-03-29 @ 22:10:56
Postat av: Alex

Annica:

Är inte heller helt med på hur det gick men bgt i stil med att jag ställde fram klockan redan kl 23 och då frågade den (mobilen) om jag bytt tidszon, jag svarade nej och sedan överkompenserade nog mobilen för den timme jag lagt till. Typ. Du kommer inte bli bimboförklarad. Känner mig ajälv inte jättesmart efter det tilltaget

2009-03-29 @ 22:29:40
Postat av: annica

okej! surt när man gör som man ska göra o så tycker mobilen nåt annat :) ha en trevlig kväll!

2009-03-29 @ 23:11:13
Postat av: Zandra

Ska jag ta åt mig :) ?

2009-03-30 @ 09:17:32
URL: http://fashionisme.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan inte förstå varför vi inte alltid kan ha samma tid. =)

2009-03-30 @ 16:18:06
URL: http://dressingroom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0