Startskott

Vilken lördag det blev, lyckades hitta inspiration att packa en timme innan vagnen skulle gå. Vis av mina misstag tog jag en vagn tidigare än jag behövde, ett smart drag då vagnen ändå var försenad. Hämtade ut mina biljetter och hittade tåget lagom till avgången. Jag och mitt resesällskap Susanna hade förfest med öl och hennes mobil med två låtar, Halo och No stress, med bara hörlur var. Vi satt och sjöng falskt hela vägen till Stockholm.
Vi var inbokade på Hotell Clarion Sign som bara låg fem minuters gångväg från centralen. För att inte spilla bort vår trevliga förfest åkte vi och mötte upp lite folk på Ljunggrens, där vi satt några timmar innan fiaskot bröt ut.

Någon kom med idén att gå till Laroy, herregud, alla mina misstankar besannades och överträffades. Detta funderar jag på att återkomma med när jag inte sitter på ett tåg.
Tillbaka på hotellet somnade jag snabbare än jag hann stänga av tv:n för att vakna lika snabbt kl 8.30. En strålande frukost och sedan snabbt till centralen för vidare transport till Åre.

Kommentarer
Postat av: Moster

Jo,jo. Går man på Laroy - eller försöker gå på Laroy - så kan väl vad som helst hända. Man vet aldrig vad Östrmalmsbratsen tar sig för.

Nog inte bara jag som är nyfiken på hur fiaskot gestaltade sig. Hoppas inte (fjäll-)brutna armar hindrat dig på att skriva krönika.

2009-03-17 @ 21:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0